چهارشنبه, ۱۷ بهمن, ۱۴۰۳ / 5 February, 2025
مجله ویستا
چهارراهها - CROSSWAYS
سال تولید : ۱۹۲۸
کشور تولیدکننده : ژاپن
محصول : شوچیکو
کارگردان : تینوسوکه کینوگاسا
فیلمنامهنویس : تینوسوکه کینوگاسا
فیلمبردار : کوهئی سوگییاما
هنرپیشگان : جونوسوکه باندو، یوکیو اوگاوا و آکیکو چیهایا
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۵۸۴۱ فوت. صامت
ـ توکیو، قرن ۱۸ میلادی. "ریکیا" (باندو( شیفته یک گیشا (اوگاوا) میشود و سپس میپندارد که رقیب خود را کشته است. او میگریزد و به خواهرش "اوکیکو" (چیهایا) پناه میبرد. "اوکیکو" برای نجات برادر از مردی که تصور میکند مأمور قانون است، کمک میخواهد، اما وقتی به سوءنیت مرد پی میبرد، او را میکشد. اکنون "اوکیکو" به حمایت نیاز دارد. "ریکیا" بر اثر زخمی که برداشته ضعیف شده، و وقتی با وسوسه دیدار دوباره گیشا به سراغ او میرود، رقیبش را زنده میبیند و خود بر اثر شوک میمیرد. حالا خواهر در چهارراهها، بیهوده در انتظار برادر است.
ـ فیلم در طبقهبندی نوع فیلمهای درباره سامورائیهای سنتی (بدون جنگ و جدال) قرار میگیرد، اما در سینمای دهه ۱۹۲۰ ژاپن، اثری غیرمتعارف بهشمار میآید. قهرمانان فیلم، موجوداتی "زمینی" هستند و سامورائی جوان آن، پهلوانی متکبر و بیعیب و نقص نیست؛ او مردی ضعیف و رنجور است و داستان بهطور عمده از منظر او روایت میشود. فیلم، در تدوین، متأثر از سینمای شوروی و فیلمهای اکسپرسیونیستی در دههٔ ۱۹۲۰ است.
کشور تولیدکننده : ژاپن
محصول : شوچیکو
کارگردان : تینوسوکه کینوگاسا
فیلمنامهنویس : تینوسوکه کینوگاسا
فیلمبردار : کوهئی سوگییاما
هنرپیشگان : جونوسوکه باندو، یوکیو اوگاوا و آکیکو چیهایا
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۵۸۴۱ فوت. صامت
ـ توکیو، قرن ۱۸ میلادی. "ریکیا" (باندو( شیفته یک گیشا (اوگاوا) میشود و سپس میپندارد که رقیب خود را کشته است. او میگریزد و به خواهرش "اوکیکو" (چیهایا) پناه میبرد. "اوکیکو" برای نجات برادر از مردی که تصور میکند مأمور قانون است، کمک میخواهد، اما وقتی به سوءنیت مرد پی میبرد، او را میکشد. اکنون "اوکیکو" به حمایت نیاز دارد. "ریکیا" بر اثر زخمی که برداشته ضعیف شده، و وقتی با وسوسه دیدار دوباره گیشا به سراغ او میرود، رقیبش را زنده میبیند و خود بر اثر شوک میمیرد. حالا خواهر در چهارراهها، بیهوده در انتظار برادر است.
ـ فیلم در طبقهبندی نوع فیلمهای درباره سامورائیهای سنتی (بدون جنگ و جدال) قرار میگیرد، اما در سینمای دهه ۱۹۲۰ ژاپن، اثری غیرمتعارف بهشمار میآید. قهرمانان فیلم، موجوداتی "زمینی" هستند و سامورائی جوان آن، پهلوانی متکبر و بیعیب و نقص نیست؛ او مردی ضعیف و رنجور است و داستان بهطور عمده از منظر او روایت میشود. فیلم، در تدوین، متأثر از سینمای شوروی و فیلمهای اکسپرسیونیستی در دههٔ ۱۹۲۰ است.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست