دوشنبه, ۱۸ تیر, ۱۴۰۳ / 8 July, 2024
مجله ویستا
ویتگنشتاین: دیدگاهی دینی؟
تاریخ نشر : ۸۴۰۳۱۱
تیراژ : ۱۵۰۰
تعداد صفحه : ۲۵۶
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۰۹۲-۰۲-۸
رده دیویی : ۲۱۰.۶۲
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : قم
مترجم : طلعتی - محمدهادی
نویسنده : ملکم - نورمن
نگارنده، در این کتاب تلاش میکند چهرهای متدین از 'ویتگنشتاین' نشان دهد و میان دیدگاههای فلسفی و دینی وی پیوند حاصل نماید. این کتاب با مقدمهی مفصل مترجم به چاپ رسیده است. وی خاطرنشان میکند: 'ویتگنشتاین در فلسفهی متقدم خود، روی هم رفته نظر خوشی به مابعدالطبیعه نداشته است و این امر در نگاه وی به دین نیز موثر بوده است. همان گونه که گزارههای مابعدالطبیعی راه به بیمعنایی و مهملگویی میبرند، گزارههای دینی نیز بیمعنا و مهمل هستند. او مابعدالطبیعه، الاهیات و اخلاق را به دیار 'آن چه نمیتوان گفت' میفرستد. بر طبق نظر وی در رسالهی 'خدا خود را در جهان آشکار نمیسازد' خدای ویتگنشتاین خدایی متشخص نیست، همسان با معنای زندگی است؛ یعنی آن چه معنای جهانی نیز هست و همسان با سرنوشت است؛ یعنی جهانی که مستقل از ارادهی ماست، همچنین همسان است با آن گونه که اشیا هستند. دو الویت هست: جهان و وجود مستقل من. نهایتا دین در تفکر ویتگنشتاین متقدم، بخشی از قلمرو 'رازآمیز' تلقی میشود. بر خلاف واقعیتهای معرفتی، دین نمیتواند در گزارههای معنادار بیان شود؛ بلکه تنها میتواند نشان داده شود'.
تیراژ : ۱۵۰۰
تعداد صفحه : ۲۵۶
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۰۹۲-۰۲-۸
رده دیویی : ۲۱۰.۶۲
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : قم
مترجم : طلعتی - محمدهادی
نویسنده : ملکم - نورمن
نگارنده، در این کتاب تلاش میکند چهرهای متدین از 'ویتگنشتاین' نشان دهد و میان دیدگاههای فلسفی و دینی وی پیوند حاصل نماید. این کتاب با مقدمهی مفصل مترجم به چاپ رسیده است. وی خاطرنشان میکند: 'ویتگنشتاین در فلسفهی متقدم خود، روی هم رفته نظر خوشی به مابعدالطبیعه نداشته است و این امر در نگاه وی به دین نیز موثر بوده است. همان گونه که گزارههای مابعدالطبیعی راه به بیمعنایی و مهملگویی میبرند، گزارههای دینی نیز بیمعنا و مهمل هستند. او مابعدالطبیعه، الاهیات و اخلاق را به دیار 'آن چه نمیتوان گفت' میفرستد. بر طبق نظر وی در رسالهی 'خدا خود را در جهان آشکار نمیسازد' خدای ویتگنشتاین خدایی متشخص نیست، همسان با معنای زندگی است؛ یعنی آن چه معنای جهانی نیز هست و همسان با سرنوشت است؛ یعنی جهانی که مستقل از ارادهی ماست، همچنین همسان است با آن گونه که اشیا هستند. دو الویت هست: جهان و وجود مستقل من. نهایتا دین در تفکر ویتگنشتاین متقدم، بخشی از قلمرو 'رازآمیز' تلقی میشود. بر خلاف واقعیتهای معرفتی، دین نمیتواند در گزارههای معنادار بیان شود؛ بلکه تنها میتواند نشان داده شود'.
مسعود پزشکیان ایران انتخابات انتخابات ریاست جمهوری پزشکیان انتخابات ریاست جمهوری 1403 سعید جلیلی دولت چهاردهم رئیس جمهور انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ انتخابات 1403
آلودگی هوا تهران کنکور هواشناسی قتل شهرداری تهران سلامت آموزش و پرورش سازمان هواشناسی پلیس راهور قوه قضاییه پلیس
بانک مرکزی قیمت خودرو تورم قیمت دلار قیمت طلا خودرو بورس بازار خودرو بازار سرمایه حقوق بازنشستگان دلار واردات خودرو
تلویزیون عاشورا کربلا کتاب امام حسین (ع) سینمای ایران تئاتر رامبد جوان سینما هنرمندان
کنکور ۱۴۰۳ طب سنتی باتری
رژیم صهیونیستی غزه فلسطین جنگ غزه اسرائیل روسیه آمریکا انگلیس جو بایدن چین فرانسه حماس
فوتبال پرسپولیس استقلال یورو 2024 خوان کارلوس گاریدو باشگاه پرسپولیس لیگ برتر علیرضا بیرانوند نقل و انتقالات لیگ برتر تیم ملی آلمان تیم ملی اسپانیا ترکیه
هوش مصنوعی سامسونگ ناسا فناوری
رژیم غذایی تب دانگ ویتامین کاهش وزن آلزایمر پوکی استخوان سردرد تناسب اندام