چهارشنبه, ۲۴ بهمن, ۱۴۰۳ / 12 February, 2025
مجله ویستا

همجنس بودن معلم با دانش آموز و تأثیر بر درس خواندن


جام نیوز: محققان دریافتند که کمبود معلمان مرد در بین دبیران مدارس، می‌تواند یکی از دلائل عدم موفقیت پسران باشد.

دانش آموزان پسر در صورت داشتن معلم زن با افت نسبی تحصیلی مواجه می شوند.

یک تحقیق جدید نشان می دهد که مدارس انگلیس، نیاز به معلمان مرد بیشتری دارند، چرا که پسران در کلاس‌ معلمان زن، تلاش کمتری انجام می‌دهند.

در کلاس‌های معلمان زن، علاوه بر آنکه معلمان زن، تمایل به دادن نمره کمتر به پسران دارند، پسران نیز احتمال دارد که تلاش کمتری کنند.

محققان معتقدند که مردان، بهتر برای پسران ایجاد انگیزه می‌کنند، ضمن آنکه، معمولا معلمان با دانش آموزان همجنس خود، بیشتر مدارا می‌کنند، چنانکه دختران بیشتر نمرات را از معلمان زن و پسران بیشترین نمرات را از معلمان مرد دریافت می‌کنند.

نتایج این تحقیق هم چنین نشان می دهد در بسیاری از موارد، پسران از فرایند آموزشی باز می‌مانند که بخش عمده‌ای از آن به دلیل برداشت آنان از معلم‌شان می‌باشد.

در حال حاضر، تعداد کمی از معلمان مرد در مدارس ابتدائی و راهنمائی کشور انگلیس تدریس می کنند، و نسبت آنها به زنان یک به سه است.

کارشناسان معتقدند این امر خود مشکل بسیار بزرگی است چرا که بسیاری از خانواده‌های انگلیسی بدون مرد می‌باشند. بنابراین وجود معلم مرد به عنوان الگو، برای دانش‌آموزان، خصوصا پسران، کاملا حیاتی می‌باشد.