پنجشنبه, ۴ بهمن, ۱۴۰۳ / 23 January, 2025
مجله ویستا
چالشهای سایتهایی که بازارهای جهانی را هدف قرار دادهاند
اين نظريه وجود دارد که شبکه جهانى وسيلهاى ضرورتاً جهانى است. با اين حال بسيارى از بازرگانان الکترونيک موفق ترجيح مىدهند بهطور محلى عمل نمايند. در واقع با اين که يک وب سايت را مىتوان بدون هيچگونه تفاوتى در سراسر جهان مشاهده کرد، ولى موانع زير مىتواند بسيارى از بازرگانان الکترونيک را برانگيزاند تا تلاشهاى خود را در کشور يا منطقه خود متمرکز کنند: |
- گران بودن حملونقل بينالمللى (از جمله کالاهاى مرجوعي): در واقع حمل بينالمللى کالاها اغلب بسيار گرانتر و کندتر نسبت به حمل داخلى است. اين مسئله بيشتر براى معاملات B-to-C وجود دارد، ولى براى معاملات بزرگ B-to-B کمتر است. |
- هزينههاى زياد بازاريابى براى بدست آوردن تعداد مراجعين مناسب، شهرت و اعتماد، شناساندن يک وب سايت پرهزينه و مشکل است. بديهى است که انجام اين کار بصورت محلى راحتتر از انجام آن بصورت جهانى مىباشد. |
- افزايش ريسک پرداختهاى فريبکارانه: در کشورهاى زيادى سيستمهاى پرداخت محلى مؤثرى توسعه يافتهاند (مثلاً آمريکا، سوئيس، ژاپن). لذا پذيرش کالاهاى تحويلى بصورت جهانى طبعاً ريسک دغلکارى و کلاهبردارى را افزايش مىدهد. |
- زبانهاى خارجي: اکثر کاربران وب زبان انگليسى را درک مىکنند ولى ممکن است جرأت و تبحر کافى براى انجام و تحقق بخشيدن به معاملات را نداشته باشند. |
نکات مهم پايانى: |
تمام ملاحظات فوق کلىگويى هستند و موارد زيادى وجود دارند که در آنها راهبرد جهانى نه تنها امکانپذير، بلکه ايدهآل است. مثلاً سايت www.chinaoline.com که اطلاعات تجارى را در مورد چين از طريق شبکه جهانى به گروهها و افراد در سراسر جهان مىفروشد. علاوه بر مواردى که در آنها تحويل کالا از طريق اينترنت انجام مىشود موارد موفقيتآميز ديگرى نيز وجود دارد که در آنها از سايتهاى اينترنتى بعنوان ابزارى براى کمک به روند فروش استفاده مىگردد. |
همچنین مشاهده کنید
- سیستمهای پرداخت (۲)
- پست الکترونیک
- چالشهای سایتهایی که بازارهای جهانی را هدف قرار دادهاند
- چگونه ترافیک مطلوب را ایجاد نماییم
- سیستمهای پرداخت
- چکلیست برای اقدام
- معیارهای کلیدی برای انتخاب ارائهدهنده حضور در وب (wwp)
- عناصر اصلی وبسایتهای مؤثر
- ملاحظات مالی
- جوانب حقوقی
- عوامل اصلی موفقیت وبسایتهای تجاری
- دانش فنی مورد نیاز برای تبیین و اجرای یک راهبرد اینترنتی
- سطوح فنی مختلف وب سایت
- دانش تجربی ویژه فروش از راه دور
- بخشهایی از زنجیره ارزش بصورتonline
- میزبان وبسایتها
- ضعف و قوت شبکه
- سیستمهای پرداخت (۳)
- ابزار جستجو
- فرصتها و موانع تجارت الکترونیک
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست