پنجشنبه, ۱۴ تیر, ۱۴۰۳ / 4 July, 2024
مجله ویستا


فاز دوم پروژه اخیر ناتوی فرهنگی تهاجم علیه اسلام با عناصر شکار شده


فاز دوم پروژه اخیر ناتوی فرهنگی تهاجم علیه اسلام با عناصر شکار شده
پیش از این از قاچاق هنرپیشگان ایرانی به هالیوود گفتیم که بنا به اسناد و مدارک انکارناپذیر پروژه ای دیگر از شبکه جهانی ناتوی فرهنگی جهت سربازگیری از جبهه مقابل برای سازماندهی تهاجم جدید به ارزش های اسلامی و فرهنگ ایرانی به شمار می رود.
هنرپیشه ای که با سرمایه مادی و معنوی این سرزمین به موقعیت کنونی خود رسیده بود را به خدمت گرفتند تا آنچه را سالیان سال خواسته اند به ذهن و افکار ملت ایران دیکته کنند، از طریقی دیگر دنبال نمایند.
پیش از این گفتیم که ابتدا از طریق هنرپیشگان ورشکسته و فراری اقدام کردند و با صرف هزینه های هنگفت حتی آنها را به مراسم اسکار کشاندند (مثل شهره آغداشلو که بدون توجه به هویت خود بر علیه میهن و سرزمین خود در مقابل دوربین دشمنان ایران قرار گرفت تا با ایفای نقش یک ایرانی تروریست، توهین های آنان به این ملت را تکرار نموده و آنچه را خون و گوشت و پوست خودشان است، به ملت نجیب و شریف ایران نسبت دهند و یا «فرزانه تاییدی» هنرپیشه بهایی مسلک فراری که سال ها پیش با بازی در فیلم ضد ایرانی «بدون دخترم هرگز» با ارائه تصویری غیرواقعی از مردم ایران نقش آفرینی کرد) تا نسل جوان را اغوا کنند اما تیرشان به سنگ خورد و از آن فقره برایشان آبی گرم نشد. تا اینکه پس از مطالعات بسیار و کار سنگین از طریق شبکه های مافیایی خود در داخل کشور (علیرغم موانع مختلف در آمریکا از قبیل تحریم و منع مبادلات اقتصادی و قراردادهای مالی با طرف های ایرانی که حتی در به کارگیری یکی از بازیکنان ورزشی به مشکلات عدیده ای برخوردند تا با کارت سبز وزارت امور خارجه آن را حل کردند!) توانستند معدودی از هنرپیشگان درجه دوم و سوم داخلی را به خود جذب کرده و پروژه جدیدی را کلید بزنند.
خبرهای موثق حاکی از آن است که این شبکه به سراغ بازیگران مختلفی رفته ولی علیرغم وعده و وعیدهای ریز و درشت نتوانسته اند رضایت آنان را جلب نمایند که البته این تلاش ها همچنان ادامه داشته و دارد. پیش از این گفتیم که هدف این تلاش ها نه استفاده از هنر هنرپیشگان ایرانی ولو به قصد گیشه و بازار است (باتوجه به حضور حدود تنها ۱۰دقیقه ای گلشیفته فراهانی در یک فیلم ۱۳۰دقیقه ای، این مقصود بیشتر روشن می شود) و نه آنگونه که برخی ساده لوحان باور دارند جهانی شدن سینمای ایران!! محسوب می گردد بلکه عقیده ای را مدنظر دارند تا همراه هنرپیشه مذکور مخاطبان ایرانی آنها را نیز جذب به اصطلاح زرق و برق و ظواهر نخ نما شده خود نموده و از این راه به تصور خویش بخشی ولو ناچیز از نسل جوان را با شعر و شعارهای خود همراه سازند.
اما قسمت دوم پروژه فوق را مدتی پیش در بعضی از نقاط کشور از جمله شهر تهران شاهد بودیم. درحالی که هنوز کمتر از یک هفته از اکران عمومی فیلم «مجموعه دروغ ها» در تعدادی از شهرهای آمریکا نگذشته بود،DVD فیلم مذکور از طریق شبکه قاچاق در کنار خیابان ها به فروش رسید! قطعاً میلیون ها دلار بایستی هزینه شده باشد تا فیلمی که برخلاف معمول ۳ تا ۴ هفته زمان می برد تا از آمریکا به شبکه های قاچاق داخلی برسد، در عرض کمتر از ۵روز در سطح گسترده ای تکثیر و دوبله فارسی گردیده، کاغذ جلد با معرفی هنرپیشه ایرانی برایش تدارک دیده شده و در بین دستفروش های متعدد برای عرضه در کوچه ها و خیابان های شهرها توزیع شود تا به صدای بلند و نام بردن از اسم هنرپیشه ایرانی، مردم را با جمله «تازه ترین فیلم آمریکایی با بازی هنرپیشه ایرانی رسید» درحالی که هنرپیشه ایرانی این فیلم را با یک نقش کاملاً حاشیه ای در کمتر از ۸درصد از زمان فیلم مذکور تشویق کنند.
به این ترتیب خانواده هایی که طبعاً برایشان بازیگران و هنرپیشه های خارجی اهمیتی نداشته و ندارند، با شنیدن اسم هنرپیشه نام آشنای ایرانی جذب دستفروش مربوطه شده و متأسفانه DVD قاچاق شده مذکور را تهیه نمایند.
به راستی قصد شبکه های ناتوی فرهنگی چیست که با صرف میلیون ها دلار بازیگری را به آن طرف آب ها می کشانند تا فقط در ۱۰ دقیقه از فیلم خود بازیش بدهند (و این درحالی است که هزاران مشابه وی را در دسترس دارند) و سپس با هزینه میلیون ها دلار دیگر سعی کنند تا فیلم یاد شده را زودتر از زمان معمول به شبکه های قاچاق داخلی برسانند و بعد هم از طریق رسانه های داخلی شان تبلیغات خود را با بهانه های ابلهانه و واهی (از قبیل جهانی شدن سینمای ایران و بازیگر بین المللی و...) برای لانسه کردن فیلم آغاز نمایند؟
نگاهی اجمالی به فیلم مذکور می تواند پاسخ قانع کننده ای برای سؤال فوق باشد. فیلم «مجموعه دروغ ها» ساخته کارگردان شبه دولتی آمریکایی یعنی رایدلی اسکات (که همواره برای حمایت از روش های نظامی گری و سلطه گرانه حاکمان آمریکا فیلم ساخته) در یک جمله، تأییدی دیگر بر لشکرکشی های اشغالگرانه آمریکا در خاورمیانه، سیاست های سرکوبگرانه و تروریستی آن و فریبکاری هایش به بهانه دمکراسی و حقوق بشر بوده و در مقابل با وقاحت، هر آنچه که اشغالگران و جنگ طلبان آمریکایی لایقش هستند را به اسلام و مسلمانان نسبت می دهد!
در فیلم «مجموعه دروغ ها» طبق معمول فیلم های هالیوودی، این جاسوسان آمریکایی هستند که برای نجات ملت ها می آیند و هر آنچه خشونت و تروریسم است از ناحیه مسلمانان صادر می گردد! رایدلی اسکات به روالی که امروزه در محافل استکباری باب است، بنابه خواست اربابان صهیونیستی، نوک حمله خود را متوجه مسلمانان و کتاب آسمانی شان گردانده و آیات کلام الله مجید را مورد وهن قرار می دهد.
در فیلم «مجموعه دروغ ها» گروه های تروریستی نشان داده می شوند که با قرائت آیات قرآن به قتل و کشتار دست می زنند و مأمور آمریکایی را شکنجه می دهند!!! در مقابل این اعمال در کمال شگفتی جاسوس و تروریست سازمان سیا (با بازی هنرپیشه معروف آمریکایی) که علنا در خیابان مردم را به خاک و خون می کشد، مصداق همان مثل معروف می شود که «گربه شد عابد و مسلمانا» و به نصیحت تروریست ها پرداخته و آنها را از چنان جنایاتی منع می کنند!!!!
چه کسی دیگر امروز تردید دارد که اغلب این گروه های تروریستی اعم از القاعده و طالبان و... دستپخت سازمان های اطلاعاتی امنیتی غرب و به خصوص آمریکا هستند که به جان ملت ها انداختند تا بتوانند لشکرکشی هایشان را توجیه نمایند؟ به قول بی نظیر بوتو نخست وزیر فقید پاکستان که قبل از ترور خود اعلام کرده بود، در ایجاد پروژه طالبان فکر از انگلیس، برنامه ریزی از آمریکا، پول از عربستان و اجرا از پاکستان بود. ضمن اینکه او نقش محوری اسرائیل را از یاد برده بود درحالی که خود جریان اصلی سینمای آمریکا سال گذشته در فیلمی به نام «جنگ چارلی ویلسن» براساس ماجرای واقعی سناتور دمکرات سنای آمریکا در تجهیز و تقویت طالبان، به روشنی حضور صهیونیست ها را در پشت تشکیلات تروریستی طالبان بیان کرده بود. اخیرا نیز علاوه بر کتابی که درباره روابط پس پرده انگلیس و طالبان انتشار یافت، اظهارات سفیر این کشور در کابل نیز بعد تازه ای به مقوله ارتباط غرب با گروه تروریستی فوق بخشید که خواستار مذاکره با سران آن شده بود و آنان را تنها گروه تعیین کننده در افغانستان دانسته بود.
اما در این بین و در فیلم «مجموعه دروغ ها» گلشیفته فراهانی نقش پرستاری اردنی را بازی می کند که اصلیتی دوملیتی (ایرانی- فلسطینی) داشته و در دو صحنه فیلم به پانسمان همان جاسوس آمریکایی (که از قضا اصلیتی صهیونیستی دارد و در صحنه ای از فیلم با همین لقب از سوی اردنی ها خطاب می شود) می پردازد تا کم کم وی را عاشق خود کند.
در واقع کاراکتر وی همان نقش زن فریبکار است که در این گونه فیلم ها (مثل جیمزباند و امثال آن) قهرمان فیلم را به خود جذب کرده و در واقع وی را به طعمه ای بدل می سازد. در فیلم «مجموعه دروغ ها» نیز این زن با همکاری سازمان امنیت اردن، جاسوس سیا را فریب داده تا وی به هوای ربوده شدنش توسط تروریست ها به دام آنها بیفتد و محل اختفایشان را روشن گرداند. و همه این صغری وکبری چیدن ها برای تبلیغات بی واسطه کانون های پشت صحنه تولید این فیلم ها که تحقیقا ازکانون های صهیونیستی هستند جهت اسلام زدایی، تکرار اتهام های همیشگی علیه ایران و مسلمانان (این بار گوش مخاطبانی که ممکن است غوغای آنها را از رسانه های وابسته نشنیده و ندیده باشند) و رخنه در افکار دینی و میهنی ایرانیان برای توطئه های بعدی شان است. اگر پیش از این با عناصر خودی حملات فوق را انجام می دادند متأسفانه این بار با جذب نیرو از این سو، تهاجم خویش را سازمان داده اند.
به نقل از مجله «زن روز»
منبع : روزنامه کیهان