دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 6 May, 2024
مجله ویستا
چرا دانشجویان روابط عمومی باید وبلاگ بنویسند
با بررسی و مشاهده وبلاگ تعدادی از دانشجویان و کارورزان روابط عمومی ، به دلایلی برای تایید ایده وبلاگ نویسی دانشجویان و البته چند نکته و هشدار پی بردم :
۱. همه نویسندگان چه آنها که حرفه ای و چه آنها که جویای نام هستند ، نیاز به تمرین چنین مهارتی دارند. آقای David Ogilvy آگهی نویس مشهور تبلیغات می گوید :" من آگهی نویس معمولی هستم ، ولی سردبیر خوبی هستم". تلقی از یک وبلاگ ، شبیه به زمین بازی برای ایده ها و روش ها است.
۲. وبلاگ یک رسانه جدید است و درس های جدیدی برای یادگرفتن درباره مزیت های لینک دادن، کاربرد RSS ، نظردهی به مطالب و رتبه بندی سایت ها در جستجوگرها و مزیت های دیگر وب دارد .
۳. دلیل دیگر این است که مثل هر نویسندگی دیگر ، شما باید بخوانید ، بخوانید و باز هم بخوانید . این درس مهمی است که می توان از وبلاگ نویسی آموخت.
۴. وقتی اسم خودتان را در وب جستجو می کنید ، صفحات وبلاگ به صورت فراوان در محتوای طبقه بندی شده گوگل دیده می شوند. مخصوصا اگر نام خاصی داشته باشید. وبلاگ به شما کمک می کند که رتبه جستجوی نام شما نتایج بهتری در جستجوگرها داشته باشد. حدس می زنم که تعداد زیادی از کارفرمایان قبل از مصاحبه با داوطلبان ، از تکنیک جستجوی نام در اینترنت استفاده کرده اند ، اگر جایگاه خوبی برای خود ایجاد نکنید ممکن است هم نام شما رتبه مناسب در جستجوگرها نداشته باشد و هم از شانس استخدام بمانید.
۵. در وبلاگ نویسی درس های عملی و بارارزشی از دنیای واقعی می آموزید ؛ همانگونه که شما تصور نمی کنید که شهر رم را یک روزه ساخته باشند ؛ یک وبلاگ هم مسیر راحتی برای مشهور شدن و ثروت مند شدن نیست ؛ و حتی وبلاگ یک پیکار روابط عمومی نیست.
۶. برعکس آن هم ممکن است ، یعنی با وبلاگنویسی ممکن است اندیشه و ایده ای شما توسط روابط عمومی واقعی به کار گرفته شود. این نکته هشداری هم به شما می دهد.
۷. با وبلاگ نوشتن شما بین ایده ها و مردم ارتباط برقرار می کنید.
اما سه نکته و هشدار در مورد وبلاگ نویسی:
▪ مراقب باشید که ساده انگاری ، بی دقتی املایی ، زود قضاوت کردن ، کم شدن انرژی شما و زبان مبهم شما در معرض دید دیگران است . گرچه شما می تواند مطالب خود را حذف کنید ولی گوگل حافظه قوی دارد و نسخه ذخیره شده (cashe) آن می ماند.
▪ بدانید که ممکن است بین آنچه می خواهید در یک موضوع شخصی یاموضوع مرتبط با حرفه خود بنویسید ، با نیازهای محتاطانه و حرفه ای شما تضاد وجود داشته باشد. (بنابراین نباید از کارفرایان و مشتریان بترسید.)
▪ وبلاگ نویسی یک تقلای شخصی است . شما که نمی خواهید از شبکه بیرون بمانید ؟
نویسنده : Richard Bailey
واحد تحقیق و توسعه گروه نرم افزاری روابط عمومی الکترونیک
مترجم : مسعود سمیعی
واحد تحقیق و توسعه گروه نرم افزاری روابط عمومی الکترونیک
مترجم : مسعود سمیعی
منبع : پایگاه تخصصی روابط عمومی الکترونیک
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران رهبر انقلاب حج آمریکا مجلس شورای اسلامی دولت شورای نگهبان انتخابات دولت سیزدهم حجاب رسانه جنگ
هواشناسی تهران شهرداری تهران فضای مجازی قتل آموزش و پرورش سلامت سیلاب شهرداری سازمان هواشناسی باران آتش سوزی
قیمت دلار ایران خودرو قیمت طلا خودرو بانک مرکزی قیمت خودرو دلار بازار خودرو حقوق بازنشستگان مسکن تورم قیمت
تئاتر محمدعلی علومی برنارد هیل تلویزیون سریال سینما دفاع مقدس نمایشگاه کتاب سینمای ایران صدا و سیما مسعود اسکویی موسیقی
مغز دانش بنیان فضا
اسرائیل رژیم صهیونیستی غزه حماس فلسطین جنگ غزه روسیه اوکراین طوفان الاقصی طالبان نوار غزه نتانیاهو
پرسپولیس فوتبال استقلال لیگ برتر نساجی عبدالله ویسی رئال مادرید لیگ برتر ایران سپاهان جواد نکونام بازی بارسلونا
هوش مصنوعی باتری اپل مایکروسافت آیفون گوگل سامسونگ پهپاد عکاسی ناسا
رژیم غذایی مواد غذایی چای زیبایی بیمه کاهش وزن توت فرنگی سیگار