سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 30 April, 2024
مجله ویستا
تاکسی - Taxi
سال تولید : ۱۹۹۸
کشور تولیدکننده : فرانسه
محصول : لوک بسون، میشل پتن و لوران پتن
کارگردان : ژرار پیره
فیلمنامهنویس : بسون
فیلمبردار : ژان پییر سووره
آهنگساز(موسیقی متن) : یام
هنرپیشگان : سامی ناصری، فردریک دیفنتال، ماریون کوتیلار، اما سیوبرگ، مانوئلا گوراری، برنار فارسی و سباستین تیری.
نوع فیلم : رنگی، ۸۵ دقیقه.
̎دانیل̎ (ناصری) که قبلاً برای مشتریها پیتزا میبرده اکنون یک راننده تاکسی است. او دیوانهٔ رانندگی است و ماشین پرقدرتی را هم میراند. وقتی با پلیسی به نام ̎امیلیین̎ (دیفنتال) درگیر میشود که به تازگی و برای هشتمینبار او را در امتحان رانندگی رد کرده، مجبور میشود با پلیس معاملهای بکند. اگر او بخواهد گواهینامه رانندگیاش را بگیرد، باید به پلیس در دستگیری گروهی از دزدان آلمانی که بسیار سریع میراند و بانکهای شهر را غارت میکنند، کمک کند...
● تاکسی نمونه ایدهآل آن چیزی است که سینمای اروپا به آن نیاز دارد. فیلمی که با در نظر رگفتن استانداردها یتولید آمریکائی بتواند مخاطبش را سرگرم کند، بازارهای داخلی را به دست آورد و نیم نگاهی هم به بازار بینالمللی داشته باشد. فیلم عمدهٔ اعتبارش را از بسون، موفقترین فیلمساز فرانسوی این سالها در مقام فیلمنامهنویس و تهیه کننده میگیرد و با الگو قراردادن کلیشهای قدیمی در تلفیق کمدی و اکشن به روایت سرراستی میرسد که سرگرم کننده نیز هست. طراحی صحنههای تعقیب و گریز با اتوموبیل جذابترین فصلهای کار است که البته گاهی نقاشی متحرکؤار میشود و موسیقی هم ریتم جذابی دارد. چند سال بعد (۲۰۰۴ به کارگردانی تیم استوری) به سیاق دیگر کارهائی که بسون در آنەا نقشی به عهده داشته، فیلم در هالیوود و با تیمی کاملاً آمریکائی باسازی میشود. دنبالهها: تاکسی ۲ (ژرار کراوچیک، ۲۰۰۰) و تاکسی ۳ (کراوچیک، ۲۰۰۳).
کشور تولیدکننده : فرانسه
محصول : لوک بسون، میشل پتن و لوران پتن
کارگردان : ژرار پیره
فیلمنامهنویس : بسون
فیلمبردار : ژان پییر سووره
آهنگساز(موسیقی متن) : یام
هنرپیشگان : سامی ناصری، فردریک دیفنتال، ماریون کوتیلار، اما سیوبرگ، مانوئلا گوراری، برنار فارسی و سباستین تیری.
نوع فیلم : رنگی، ۸۵ دقیقه.
̎دانیل̎ (ناصری) که قبلاً برای مشتریها پیتزا میبرده اکنون یک راننده تاکسی است. او دیوانهٔ رانندگی است و ماشین پرقدرتی را هم میراند. وقتی با پلیسی به نام ̎امیلیین̎ (دیفنتال) درگیر میشود که به تازگی و برای هشتمینبار او را در امتحان رانندگی رد کرده، مجبور میشود با پلیس معاملهای بکند. اگر او بخواهد گواهینامه رانندگیاش را بگیرد، باید به پلیس در دستگیری گروهی از دزدان آلمانی که بسیار سریع میراند و بانکهای شهر را غارت میکنند، کمک کند...
● تاکسی نمونه ایدهآل آن چیزی است که سینمای اروپا به آن نیاز دارد. فیلمی که با در نظر رگفتن استانداردها یتولید آمریکائی بتواند مخاطبش را سرگرم کند، بازارهای داخلی را به دست آورد و نیم نگاهی هم به بازار بینالمللی داشته باشد. فیلم عمدهٔ اعتبارش را از بسون، موفقترین فیلمساز فرانسوی این سالها در مقام فیلمنامهنویس و تهیه کننده میگیرد و با الگو قراردادن کلیشهای قدیمی در تلفیق کمدی و اکشن به روایت سرراستی میرسد که سرگرم کننده نیز هست. طراحی صحنههای تعقیب و گریز با اتوموبیل جذابترین فصلهای کار است که البته گاهی نقاشی متحرکؤار میشود و موسیقی هم ریتم جذابی دارد. چند سال بعد (۲۰۰۴ به کارگردانی تیم استوری) به سیاق دیگر کارهائی که بسون در آنەا نقشی به عهده داشته، فیلم در هالیوود و با تیمی کاملاً آمریکائی باسازی میشود. دنبالهها: تاکسی ۲ (ژرار کراوچیک، ۲۰۰۰) و تاکسی ۳ (کراوچیک، ۲۰۰۳).
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
ایران مجلس شورای اسلامی بابک زنجانی مجلس دولت سیزدهم قوه قضائیه خلیج فارس دولت لایحه بودجه 1403 شورای نگهبان حجاب مجلس یازدهم
تهران هواشناسی قوه قضاییه سیل آموزش و پرورش شهرداری تهران فضای مجازی سلامت پلیس شورای شهر تهران سازمان هواشناسی قتل
خودرو سایپا قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو کارگران ایران خودرو دلار بازار خودرو چین بانک مرکزی مالیات
تلویزیون سریال سینمای ایران سینما موسیقی دفاع مقدس رسانه تئاتر فیلم زنان رسانه ملی بازیگر
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس نوار غزه روسیه عربستان نتانیاهو ترکیه
فوتبال پرسپولیس استقلال سپاهان تراکتور باشگاه استقلال تیم ملی فوتسال ایران لیگ برتر فوتسال بازی باشگاه پرسپولیس وحید شمسایی
هوش مصنوعی اینستاگرام تسلا ناسا اپل فناوری تبلیغات ماه گوگل همراه اول آیفون بنیاد ملی نخبگان
داروخانه مسمومیت دیابت خواب کاهش وزن طول عمر سلامت روان بارداری هندوانه