چهارشنبه, ۱۷ بهمن, ۱۴۰۳ / 5 February, 2025
مجله ویستا
ویتگنشتاین: دیدگاهی دینی؟
تاریخ نشر : ۸۴۰۳۱۱
تیراژ : ۱۵۰۰
تعداد صفحه : ۲۵۶
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۰۹۲-۰۲-۸
رده دیویی : ۲۱۰.۶۲
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : قم
مترجم : طلعتی - محمدهادی
نویسنده : ملکم - نورمن
نگارنده، در این کتاب تلاش میکند چهرهای متدین از 'ویتگنشتاین' نشان دهد و میان دیدگاههای فلسفی و دینی وی پیوند حاصل نماید. این کتاب با مقدمهی مفصل مترجم به چاپ رسیده است. وی خاطرنشان میکند: 'ویتگنشتاین در فلسفهی متقدم خود، روی هم رفته نظر خوشی به مابعدالطبیعه نداشته است و این امر در نگاه وی به دین نیز موثر بوده است. همان گونه که گزارههای مابعدالطبیعی راه به بیمعنایی و مهملگویی میبرند، گزارههای دینی نیز بیمعنا و مهمل هستند. او مابعدالطبیعه، الاهیات و اخلاق را به دیار 'آن چه نمیتوان گفت' میفرستد. بر طبق نظر وی در رسالهی 'خدا خود را در جهان آشکار نمیسازد' خدای ویتگنشتاین خدایی متشخص نیست، همسان با معنای زندگی است؛ یعنی آن چه معنای جهانی نیز هست و همسان با سرنوشت است؛ یعنی جهانی که مستقل از ارادهی ماست، همچنین همسان است با آن گونه که اشیا هستند. دو الویت هست: جهان و وجود مستقل من. نهایتا دین در تفکر ویتگنشتاین متقدم، بخشی از قلمرو 'رازآمیز' تلقی میشود. بر خلاف واقعیتهای معرفتی، دین نمیتواند در گزارههای معنادار بیان شود؛ بلکه تنها میتواند نشان داده شود'.
تیراژ : ۱۵۰۰
تعداد صفحه : ۲۵۶
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۰۹۲-۰۲-۸
رده دیویی : ۲۱۰.۶۲
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : قم
مترجم : طلعتی - محمدهادی
نویسنده : ملکم - نورمن
نگارنده، در این کتاب تلاش میکند چهرهای متدین از 'ویتگنشتاین' نشان دهد و میان دیدگاههای فلسفی و دینی وی پیوند حاصل نماید. این کتاب با مقدمهی مفصل مترجم به چاپ رسیده است. وی خاطرنشان میکند: 'ویتگنشتاین در فلسفهی متقدم خود، روی هم رفته نظر خوشی به مابعدالطبیعه نداشته است و این امر در نگاه وی به دین نیز موثر بوده است. همان گونه که گزارههای مابعدالطبیعی راه به بیمعنایی و مهملگویی میبرند، گزارههای دینی نیز بیمعنا و مهمل هستند. او مابعدالطبیعه، الاهیات و اخلاق را به دیار 'آن چه نمیتوان گفت' میفرستد. بر طبق نظر وی در رسالهی 'خدا خود را در جهان آشکار نمیسازد' خدای ویتگنشتاین خدایی متشخص نیست، همسان با معنای زندگی است؛ یعنی آن چه معنای جهانی نیز هست و همسان با سرنوشت است؛ یعنی جهانی که مستقل از ارادهی ماست، همچنین همسان است با آن گونه که اشیا هستند. دو الویت هست: جهان و وجود مستقل من. نهایتا دین در تفکر ویتگنشتاین متقدم، بخشی از قلمرو 'رازآمیز' تلقی میشود. بر خلاف واقعیتهای معرفتی، دین نمیتواند در گزارههای معنادار بیان شود؛ بلکه تنها میتواند نشان داده شود'.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست