چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 8 May, 2024
مجله ویستا
چگونه بهترین کارکنانم را حفظ کنم
سالها آرزو داشتم که برای خودم کسب و کاری داشته باشم که در نهایت موفق شدم. در حال حاضر مشکل ترین کار من حفظ و نگهداری کارکنان شایسته است. من مدیر یک شرکت کوچک۳۳ نفره هستم. وقتی یکی از کارکنان شرکت را ترک می کند، واقعا مشکلات فراوانی ایجاد می شود. در ماه گذشته دو نفر از بهترین کارکنان من شرکت را ترک کرده اند.گاهی اوقات احساس یک مدیر اجرایی را دارم و گاهی هم احساس پدر ۳۳ نوجوان را که مدام او را به ترک خانه تهدید می کنند. این موضوع خواب و خوراک را از من گرفته و مرا خیلی بی قرار کرده است. چرا که منتظر هستم تا ببینم نفر بعدی که شرکت را ترک می کند چه کسی است. آیا هیچ راه حل فوری وجود دارد که به من پیشنهاد کنید؟
مدیر گرامی:
همان گونه که شما می دانید، مدیر خوب بیشتر به یک پدر خوب، شبیه است. شما باید هم معلم، مربی، مشاور و هم مشوق باشید. پویایی اقتصاد جدید باعث شده است که مدیران در تمامی شرکتها (از۵۰۰شرکت برتر فورچون تا شرکتهای کوچک)همانند والدین درمانده رفتار کنند.
این جا نکته مهمی وجود دارد که باید به خاطر سپرده شود. وی جی گوین داراجان(VG Govindarajan) استاد برجسته مدیریت استراتژیک در دارتموس(Dartmouth) و یکی از ده استاد برتر مدارس بازرگانی بیزنس ویک ((Business Week در برنامه توسعه مدیران کالج اسمیت به مدیران خود چنین یادآور شده است:
“ زمانی که کشتی در حال غرق شدن باشد، معمولا بهترین شناگران، اول از همه خود را به آب می اندازند”.در شرایط سخت، نخستین و مهمترین چالش شما این است که در کارکنان این باور را به وجود بیاورید که اگر همه آنها کار خودشان را انجام دهند اوضاع به زودی بهتر خواهد شد. بنابراین بی خوابی های شب و بد اخلاقی های صبح، بدترین کاری است که شما می توانید انجام دهید. افراد خوب معمولا از روسای بد اخلاق و تند مزاج (بخوانید کشتی خارج از کنترل و در حال غرق شدن) فاصله می گیرند. از دست شما کاری بر نمی آید، پس بهتر است با پزشک یا مشاور خود برای زیر کنترل گرفتن اوضاع صحبت کنید.
استراتژیهای تایید شده ای وجود دارند که مدیران خوب برای حفظ روحیه، افزایش بهره وری ، وفاداری و در نهایت پیروزی در جنگ استعدادها از آنها استفاده می کنند. به عبارتهای زیر نگاه کنید و ببینید در حال حاضر به چه میزان و با چه اشتیاقی از آنها استفاده می کنید. از مقیاس زیر برای جهت امتیاز دهی به پرسشها استفاده کنید:
به هیچ وجه (۱)
گاهی اوقات (۲)
اغلب اوقات (۳)
همیشه(۴)
تا چه اندازه از مدیریت کارکنان به صورت استراتژیک استفاده می کنید؟
عبارتهای زیر چقدر در مورد شما مصداق دارد؟
۱) من برای تمامی کارکنان، هدفهای عملکردی فردی تعیین شدهای دارم و به آنها در مورد دستیابی به هدفها آگاهی می دهم و زمانی که به هدفها می رسند، از آنها قدردانی کرده، در غیر این صورت به طور سازنده انتقاد می کنم.
۲) به افراد اجازه می دهم که برای تمامی امور خود وقت کافی داشته باشند. بنابراین انعطاف پذیری و ساعتهای کار مناسب بخشی از فرهنگ سازمان ما است.
۳) حقوق کارکنان در سازمان من بیش از ۷۵ درصد سطح دستمزد صنعت یا منطقه جغرافیایی مربوطه است.
۴) ما از راه جشن گرفتن رویدادهای مهم، به کارکنان اجازه میدهیم که اوقات خوب و خوشی را در محیط کار داشته باشند.
۵) به کارکنان اجازه می دهم که کار را به مناسبترین روش در محدوده چارچوبها و نتایج توافق شده، انجام دهند.
۶) پیوسته از کارکنان می خواهم که ایده های خود را در مورد چگونگی اداره چالشهای کسب و کار ارائه دهند.
۷) افراد مرا با اسم کوچک صدا می زنند و من هم اسامی کوچکشان را می دانم و تا اندازهای هم از زندگی شخصی آنها آگاهی دارم. آنچه برای ایشان اتفاق می افتد، برایم اهمیت دارد.
۸) برای من مهم است که کارکنان در شغل خود احساس چالش کرده، از توانایی های خود استفاده کنند.با آنها در مورد چگونگی رشد و توسعه کار جاری صحبت می کنم.
۹) می دانم که هر کسی به برخی از جنبههای شغل خود علاقه داشته، یا از آن بیزار است وکارکنان از صحبت با من در مورد افزایش آن بخش از شرح وظایف که از انجام آن لذت بیشتری می برند، احساس راحتی دارند.
۱۰) اخبار کسب و کار را با کارکنان در میان می گذارم تا آنها بتوانند ارتباط بین کارهایی را که انجام می دهند و نتایجی که سازمان کسب می کند، ببینند.
● نتیجه
شما از چند راه می توانید به امتیازات کسب شده نگاه کنید. نگاه اول اینکه به جمع امتیازها نگاه کنید . اگر شما دست کم ۳۰ امتیاز از ۱۰ پرسش کسب نکرده باشید، از کارکنان خوب خود دعوت می کنید که به جایی بروند که با آنها با احترام بیشتری رفتار می شود. دومین نگاه این است که در باره عبارتهایی که در آنها امتیاز ۱ یا ۲ را کسب کرده اید بیشتر تامل کنید.
این آزمون بیانیه رهبری بهره ور، احترام آمیز و با روحیه است که نشان دهنده مجموعه عناصری است که در ادبیات مدیریت تاثیر گذار، طی سالیان گذشته مطرح شده است .
شما از من درباره راه حل فوری پرسیده بودید. من عبارت شماره ۱۰ را به شما پیشنهاد می کنم.
اگر این استراتژیها به گونه مستمر و با درک درست از دلایل اهمیت آنها، در ارتباط با رشد و توسعه کارکنان به کار گرفته شوند، سازمان شما را از محلی که افراد در حال ترک آن هستند، به جایی که افراد منتظر استخدام شدن در آن هستند، تبدیل خواهد کرد.
برگردان: احمد عیسی خانی
منبع : ماهنامه تدبیر
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران حماس دولت سیزدهم رافائل گروسی دولت رئیس جمهور رهبر انقلاب اصفهان مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان مجلس زنان
تهران شهرداری تهران پلیس بارش باران قتل زلزله حجاب آموزش و پرورش قوه قضاییه فضای مجازی شهرداری وزارت بهداشت
مسکن خودرو حقوق بازنشستگان مالیات سایپا قیمت طلا قیمت دلار ایران خودرو قیمت خودرو بازار خودرو بانک مرکزی بورس
تئاتر تلویزیون نمایشگاه کتاب سینما دفاع مقدس سریال سینمای ایران موسیقی کتاب صدا و سیما
دانش بنیان اینوتکس دانشگاه آزاد اسلامی
اسرائیل رژیم صهیونیستی غزه فلسطین رفح جنگ غزه روسیه چین نوار غزه ترکیه اوکراین طوفان الاقصی
پرسپولیس فوتبال استقلال لیگ برتر ذوب آهن لیگ قهرمانان اروپا نساجی لیگ برتر فوتبال ایران بازی لیگ برتر ایران سپاهان رئال مادرید
اپل هوش مصنوعی سامسونگ ناسا آیفون گوگل مایکروسافت باتری فضا فضاپیما
بیماران خاص استرس کاهش وزن بیمه زیبایی دندانپزشکی فشار خون