پنجشنبه, ۱۳ دی, ۱۴۰۳ / 2 January, 2025
مجله ویستا
منامیه
تاریخ نشر : ۸۵۰۳۲۹
تیراژ : ۱۰۰۰
تعداد صفحه : ۳۶
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۹۶۶۵۵-۵-۲
شماره کنگره : ۸۵۳۲۹۰۲۲
رده دیویی : ۲۹۷.۸۳
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : رقعی
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : تالیف
نویسنده : همدانی - علیبنشهابالدین
مصحح : عالیپور - اشرف
نگارنده این رساله را در بیان 'کیفیت خواب و تعبیر رویا و فرق خوابهای کاملان و ناقصان' نگاشته است که شامل یک مقدمه و شش فصل است. در فصل اول، مراتب انوار بیان و تشریح شده که عبارتانداز: 'مرتبهی نور حقیقی مطلق'، 'ظلمت'، 'ضیاء'. در فصل دوم خصوصیات عالم ظاهر و باطن بازگو گردیده است. در فصل سوم، انواع ضیاء آمده که شامل دو نوع نور محسوس و نور لطیف است. نگارنده در فصل چهارم از عالم مثال ـ عالمی بین عالم ارواح و اجساد ـ سخن به میان آورده و 'خیال مقید' و 'مثال مطلق' را توضیح داده است. در ادامه 'نسبت خیالات مقیده' با 'عالم مثال مطلق' را شرح داده و افراد را بر حسب خوابهایی که میبینند، تقسیمبندی کرده است؛ از جمله: 1- افرادی که رویای آنان قابل تعبیر نیست که شامل 'محجوبان' و 'متوسطان راه سلوک' هستند. 2- افرادی که رویای آنها نیازمند تعبیر است از جمله: 'متوسطان' و 'کاملان'. نگارنده در فصل آخر، علت تأخیر ظهور نتیجهی رویا را بیان میکند و آن را علو مرتبهی نفس صاحب رویا میداند و برای نمونه از رویای حضرت یوسف (ع) سخن به میان میآورد.
تیراژ : ۱۰۰۰
تعداد صفحه : ۳۶
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۹۶۶۵۵-۵-۲
شماره کنگره : ۸۵۳۲۹۰۲۲
رده دیویی : ۲۹۷.۸۳
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : رقعی
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : تالیف
نویسنده : همدانی - علیبنشهابالدین
مصحح : عالیپور - اشرف
نگارنده این رساله را در بیان 'کیفیت خواب و تعبیر رویا و فرق خوابهای کاملان و ناقصان' نگاشته است که شامل یک مقدمه و شش فصل است. در فصل اول، مراتب انوار بیان و تشریح شده که عبارتانداز: 'مرتبهی نور حقیقی مطلق'، 'ظلمت'، 'ضیاء'. در فصل دوم خصوصیات عالم ظاهر و باطن بازگو گردیده است. در فصل سوم، انواع ضیاء آمده که شامل دو نوع نور محسوس و نور لطیف است. نگارنده در فصل چهارم از عالم مثال ـ عالمی بین عالم ارواح و اجساد ـ سخن به میان آورده و 'خیال مقید' و 'مثال مطلق' را توضیح داده است. در ادامه 'نسبت خیالات مقیده' با 'عالم مثال مطلق' را شرح داده و افراد را بر حسب خوابهایی که میبینند، تقسیمبندی کرده است؛ از جمله: 1- افرادی که رویای آنان قابل تعبیر نیست که شامل 'محجوبان' و 'متوسطان راه سلوک' هستند. 2- افرادی که رویای آنها نیازمند تعبیر است از جمله: 'متوسطان' و 'کاملان'. نگارنده در فصل آخر، علت تأخیر ظهور نتیجهی رویا را بیان میکند و آن را علو مرتبهی نفس صاحب رویا میداند و برای نمونه از رویای حضرت یوسف (ع) سخن به میان میآورد.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست