چهارشنبه, ۱۷ بهمن, ۱۴۰۳ / 5 February, 2025
مجله ویستا
تحت تعقیب - THE HUNTED
سال تولید : ۲۰۰۳
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : ریکاردو مسترز و جیمز جکسن
کارگردان : ویلیام فریدکین
فیلمنامهنویس : دیوید گریفیث، پیتر گریفیث و آرت مونتراستلی
فیلمبردار : کیلب د شانل
آهنگساز(موسیقی متن) : برایان تایلر
هنرپیشگان : تامی لی جونز، بنیسیو دل تورو، کانی نیلسن، لسلی استفانسن، جان فین و خوزه زونیگا
نوع فیلم : رنگی، ۹۴ دقیقه
̎آرون هالام̎ (دل تورو) یکی از قابلترین مأموران ارتش آمریکاست که در جنگهای تن به تن تخصص دارد. ̎هالام̎ سالها پس از سوءقصد موفقش به جان یکی از جنگسالارهای صرب در ̎کوسوو̎ی اواخر دههٔ ۱۹۹۰، گرفتار خاطرات وحشتناکی از ویرانی و مرگ شده؛ طوریکه وقتی سرانجام به کشور خودش برمیگردد، از اجتماع کناره میگیرد و به جنگلهای شمال غرب آمریکا، به کنارههای اقیانوس آرام پناه میبرد و در شرایطی نیمهوحشی و بدوی به زندگیاش ادامه میدهد. در آنجا عامداً و از روی نقشه، شکارچیهای غیرمجازی را که قدم در قلمرویش گذاشتهاند، تعقیب میکند و میکشد. وقتی مأموران FBI به تحقیق دربارهٔ قتلها میپردازند، سرنخها آنها را به مردی میرساند که هر چه میدانسته، به ̎هالام̎ یاد داده است: ̎ل. ت. بانمِ̎ بازنشسته (جونز). در حالیکه استاد، شاگرد دیوانهٔ سابقش را تعقیب میکند، ̎بانم̎ آرامآرام اطلاعاتی مهم راجعبه حوادث زندگی ̎هالام̎ کسب میکند، حوادثی که او را واداشتهاند اینطور به سیم آخر بزند.
● تریلری پُر از زدوخورد و بیجاذبه، یا به عبارتی، یک بازی موش و گربه که تعقیب و گریزهای آن نیمی در شهر و نیمی در جنگل میگذرد. متأسفانه این فیلم را کسی ساخته که رابط فرانسوی (۱۹۷۱)، جنگیر (۱۹۷۳) و زیستن و مردن در لسآنجلس (۱۹۸۵) را کارگردانی کرده و گذشت سی سال از آن زمان تاکنون، باعث از بین رفتن حس آگاهیاش شده و نمیداند که چه چیزی یک فیلم را از نظر بصری هیجانانگیز میسازد. فریدکین، با آن صحنهٔ کشدار تعقیب در کوه و جنگلهای آریگن و خیابانهای پورتلند، فیلمنامهای ناشیانه را به تصویر کشده که در آن، اکشن جائی برای گفتوگو نگذاشته و همه، از قهرمان گرفته تا ̎بدمن̎ با چاقو و مشت با یکدیگر حرف میزنند. البته ردپای آثار قبلی فریدکین را در صحنههای تعقیب و گریز میتوان یافت؛ اما سوای آنها، هیچ چیز دیگر متقاعدکننده نیست. گفتوگوهای احمقانه، مِنمِن کردنهای جونز، ژستهای عجیب و غیرعادی چهرهٔ دل تورو، اکشن بیمورد و معنا و یک طرح داستانی بیسروته، مواد تشکیلدهندهٔ این فیلم است. جونز در این فیلم آنقدر آدم خوبی است که وقتش را در نقاط سخت و دورافتاده میگذراند، حیواناتی که در دام شکارچیان افتادهاند، میرهاند، بچه گربههای گیر کرده لای درختها را نجات میدهد، و حتی از روی ردپاهای مانده روی برف میتواند تشخیص بدهد که چه کسی به دیدارش آمده، اما دل تورو از دست چنین آدمی بارها و بارها میگریزد.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست