سه شنبه, ۱ خرداد, ۱۴۰۳ / 21 May, 2024
تجارت
تاکنون به نکات مختلفی از سفر اشاره کردهایم، کسب تجربه، آشنایی، گسترش شبکه ارتباطی، عبادت و نیایش و...؛ اما فراتر از همه این نکات باز هم اگر بخواهیم از سفر بنویسیم، نکات بسیار دیگری نیز در آن نهفته است، از جمله اینکه بسیاری سفر را با هدف تجارت و کسب و کار انجام میدهند.
رفتن از سرزمینی به سرزمین دیگر، شناخت نیازهای آدمیان، خرید از یک سرزمین و فروش در سرزمینی دیگر. هم سیاحت است و هم تجارت، هم آشنایی است و هم پاسخگویی به نیازهای اقتصادی مردم سرزمینی دیگر.
هنگامی که با تاجران و اصحاب کسب و کار سخن میگویی همواره یک صفت مشترک بین آنها مییابی و آن هم سفر کردن است، ذات کسب و کار با سفر و آشنایی آمیخته است. باید بسیار سفر کرد، بسیار شناخت، بسیار دانست که در کجا چه میتوان فروخت و از کدام سرزمین چه میتوان برای سرزمین دیگر رهتوشه برد.
البته اینگونه نیست که بسیاری که به قصد تجارت میروند تمام وقت خود را صرف تجارت کنند، بلکه بیتردید حسی در درون این افراد وجود دارد که سفر کردن به حس آنها پاسخ میدهد و تجارت تنها بخشی از هدف سفر آنها را تشکیل میدهد و این افراد بخشی از زمان خود را به دیدار و سیاحت و آشنایی با سایرین اختصاص میدهند و اتفاقا بخشی از یک کسب و کار موفق مرهون همین تجربه فردی است، به همین سبب تجار و اهالی کسب و کار افرادی باتجربه هستند، با اقوام مختلف آشنایی دارند، روحیات مردم را میشناسند، بخوبی میدانند که با اقوام مختلف چگونه ارتباط برقرار کنند، هر منطقهای چه نیازمندیهایی دارد و به چه شیوهایی این نیازها باید پاسخ گفته شود و خلاصه اینکه بسیاری از تجار به زبانهای خارجی مسلط هستند، به دلیل اینکه میدانند شرط برقراری ارتباط با افراد از سایر فرهنگها همین آشنایی به زبان و فرهنگ اقوام است.
اگر با این دید به سفر نگاه کنیم، سفر منظومهای میشود با اهداف مختلف که هر کدام در جای خود ارزشمند است؛ البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که برای رسیدن به هر یک از این مهارتهایی که در ارتباط با مزایای سفر مطرح کردیم، نیاز است تا در کار خود ممارست داشته باشیم، سفر باید به گونهای به سبک زندگیمان تبدیل شود، باید در سفر کردن استمرار داشته باشیم، دائم هدف خود را از سفر مرور کنیم، ببینیم به دنبال چه هستیم؟ هدفمان از سفر چیست؟ این سفر به چه منظور صورت میگیرد و....
به همین سبب کسانی که سفر را به عنوان تسهیلگر تجارتشان انتخاب کردهاند، بیش از هر چیز نیاز دارند که با نگاه کنجکاوانه فرصتهای پیرامونشان را مرور کنند، چون امکان دارد کسی که با نگاه جستجوگر به اطراف خود مینگرد، نکاتی ببیند که با دیده معمولی نتوان آنها را یافت. همچنین کسی که در سر سودای تجارت دارد، نیاز دارد که با آداب و رسوم اقوام مختلف آشنایی داشته باشد، بنابراین در کنار سفر باید مطالعه را به عنوان یکی از اصلیترین نیازهای کار خود همواره مدنظر قرار دهد، هرچند این امر در ارتباط با سایر اهداف سفر نیز مصداق دارد و هر کدام از ما در هر برهه زمانی نیاز داریم که درباره علاقهمندیها و نیازهای فکری و روحیمان مطالعه کنیم.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ابراهیم رئیسی سقوط بالگرد رئیسی رئیسی شهدای خدمت سیدابراهیم رئیسی ایران شهادت بالگرد حسین امیرعبداللهیان تبریز
تهران هواشناسی کنکور امتحانات نهایی شهرداری تهران شورای شهر تهران هلال احمر سانحه بالگرد رئیسی پلیس مشهد سیل قوه قضاییه
قیمت دلار قیمت خودرو بورس قیمت طلا شهادت رئیس جمهور خودرو یارانه بازار خودرو دلار حقوق بازنشستگان بازنشستگان سایپا
سینمای ایران تلویزیون سینما لیلا حاتمی داریوش ارجمند سریال آیت الله سید ابراهیم رئیسی هنرمندان شعر رسانه ملی جشنواره کن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
کنکور ۱۴۰۳ تجهیزات پزشکی دانش بنیان باتری تلسکوپ فضایی هابل
رژیم صهیونیستی روسیه فلسطین ترکیه امیرعبداللهیان اسرائیل غزه آمریکا جنگ غزه چین ولادیمیر پوتین عربستان
فوتبال پرسپولیس استقلال رئال مادرید لیگ برتر باشگاه پرسپولیس لیگ برتر ایران لیگ برتر انگلیس فدراسیون فوتبال بازی لیورپول منچسترسیتی
هوش مصنوعی مایکروسافت اپل گوگل سامسونگ تبلیغات موبایل آیفون
سلامت سرطان سزارین قهوه مغز کاهش وزن رژیم غذایی طول عمر آلزایمر مغز انسان افسردگی فشار خون