سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 30 April, 2024
مجله ویستا

بوئینگ ۷۸۷


بوئینگ ۷۸۷
۷۸۷ اولین پروژه بعد از ۷۷۷ می باشد. و این در حالیست که یازدهمین جت مسافر بری بوئینگ است.۷۸۷ با در نظر گرفتن مسائل اقتصادی و زیست محیطی مصرف سوخت را % ۲۰ نسبت به پرنده های هم اندازه خود کاهش داده است؛۷۸۷ با خصوصیات بسیار نوین و فراوان آسایش بیشتر مسافرین را موجب گشته است و از میان این خصوصیات میتوان به راهروهای پهن تر، رطوبت بیشتر در کابین و همچنین نگاه داشتن کابین در ارتفاع پایین تر در هنگام پرواز نسبت به هواپیماهای دیگر، اشاره کرد.
گفتنی است در تمام طول پرواز می توان با بالاترین سرعت به اینترنت متصل بود .
مهمترین خصوصیت۷۸۷ بلند برد بودن آن می باشد و این هواپیما را می توان رقیبی برایA۳۰۰ وA۳۴۰ دانست.
به وسیله ۷۸۷ میتوان در هنگ کنگ زندگی کرد ولی در نیویورک شاغل بود.با تولد ۷۸۷ بیش از ۴۰۰ جفت شهر برای اولین بار به صورت مستقیم به هم متصل می شوند.
از میان این جفت شهرها که می توان بدون توقف بین آنها پرواز کرد می توان به : نیویورک- توکیو/نیویورک- هنگ کنگ/ مادرید- سانتیاگو اشاره نمود.
بوئنگ برای ساخت این هواپیما به طور گشترده ای از کامپوزیت استفاده نموده که باعث کاهش در تعداد تکه های به کار رفته در بدنه شده است. از دیگر خصوصیات کامپوزیت می توان به وزن کم و همچنین ضد زنگ بودن آن اشاره کرد.
ساخت ۷۸۷ بر اساس صنعت جهانی بنا شده است ، به این معنی که قسمت های مختلف آن در مکان های گوناگون دنیا به وسیله شرکت های مختلف ساخته می شود و در نهایت در یک جا گرد هم جمع می شوند و سر هم گشته و تبدیل به یک ۷۸۷ می شود.
ژاپنی ها حدود %۲۰ از بدنه ۷۷۷ را تولید می کنند و از شرکت های متقاضی در تولید ۷۸۷ می توان از کشورهای ایتالیا ، استرالیا ، انگلستان ، هلند ، آمریکا و ژاپن را نام برد.
بوئنگ بر آورد کرده است که برای سوار کردن یک ۷۸۷ بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ پرسنل لازم است.زمان لازم برای سوار کردن یک ۷۸۷ فقط سه روز است.
این در حالیست که سوار کردن هواپیماهای دیگر بوئینگ بین ۱۳ تا ۲۵ روز به طول می انجامد.
بوینگ اعلام کرده که ۷۸۷ برای ۳۰ سال آینده هواپیمایی موفق خواهد ماند.
منبع : سایت تخصصی هوانوردی


همچنین مشاهده کنید