شنبه, ۳۰ تیر, ۱۴۰۳ / 20 July, 2024
مجله ویستا

خدمات روابط عمومی آن لاین


خدمات روابط عمومی آن لاین

روابط عمومی آن لاین , روابط عمومی سنتی و مهارت های آن لاین را در جهت پیش بردن اهداف و خواسته های مشتری ترکیب می کند روابط عمومی آن لاین به عنوان بخشی از تلاش ارتباطی , برای بازاریابی عمل می کند و باعث گسترده شدن حضور روابط عمومی نزد افراد آن لاین در وب و اینترنت می شود

• روابط عمومی آن لاین ، روابط عمومی سنتی و مهارت های آن لاین را در جهت پیش بردن اهداف و خواسته های مشتری ترکیب می کند

• روابط‌عمومی آن لاین به عنوان بخشی از تلاش ارتباطی ، برای بازاریابی عمل می کند.

• باعث گسترده شدن حضور روابط‌عمومی نزد افراد آن لاین در وب و اینترنت می شود.

روابط‌عمومی آن‌لاین چیست؟

•روابط‌عمومی آنلاین (Online Public Relations) همان روابط‌عمومی سنّتی ا‌ست که بصورت آن‌لاین گسترش یافته است . ( آن‌لاین یعنی رسانه‌هایی مانند اینترنت، وب، و یا خدمات تجاری شبیه به وب سایت آمریکا‌آن‌لاین، کامپیوسرو و غیره)

•روابط‌عمومی آن لاین ، ارزش افزوده است ، چراکه امکانات آن‌لاین ( Online) امکان تعامل بین افراد ، اخبار نامحدود و اطلاع‌رسانی را فراهم می سازد.

•روابط‌عمومی آنلاین در حقیقت ، روابط‌عمومی‌ در یک رسانه متفاوت است . رسانه‌هایی نظیر اینترنت، وب وخدمات آن‌لاین که برای دستیابی به مشتری‌ها به هر دو شکل تعامل انفرادی یا توده ای رسانه‌هایی توانمند هستند.

چه کسی از روابط‌عمومی بصورت آن‌لاین بهره‌مند می شود؟

اگر جویای ارتباط با مشتری‌های فردی یا رهبران فکری هستید که مستقیما بر بقا و موفقیت سازمان شما تاثیر می گذارند و یا انتشار وسیع اخبار سازمان یا محصولات و خدمات ان را می خواهید.

خدمات روابط‌عمومی آن‌لاین

می توان ۱۵ خدمت خاص روابط‌عمومی آن لاین را این گونه برشمرد.

۱.ارزیابی آن‌لاین

۲.توسعهٔ محتوای آن‌لاین

۳.ترویج و تبلیغ آن‌لاین

۴.پیجویی و تحلیل آن‌لاینِ مارک‌های (brand) رقبا و صنایع

۵.تاثیرگذاری آن‌لاین بر افکار عمومی

۶.ارتباط آن‌لاین با سهامداران

۷.پژوهش آن‌لاین

۸.بهره گیری از اینترانت /اکسترانت در روابط‌عمومی آن‌لاین

۹.رتبه سایت در موتور جستجوی وب

۱۰.برنامه‌ ریزی راه اندازی وب سایت

۱۱.توسعه مشارکتی از طریق سایت‌های مکمل و مشابه

۱۲.ارتباطات رسانه‌ای به صورت آن‌لاین و سنتی

۱۳.مدیریت آن‌لاین بحران در سایت‌های موافق ، منتقد و مخفی

۱۴.برگزاری مراسم و رویدادهای آن لاین

۱۵.فرآیند‌های روابط‌عمومی

خدمات روابط عمومی آن‌لاین :‌ارزیابی

ارزیابی آن‌لاین بررسی پذیرش احتمالی خدمات و سایتهای آن‌لاین در میان کاربران هدف است .

این خدمات عبارتند از :

•ارزیابی فروش آن‌لاین

•بازشناسی و تحلیل مخاطب هدف

•اجرای اهداف ارتباطی و بازاریابی

•ارتقاء سایت و پیشنهادهای توسعه

•ارزیابی فنآوری

•تحلیل رقابت‌های مستمر

•ارزیابی محتوا

•تحلیل گزارش سرور و نظارت ترافیک وب سایت

اجزاء یک ارزیابی محتوا:

•بازبینی خدمات و محتوا ارایه شده

•بازبینی خدمات و محتوای ارایه شده توسط رقیب

•بازبینی سایت بوسیله مشتری

•بازبینی توام با ارایه پرسشنامه

•توصیه برای بهبود خدمت و محتوا

چه وقت باید از ارزیابی آنلاین استفاده کنیم؟

دستِ کم دو بار باید از ارزیابی آن‌لاین استفاده کنید. یکی پیش از آن که صفحهٔ وب (یا خدمت آن‌لاین دیگری) را بسازید و دوّمی بعد از آن که صفحهٔ وب خود یا خدمت آن‌لاین دیگری را ساخته‌اید و می خواهید تأثیرگذاری آنرا بررسی کنید. دهها میلیون صفحهٔ وب وجود دارند که همه برای جلبِ نظر رقابت می کنند و برخی از آنها علیه پیام‌های شما همدست هستند. بازرسی آن‌لاین به شما اجازه می دهد قبل از صرف وقت و پول دریابید که در اطرافتان چه می گذرد. اگر شما یک صفحهٔ وب یا ارتباط آن‌لاین دیگری دارید یا می خواهید داشته باشید ، روابط‌عمومی آنلاین هر بخش از فعالیت آن‌لاین شما را در برابر هدفهایی که برایش مشخص شده، بررسی می کند. بازرسی آن‌لاین توصیه‌های مخصوص و کاربردی برای کمک به شما جهت دستیابی به اهداف ارتباطی تهیه می کند. سؤالات زیر نمونه یک ارزیابی آن‌لاین است.

برخی پرسشهایی که در ارزیابی آن‌لاین صفحهٔ وب استفاده می شود:

تحلیل صفحهٔ وب:

•چرا از وب سایت استفاده می کنیم و نه از شکل دیگری از ارتباط؟ آیا اطلاعات در سایت آسان‌تر از روش دیگر منتشر می شود؟

•سایت‌های وب عمومی و فراگیر هستند. آیا اطلاعات در این سایت بیش از اندازه محلّی است؟ آیا شما اطلاعات سایت را برای بازدیدکنندگان و زبان های خارجی ارزیابی کرده‌اید؟

•شرح مختصری از مخاطبان هدف برای این وب سایت ارائه کنید. شامل آنچه در زیر می آید:

-دوستان، دشمنان، رقبا، خریداران بالقوه، مشتری‌ها

-علم جمعیّت‌شناسی‌ و روان‌شناسی

-مناطق جغرافیایی

-سطح دانش

-رهبران افکار عمومی

-اگاهی سازمانی

-عقاید درباره سازمان و سطوح آن

-منافع شخصی معطوف به سازمان

-برآورد شما از میزان درستی آگاهی مخاطب دربارهٔ سازمان

-برآورد شما از میزان درستی آگاهی سازمان دربارهٔ مخاطب خودش.

• شرح عمل مطلوبی که سایت باید در مشتری برانگیزد:

-آگاهی بخشی

-اطلاع رسانی

-حمایت از تصمیم

-خرید

-استفاده از خدمات پس از خرید


شما در حال مطالعه صفحه 1 از یک مقاله 2 صفحه ای هستید. لطفا صفحات دیگر این مقاله را نیز مطالعه فرمایید.