سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 30 April, 2024
مجله ویستا
چیزهای آینده - THINGS TO COME
سال تولید : ۱۹۳۶
کشور تولیدکننده : انگلستان
محصول : الکساندر کوردا
کارگردان : ویلیام کامرون منزیس
فیلمنامهنویس : هربرت جرج ولز و لاجوس بیرو، بر مبنای کتاب شکل چیزهای آینده نوشتهٔ ولز
فیلمبردار : ژرژ پرینال
آهنگساز(موسیقی متن) : آرتور بلیس
هنرپیشگان : ریموند ماسی، ادوارد چاپمن، رالف ریچاردسن، مارگارتا اسکات، سدریک هاردویک و آن تاد
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۱۱۳ دقیقه
ـ ̎اوری تاون̎، سال ۱۹۴۰. در ایام کریسمس جنگ جهانی دیگری آغاز میشود و به زودی هواپیماها شهر را بمباران و ویران میکنند. در این بین خلبانی به نام ̎جان کابال̎ (ماسی) نیز به خدمت احضار میشود. جنگ سالها ادامه پیدا میکند. از ۱۹۶۶ بیماری مهلکی شیوع پیدا میکند و چهار سال بعد نیمی از سکنهٔ زمین تلف میشوند. حالا ویرانههای ̎اوری تاون̎ زیر سلطهٔ مرد خبیثی، معروف به ̎رئیس̎ (ریچاردسن) است. رئیس گاه به گاه مردان تحت فرمانش را برای شکار معدود بازماندگان به تپههای اطراف شهر میفرستد و امیدوار است که روزی ناوگان هواپیماهای از کار افتادهٔ در اختیارش را به پرواز در بیاورد و به سرزمینهای نفتخیز دست پیدا کند. در اینجا هواپیمای عجیبی فرود میآید و ̎کابال̎ که بسیار مسن به نظر میرسد از آن پیاده میشود. ̎کابال̎ نمایندگی تشکیلاتی از دانشمندان و مهندسان را به عهده دارد که در نظر دارند جنگ را به پایان برسانند و تمدنی نوین بر پایهٔ تکنولوژی بنا کنند. اما رئیس دستور میدهد که ̎کابال̎ را زندانی کنند و بلافاصله نیروی هوائی ̎تشکیلات̎ با بمبهای گاز صلح سر میرسند.
ـ با شکوهترین فیلم افسانه ـ علمی، پس از متروپولیس فریتس لانگ . کوردا امکانات قابل توجهی را در اختیار نویسندهٔ نامدار انگلیسی، ولز، قرار داد تا آنچه را در ذهن دارد به عینیت در بیاورد. ولز دو سال بر سر نوشتن فیلمنامه وقت گذاشت (البته با کمک خود کوردا، منزیس و بیرد). در جریان کار نیز بر طراحی صحنهها (وینسنت کوردا)، لباسها (جان آرمسترانگ، ررنه اوبر و مارچیونس کوئینزبری)، ساختن موسیقی متن (اثر بلیس آنقدر موفق بود که با عنوان نخستین صفحهٔ موسیقی فیلم تاریخ سینما به بازار عرضه شد) و انتخاب بازیگران نظارت داشت. بنابراین مسئول نقطههای قوت یا ضعف فیلم (که کم هم نیست) پیش از هر کسی خود ولز است. منزیس که از برجستهترین طراحان آن زمان بود، ابتدا انتخاب مناسبی برای کارگردانی فیلم به نظر میآمد؛ اما استقبال نکردن تماشاگران از این تولید پر هزینه (۵/۱ میلیون دلار، که با معیارهای اروپائی بسیار گزاف بود) نشان داد که خوش ظاهری صحنهها، نقص بزرگی مثل نبودن عامل ̎انسانی̎ را جبران نمیکند. به همین دلیل امروز نیز شخصیتها و گفتوگوها غیر طبیعی به نظر میآیند.
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
ایران مجلس شورای اسلامی بابک زنجانی مجلس دولت سیزدهم قوه قضائیه خلیج فارس لایحه بودجه 1403 شورای نگهبان دولت حجاب مجلس یازدهم
تهران قوه قضاییه پلیس سیل آموزش و پرورش شهرداری تهران فضای مجازی سلامت شورای شهر تهران دستگیری سازمان هواشناسی قتل
خودرو بانک مرکزی ایران خودرو قیمت دلار قیمت خودرو قیمت طلا سایپا دلار بازار خودرو مالیات تورم ارز
تلویزیون سریال پایتخت سینمای ایران سینما دفاع مقدس رسانه موسیقی تئاتر فیلم رسانه ملی کتاب
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس نوار غزه روسیه عربستان نتانیاهو ترکیه
فوتبال پرسپولیس استقلال سپاهان تراکتور باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال لیگ برتر رئال مادرید فوتسال تیم ملی فوتسال ایران بازی
هوش مصنوعی ناسا اپل تسلا تبلیغات فناوری پهپاد همراه اول گوگل آیفون
داروخانه مسمومیت دیابت خواب کاهش وزن طول عمر سلامت روان بارداری آلزایمر