چهارشنبه, ۱۷ بهمن, ۱۴۰۳ / 5 February, 2025
مجله ویستا
۵۰ نکته خواندنی از زبان مدیران موفق
۱) بجوئید تا بیابید و بدانید با زحمت و تلاش چیزی را از دست نمیدهید (اسوپ، افسانهنویس یونانی)
۲) برنامههای توسعه مدیریتی ما در محل كار صورت میگیرد نه در كلاسهای مختلف آموزشی. (ژوزف شرسن)
۳) ترجیح میدهم كه ملتم به سیاستهای اقتصادی من بخندند تا اینكه از ولخرجیهایم گریان شوند. (پادشاه سوئد)
۴) برای آنكه مدیر شوید باید از پایین شروع كنید استثناء هم وجود ندارد. (هنری بلاك)
۵) با هشت ساعت كار صادقانه در روز میتوانید به ریاست برسید و روزی ۱۲ ساعت كار كنید. (رابرت فراست)
۶) برای بهبود ارتباطات كامپیوتری باید كمر بوروكراسی ایجاد شده را شكست. (مایكل آلبرشت)
۷) مدیران نالایق اغلب به نصیحت و مشاوره آخرین كسی كه با او صحبت مینماید گوش میكند. (وارن بنیس)
۸) مدیر باید جرأت آن را داشته باشد كه گاهی برخلاف رأی متخصصان عمل كند. (جیمز كالاگان)
۹۰ هیچ چیز برای كارمندان ارزشمندتر از سهیم كردن آنها در چرخه تصمیمگیری نیست. (جودیت باردویك)
۱۰) مدیریت مشاركتی این است كه افراد مناسب را در زمان مناسب در چرخه تصمیمگیری وارد كنیم. (واین بارلو)
۱۱) با احتیاط بیندیشید اما با قاطعیت عمل كنید. (چارلز كالب كلتن)
۱۲) دیگران را عفو كنید ولی خود را هرگز. (بابیلیوس سایروس)
۱۳) سرپرست باید قبل از هرگونه اقدام انضباطی، تذكرات و اخطارهای لازم را بدهد. (موریس تراتر)
۱۴) تجربه را نمیتوان خلق كرد باید آن را تجربه كرد (آلبرت كامو)
۱۵) تجربه فرزند اندیشه است و اندیشه فرزند عمل. (بنجامین دیزرائیلی)
۱۶) رمز موفقیت، ثبات در پیگیری هدف است. (بنجامین دیرائیلی)
۱۷) اهداف بایستی مشخص، و اقعگرایانه و قابل سنجش باشند. (ویلیام دایر)
۱۸) هدف بزرگ زندگی، دانش نیست، عمل است. (توماس هنری هاكسلی)
۱۹) تجربه خوب است اما به شرطی كه برای آن بهای گزاف نپردازیم. (باربر، كتاب هزار ضربالمثل)
۲۰) از خشم انسانهای صبور برحذر باشید. (جان درایدن)
۲۱) كلمات و جملات خوب، پرارزش و كم هزینهاند. (جورج هربرت)
۲۲) خطا را محكوم كن نه خطاكار را. (ویلیام شكسپیر)
۲۳) جمعآوری اطلاعات به عنوان اساس كار مدیریت است برای همین است كه اكثر وقت روزانهام را صرف آن میكنم. (اندرو گراو)
۲۴) تجربه نامی است كه شخص برای اشتباهاتش انتخاب میكند. (اسكاروایلد)
۲۵) یك راه كاملاً مؤثر برای كسب اطلاعات كه توسط اكثر مدیران نادیده گرفته میشود بازدید از قسمتها و مشاهده مستقیم وقایع است. (اندرو گراو)
۲۶) بوروكراسی نه تنها مانعی بر سر راه دموكراسی نیست بلكه مكمل اجتنابناپذیر آن نیز هست. (ژوزف شومپیتر)
۲۷) اگر شرایط افراد ساعی و سختكوش بهتر از شرایط افراد كامل و تنبل نباشد، بنابراین دلیلی برای سختكوشی وجود نخواهد داشت. (جرمی بنتام ۱۸۳۸)
۲۸) به عنوان یك نظریه كلی، جبران خدمت براساس حقوق ثابت و بدون تغییر در هیچ گروه و طبقهای باعث ایجاد حداكثر علاقه نمیشود. (جان استوارت میل ۱۸۴۸)
۲۹) شخصی مدیر را اینگونه توصیف میكند: مدیر كسی است كه با مراجعان ملاقات میكند تا بقیه كاركنان به كارشان برسند (هنری مینتزبرگ)
۳۰) مشكلات مدیریت همیشه به مشكلات مردم تبدیل میشود (سرپیتر دراكر)
۳۱) بسیاری از بهترین مشاغل در حقیقت وجود ندارند مگر اینكه فرد مناسبی را برای آنها استخدام كنیم. (جیمز چالنجر)
۳۲) مادامی كه انسان در سر راه خود بایستد به نظر میرسد همه چیز سد راه اوست (رالف والدو امرسون)
۳۳) اگر فكر میكنید كه رئیستان ابله است به خاطر داشته باشید كه اگر باهوشتر بود، بیكار میشدید، (آلبرت گرانت)
۳۴) اگر انتظار پیشرفت و بهسازی كاركنان را دارید بایستی به آنها مسئولیت بدهید، باید به آنها بگوئید كه اهدافشان چیست و باید به آنها اجازه دهید كه كارشان را بكنند. (دیوید رادمن ۱۲۸۴)
۳۵) شما مجبور نیستید كه رئیستان را دوست داشته باشید و او را تحسین كنید. همچنین نباید از وی متنفر باشید در هر حال باید او را به گونهای اداره كنید كه بتواند منبعی برای موفقیت شخصی شما و موفقیت سازمان باشد. (پیتر دراكر)
۳۶) هیچ چیز محال نیست و هر كاری راهی دارد، اگر به اندازه شایسته، اراده داشته باشیم، به قدر كافی وسایل پیدا میكنیم. (لاروشفو كولد)
۳۷) از مخالفت نهراسید، فقط وقتی بادبادك میتواند بالا رود كه با باد مخالف مواجه شود. (چرچیل)
۳۸) موفقیت از آن كسانی نیست كه هر گز دچار ناكامی نمیشوند بلكه متعلق به آنهایی است كه هرگز از تجدید مبارزه، بیم و هراس ندارند. (هانری كپ)
۳۹) رهبری یكی از چیزهایی است كه نمیتوان آن را به كسی محول كرد یا باید آن را اجرا كنید و یا از آن كنارهگیری كنید. (رابرت گوی زویتا)
۴۰) انسان آنقدر ترقی میكند تا به جایی میرسد كه دیگر كارآیی خود را از دست میدهد (پیتر دراكر)
۴۱) هنر پیشرفت آن است كه نظم را در میان تغییر و تغییر را در میان نظم حفظ كنید. (وایتهد)
۴۲) هیچ چیز غیر از تغییر پایدار نیست. (هراكلیتوس)
۴۳) استعداد بزرگ بدون وجود اراده بزرگ وجود ندارد. (بالزاك)
۴۴) این مقام نیست كه رهبر را میسازد، رهبر است كه مقام را میسازد. (استانلی هافی)
۴۵) تنها عامل مؤثر برای نفوذ در دیگران آن است كه نظر آنان را به مشاركت و همكاری جلب كنید. (هری اوراستریت)
۴۶) رمز موفقیت فرد در زندگی این است كه برای لحظاتی كه قرار است عهدهدار مسئولیت رهبری شود آماده باشد. (بنجامین دیزرائیلی)
۴۷) رهبر كسی است كه بیش از دیگران میبیند، فراتر از آنچه كه دیگران میبینند، میبیند و قبل از دیگران میبیند. (لروی ایمز)
۴۸) بهترین مدیر كسی است كه قادر است افرادی خوب را برای كارهایی كه میخواهد انجام شود انتخاب كند و آن قدر خوددار باشد تا از مداخله در كارهایی كه آنها انجام میدهند پرهیز كند. (تئودور روزولت)
۴۹) یك رهبر كسی است كه از بلندترین درختان بالا میرود، تمام موقعیت را در نظر میگیرد و فریاد میزند: «جنگل را اشتباه آمدهام» (استفان كاوی)
۵۰) زمانی كه شما رهبر میشوید، حق فكر كردن را از دست میدهید (جرالد بروكس)
منابع و مآخذ برای مطالعه بیشتر:
۱- فصلنامه تازههای مدیریت، شماره یك، نقل قولهای مدیریتی، ترجمه: احمدرضا اشرفالعقلایی، پائیز ۷۱
۲- فصلنامه تازههای مدیریت، شماره ۷ و ۶، نقل قولهای مدیریتی، ترجمه: احمدرضا اشرفلالعقلایی، تابستان ۷۳.
۳- ۲۱ قانون انكارناپذیر رهبری (دكتر جان سی ماكسول) ترجمه: شهین آقازاده، انتشارات آستان قدس رضوی، چاپ اول ۷۹.
۴- و ما باید … (محمدعلی ذوالفقاری) انتشارات اوسان، چاپ دوم ۷۸.
۵- مردم در سازمانها (ترنس آرمیچل) ترجمه: دكتر حسین شكركن، انتشارات رشد، چاپ دوم ۷۷
۶- ۵۲۵ نكته از زبان مدیران موفق (ران كوكان و جایلز باری) ترجمه دكتر ابوالقاسم حكیمیپور، انتشارات آستان قدس رضوی، چاپ اول ۷۸.
۷- بزرگترین اصل مدیریت دنیا، (مایكل لوبوف) ترجمه: مهدی ایراننژاد پاریزی، انتشارات مدیران، چاپ سوم ۷۸.
۸- مدیریت رفتار سازمانی، (دكتر علی رضائیان) انتشارات سمت، چاپ دوم، پاییز ۸۰
۱- فصلنامه تازههای مدیریت، شماره یك، نقل قولهای مدیریتی، ترجمه: احمدرضا اشرفالعقلایی، پائیز ۷۱
۲- فصلنامه تازههای مدیریت، شماره ۷ و ۶، نقل قولهای مدیریتی، ترجمه: احمدرضا اشرفلالعقلایی، تابستان ۷۳.
۳- ۲۱ قانون انكارناپذیر رهبری (دكتر جان سی ماكسول) ترجمه: شهین آقازاده، انتشارات آستان قدس رضوی، چاپ اول ۷۹.
۴- و ما باید … (محمدعلی ذوالفقاری) انتشارات اوسان، چاپ دوم ۷۸.
۵- مردم در سازمانها (ترنس آرمیچل) ترجمه: دكتر حسین شكركن، انتشارات رشد، چاپ دوم ۷۷
۶- ۵۲۵ نكته از زبان مدیران موفق (ران كوكان و جایلز باری) ترجمه دكتر ابوالقاسم حكیمیپور، انتشارات آستان قدس رضوی، چاپ اول ۷۸.
۷- بزرگترین اصل مدیریت دنیا، (مایكل لوبوف) ترجمه: مهدی ایراننژاد پاریزی، انتشارات مدیران، چاپ سوم ۷۸.
۸- مدیریت رفتار سازمانی، (دكتر علی رضائیان) انتشارات سمت، چاپ دوم، پاییز ۸۰
منبع : مدیرستان
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست