پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا
دزدان زمان
بسیاری از ما پس از پایان روز با نگاه مختصری که به فعالیت های روزانه خود می اندازیم مشاهده میکنیم که علیرغم گذراندن ساعتها، کار خاصی انجام ندادهایم. اصطلاح نه چندان درستی که بنام مدیرت زمان جا افتاده به ما یاد میدهد که چگونه بهترین استفاده را از وقت و زندگی خود بعمل آوریم. چرا این اصطلاح خیلی درست نیست؟ زیرا زمان متغیری نیست که قابل مدیریت باشد بلکه این ما هستیم که باید رفتارهای روزانه خود را مدیریت کنیم. در هر صورت برای مدیریت بهتر فعالیتها در طول روز باید نسبت به آنها شناخت کامل داشته باشیم، همانطور که یک مربی تیم فوتبال برای مدیریت تیم خود باید نسبت به افراد تیم و بسیاری موارد دیگر شناخت حاصل کند. یکی از قسمتهایی که باید از آن شناخت کافی داشته باشیم، مواردی است که باعث اتلاف وقت ما طی روز میشود. با شناخت از آنها میتوانیم آنها را از فعالیت روزانه حذف و یا به گونهای مدیریت کنیم که کمترین وقت را از ما بگیرند.
به مسائل زیر دقت کنید، بسیار از مدیران به آنها "دزدان زمان" میگویند:
▪ تلفنهایی که بصورت وقفه (Interruption) در حین انجام کار به شما زده میشود.
▪ افرادی که بصورت وقفه در حین انجام کار وارد معرکه میشوند و کار شما را متوقف میکنند.
▪ جلسات غیر ضروری.
▪ کارهایی که میتوانید به دیگران محول کنید ولی با کمال تعجب اینکار را نمی کنید.
▪ شک و دو دلی در اتخاذ تصمیم و ایجاد یک مشغولیت ذهنی برای اینکار.
▪ تمام نکردن کارها بصورت کامل و سر و کله زدن با تعداد زیادی کار نا تمام.
▪ صحب کردن با گروه برای به تفاهم رسیدن در حالی که میتوان با نمایند آن گروه به تنهایی صحبت کرد و به تفاهم رسید.
▪ ادامه دادن صحبتهایی که به نتیجه خاصی منجر نمیشوند.
▪ نداشتن برنامه کاری روزانه.
▪ دخالت در کارهای فنی در حالی که آگاهی فنی لازم را ندارید.
▪ خسته بودن و استرس داشتن.
▪ ناتوانی در "نه" گفتن.
▪ میز و محیط کاری شلوغ داشتن.
شما با کمی دقت به مواردی که در بالا به آنها اشاره شد به سادگی خواهید دید که به چه سادگی میتوانید نکات بالا را مدیریت کنید. اگر دقت کنید بسیاری از موارد مطرح شده، خود از جمله کلیدهایی برای رفع مشکلات دیگر میباشند، بعنوان مثال تلفن برای ایجاد ارتباط سریع راه دور میباشد، ورود افراد به اتاق شما یا برگزاری جلسات عموما" برای هماهنگی انجام کارها میباشد و ... که به دلیل عدم استفاده صحیح نه تنها کمکی در حل مشکلات ما نخواهند کرد بلکه خود برای ما مشکل جدیدی خواهند آفرید.
برخی دیگر از موارد ذکر شده به ضعف برنامهریزی و تواناییهای شخصی خودمان برمیگردد، مانند عدم توانایی "نه" گفتن، نداشتن برنامه کاری، محیط کاری شلوغ و کثیف، ناتوانی در به نتیجه رساندن بحثها و... که همه و همه به محدودیت توانایی ما برمیگردد. راه حل بسیار ساده میباشد، از یک طرف باید تواناییهای خود را بشناسیم و در حد خودمان از تواناییهایمان استفاده کنیم و از طرف دیگر باید در رودربایستی را کنار بگذاریم. باید تمرین کنیم که "نه" بگویم، وارد هر کاری نشویم، اگر سرگرم انجام کار مهمی هستیم تلفنهای غیر ضروری را جواب ندهیم یا افراد متفرقه را به حضور نپذیریم و ....
مشاهده میکنید که موضوع آنقدرها هم پیچیده یا دشوار نیست و شما با کمی سعی و اراده خواهید توانست بهترین استفاده را از وقت خود بکنید.
منبع : سایت فریا
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
ایران روز معلم آمریکا معلمان رهبر انقلاب دولت مجلس شورای اسلامی مجلس دولت سیزدهم حجاب شهید مطهری شورای نگهبان
تهران زلزله هواشناسی معلم شهرداری تهران سیل قوه قضاییه آموزش و پرورش پلیس سلامت سازمان هواشناسی دستگیری
خودرو بانک مرکزی قیمت خودرو قیمت دلار دلار ایران خودرو قیمت طلا سایپا کارگران بازار خودرو تورم قیمت
مسعود اسکویی فضای مجازی تلویزیون سریال سینمای ایران سینما دفاع مقدس موسیقی تئاتر
دانشگاه علوم پزشکی مکزیک
رژیم صهیونیستی غزه فلسطین اسرائیل جنگ غزه چین روسیه نوار غزه حماس عربستان ترکیه اوکراین
استقلال پرسپولیس فوتبال سپاهان تراکتور لیگ برتر ایران رئال مادرید بایرن مونیخ باشگاه استقلال لیگ قهرمانان اروپا لیگ برتر باشگاه پرسپولیس
اینستاگرام همراه اول دبی اپل ناسا وزیر ارتباطات تبلیغات گوگل پهپاد
کبد چرب بیماری قلبی کاهش وزن دیابت داروخانه ویتامین طول عمر بارداری