چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 1 May, 2024
مجله ویستا
هوک - HOOK
سال تولید : ۱۹۹۱
کشور تولیدکننده : امریکا
محصول : کاتلین کندی، فرانک مارشال و جرالد ر.مولن
کارگردان : استیون اسپیلبرگ
فیلمنامهنویس : جیم و. هارت و مالیا اسکاچ مارمو، بر مبنای داستانی نوشتهٔ نیک کاسل و هارت از نمایشنامهٔ جیمز م.باری
فیلمبردار : دین کیوندی
آهنگساز(موسیقی متن) : جان ویلیامز
هنرپیشگان : داستین هافمن، رابین ویلیامز، جولیا رابرتس، باب هاسکینز، مگی اسمیت، کارولاین گودل، چارلی کورسمو و فیل کالینز
نوع فیلم : رنگی، ۱۴۴ دقیقه
ـ ̎پیتر بنینگ̎ (ویلیامز)، وکیل متنفذ و موفق، زن و دو فرزندش را برای تعطیلات کریمس به دیدن ̎مادر بزرگ وندی̎ (اسمیت) به لندن میبرد. او که غرق در مشغلههای حرفهای، از توجه و نزدیکی کافی به بچههایش بازمانده، یک شب از مراسم جشنی به خانهٔ ̎وندی̎ باز می̎ردد و در مییابد که بچهها ناپدید شدهاند. در یادداشتی به امضاء ̎کاپیتان جیمز هوک̎ از او دعوت میشود تا برای بازپس گیری آنان به ̎نورلند̎ برود. ̎وندی̎ بیهوده میکوشد او را متقاعد کند که ̎پیتر بنینگ̎ همان ̎پیتر پن̎، کودک ابدی است که به دنیای افسانهای خود پشت کرده و آدمی بزرگ شده، تا اینکه ̎تینکر بل̎ (رابرتس) پری کوچک میآید و ̎پیتر̎ را با خود به ̎نورلند̎ میبرد. او غافل از هویت واقعیاش، قادر به مصاف با ̎هوک̎ (هافمن) نیست و دار و دسته قبلیاش ـ ̎پسران گم شده̎ را هم نمیشناسد. اما سرانجام با اصابت تصادفی توپی به سرش، گذشته را به یاد میآورد، اینکه چطور او با ̎وندی̎ و برادرانش در ̎نورلند̎ بازی میکرد، چطور دلباختهٔ ̎وندی̎ شد و پیر شدن تدریجی او را دور از نورلند نظاره کرد و سرانجام برابر ناامیدی ̎تینکربل̎، با نوهٔ ̎وندی̎، ̎مویرا ̎ (گودل) ازدواج کرد. او اینک میتواند دوباره مثل ̎پیتر پن̎ به پرواز در آید، اعتماد بچههایش را جلب کند و به کمک پسران گمشده، ̎هوک̎ خبیث را شکست دهد.
ـ قلمروی حقیقی اسپیلبرگ، بچهٔ نابغهٔ سابق هالیوود: برزخ میان کودکی و بزرگسالی، دشواریهای کودکان در سازگاری با مصلحتاندیشی، بزرگسالان و آزادیها و تخیلاتی که باید از کف وانهاده شوند. با بهترین محمل ممکن، بازنگری افسانهٔ ̎پیتر پن̎ برای کشف کودک نهفته در پس ظاهر یک تکنو کرات امروزی و ترکیب بیمحابای واقعیت و فانتزی. هوک به این ترتیب نوعی احیای کاربردی افسانههای پریان در عصر آمار و ارقام است. طراحی صحنهٔ پر خرج و چشمگیر نورلند (کار نورمن گاروود) فضای بینظیری خلق میکند و اگرچه گاه سر زندگی و انرژی کودکانه جایش را به آشفتگی و گمگشتگی شخصیتها در دل دکور و لباس میدهد، فیلم عمدتاً اهمیت پرسش اساسیاش را حفظ میکند. ویلیامز طبعاً برای نقش کودک بزرگسال، ایدهآل است و یکی از بهترین و خیالانگیزترین موسیقیهای ویلیامز روی فیلم به گوش میرسد.
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
ایران احمد وحیدی مجلس مجلس شورای اسلامی چین دولت سیزدهم خلیج فارس دولت لایحه بودجه 1403 شورای نگهبان حجاب مجلس یازدهم
روز معلم تهران آموزش و پرورش هواشناسی قوه قضاییه شهرداری تهران فضای مجازی سلامت پلیس دستگیری شورای شهر تهران شورای شهر
بانک مرکزی خودرو بابک زنجانی قیمت دلار قیمت خودرو قیمت طلا ایران خودرو سایپا دلار مالیات بازار خودرو تورم
تلویزیون سریال سعید آقاخانی سینمای ایران سینما نون خ موسیقی تئاتر دفاع مقدس فیلم کتاب رسانه ملی
اسرائیل رژیم صهیونیستی غزه فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس روسیه نوار غزه ترکیه افغانستان بنیامین نتانیاهو
فوتبال پرسپولیس استقلال رئال مادرید سپاهان تراکتور بایرن مونیخ باشگاه استقلال لیگ برتر فوتسال تیم ملی فوتسال ایران بازی
هوش مصنوعی تبلیغات ناسا تسلا اینستاگرام اپل فناوری همراه اول آیفون گوگل
داروخانه خواب دیابت مسمومیت کاهش وزن چاقی سلامت روان بارداری آلزایمر