جمعه, ۱۲ بهمن, ۱۴۰۳ / 31 January, 2025
مجله ویستا


نقش روابط عمومی در توسعه فناوری اطلاعات در سازمان‌ها


تاریخ نشر : ۸۵۰۴۰۶
تیراژ : ۲۰۰۰
تعداد صفحه : ۲۱۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۹۵۰۵۵-۶-۳
شماره کنگره : ۸۵۴۰۶۰۸۵
رده دیویی : ۶۵۹.۲۰۲۸۵
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : وزیری
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : تالیف
نویسنده : رئیس‌کرمی - سیدعلی
نویسنده : انصاری - منوچهر
نویسنده : عماداسلام‌اسکویی - سیدوحید

در کتاب خاطرنشان شده است: 'روابط‌عمومی عبارت‌ است از بخشی از مسئولیت‌ها و وظایف ارتباطی مدیریت سازمانی که از طریق آن، مدیران می‌کوشند برای دست‌یابی به اهداف سازمانی، با محیط خود‌ سازگار شده یا در صورت نیاز، در محیط، تغییراتی مطلوب ایجاد کرده و شرایط محیط را به شرط مساعد بودن استقرار بخشند'. نگارنده در این کتاب جایگاه و نقش روابط عمومی یک سازمان یا موسسه، در پذیرش و گسترش فناوری اطلاعات در آن موسسه را در دو بخش 'فناوری اطلاعات' و 'روابط عمومی' بررسی نموده است. براین اساس، در بخش نخست علاوه بر تعریف روابط عمومی عمدتا تاریخچه و سیر تحولی آن در جهان و ایران، ساختار، کاربرد و ابعاد مختلف، نهادهای جهانی روابط عمومی، تقسیم‌بندی‌های مختلف روابط‌‌عمومی، ارتباط و رسانه‌های جمعی و نحوه‌ی تعاملات آن‌ها با این مجموعه، تشریح گردیده و در فصل دوم مفاهیم فناوری اطلاعات بازگو شده است.