جمعه, ۲۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 17 May, 2024
قواعد ثابت شده یك كسب و كار
در كسب و كار و تجارت آداب و قواعدی وجود دارند كه مبنا و پایه و اساس یك كسب و كار موفق را شكل میدهند. هیچ كارشناس و صاحب كسب و كار خبرهای نیست كه درستی همه این اصول را تایید نكند. اینها ظاهری بسیار ساده دارند و برای فهمشان به هیچ فن و تخصص ویژهای نیاز نیست. ارتباطات با مردم و دنیای اطراف هنر ارزشمندی است كه در پی توجه و رعایت اصول زیر كسب میشود. خوب دقت كنید:
۱) خوب گوش دهید
به مراجع و آن مشتری احتمالی و مشتری كنونی به دقت گوش دهید. به حرفهای كارمندانتان هم توجه كنید. كارمندان هستند كه از چند و چون كسب و كار خبر دارند و اگر آنها مشكلات، نقاط ضعف و نقاط قوت كسب و كار و بازار را به شما نگویند، نخواهید توانست بازاریابی و كسب و كار موفقی را پیش ببرید. مشتریان كنونی و احتمالی، عوامل رشد و افزایش درآمدتان هستند. نیازها، خواستهها و انتظاراتشان از خرید را درك نخواهید كرد مگر با گوش دادن دقیق و نكته بینانه به حرفهای آنان. اعتراضها و ابراز رضایتهای این گروه، هر دو راهنمای كار شمایند.
۲) پاسخگو باشید.
ابتدا گوش دهید و سپس دست به عمل بزنید. هر چه زودتر پاسخ بدهید، مشتری كنونی ناراضی و مشتری بالقوه بیشتر به شما اعتماد خواهند كرد. سریع، قوی و موثر، آشكار و برجسته پاسخ دهید.
۳) كار گروهی و استمرار فعالیتهایتان را حفظ نمایید.
اگر یك تیم بازاریابی دارید، همواره با آنها مشورت كنید و نظرات و ایدههایشان را جویا شده دربارهشان بحث و تبادل نظر نمایید. پیشنهادات و ایدهها و توصیههای یكدیگر را بشنوید و در یك كار گروهی، طرحی مناسب برای خلق و تقویت بازاریابی و راهبری و توسعه كسب و كار، تدوین كنید و به اجرا گذارید.
۴) كاملا بر كارهایتان تمركز كنید.
ابتدا تا جایی كه میتوانید در پی كسب دانش، معلومات و مهارتهای لازم باشید. سپس درباره ایده بازاریابی و كسب و كارتان، فكر و تعمق كنید. تمامی جوانب مسئله را در نظر گرفته از زوایای گوناگون به آن بنگرید. كارها و فعالیتهایتان را در یك مسیر معلوم و اصلی قرار دهید و همیشه سعی كنید در همین مسیر و در راستای نیل به هدفهایتان جلو بروید. این مسیر را كانون توجه خود قرار دهید و همیشه برای چالشها و مشكلات آمادگی داشته باشید. كسب معلومات و مهارتهای به روز در یك كسب و كار، هرگز به پایان نمیرسد و راه اصلی آمادگی همیشگی است.
۵) مفهوم "موفقیت" را به تمامی بدانید
این مشتری است كه فروش را خلق میكند. شما به عنوان یك بازاریاب فقط به او كمك میكنید. او برای تكمیل موفقیتآمیز فرایند فروش، از شما جایزه میگیرد! این همان موفقیت حقیقی است. مشتری را فقط یك عامل كسب درآمد ندانید. خدمترسانی به او و اعطای جایزه به خاطر موفقیت، روند كسب و كارتان را زیباتر و لذتبخشتر میكند.
۶) با مردم آشنا شوید و با آنها ارتباط برقرار كنید.
با هر كسی كه لازمست بشناسید، به تمامی آشنا شوید و او را از چگونگی كسب و كارتان آگاه كنید. هر قدر كه دایره و شبكه ارتباطات انسانی شما وسیعتر باشد، فرصتهای بیشتر و بهتری پیش رویتان قرار خواهند گرفت.
۷) منصفانه برای كالاها یا خدماتتان قیمتگذاری كنید.
بهای هر كالا یا خدمات را عادلانه و منصفانه تعیین نمایید و درباره حقوق كارمندانتان نیز چنین باشید. آن مقداری كه لازمست از مشتری پول بگیرید. كاری كنید كه قیمتهای عادلانه ویژگی مشخص كسب وكارتان باشد.
۸) شراكت و همكاری با دیگر كسب و كارها را همواره در نظر داشته باشید.
این شریكها میتوانند همان مشتریان بالقوه و دائمی شما باشند. در این حال از محصولات یا خدمات آنها استفاده كنید. این روش اعتمادی دو سویه خلق میكند.
۹) هر روز كه میگذرد، سعی كنید با اطرافیان، اعضای خانواده، كارمندان، مشتریان بالقوه و مشتریان كنونی، ارتباطات موثرتر، گستردهتر و مستحكمتر برقرار سازید.
۱۰) فراموش نكنید كه "افراد" بهترین منابع رشد و پیشرفت هستند. تلفن موبایل، فكس، اینترنت و ایمیل ابزارهای بسیار قوی و راحت هستند اما روابط و ملاقاتهای رودررو مجاری رشدی هستند كه قدرت و ارزششان به مراتب بیش از وسایل فوق است. اشخاص موردنظر را بیابید، در مكان و زمانی مناسب با آنها ملاقات نمایید. خواهید دید كه این دیدارها چقدر تعیین كننده خواهند بود.
۱۱) همواره حسابهای پولی و مالیتان را نگه دارید و هیچوقت رسیدگی به آنها را بیاهمیت و ساده ندانید.
زمانی كه صاحب كسب وكاری از شرایط مالی خودش و كاستیها و قوتهای آن خبر داشته باشد و در ضمن از اوضاع بازار هم غافل نشود، میتواند در بحرانهای اقتصادی، كسب و كارش را از خطر سقوط نجات دهد.
۱۲) اجازه دهید كه كارمندان، مشتریان احتمالی و مشتریان كنونی بدانند كه شما به آنها علاقهمندید ومانند خودشان تلاش كرده در جهت پیشرفت كسب و كار قدم برمیدارید.
۱۳) مانند افراد موفق و همیشه پیروز فكر كنید.
و هرگز واقعگرایی را از یاد نبرید. خوش خیالی و بیتوجهی و خوشبینی غیرواقع بینانه همانقدر زیانبار است كه بدبینی بیشتر از حد و احتیاطهای وسواس گونه.
۱۴) هرگز از یاد نبرید كه شما تنها كسی نیستید كه در بازار حضور دارد.
تجارت و كسب و كار شبكه عظیمی از ارتباطات انسانی را در خود دارد و اگر بخواهید در این شبكه به تداوم حضور داشته باشید و فعال وموثر فعالیت كنید، باید جزیی از آن باشید.
مترجم: آذین صحابی
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
اسرائیل رئیس جمهور دولت سیزدهم مازندران سیدابراهیم رئیسی توماج صالحی دولت مجلس شورای اسلامی رئیسی مجلس تعطیلی شنبه ها وزیر کشور
سیل مشهد سیل مشهد هواشناسی تهران خراسان رضوی پلیس فضای مجازی سازمان هواشناسی بارش باران قوه قضاییه شهرداری تهران
خودرو مالیات قیمت خودرو چین قیمت طلا قیمت دلار مسکن بازار خودرو ایران خودرو دلار تعطیلی شنبه بانک مرکزی
لیلا حاتمی زری خوشکام علی حاتمی نمایشگاه کتاب نمایشگاه کتاب تهران سینمای ایران کتاب رسانه تلویزیون سریال سینما موسیقی
رژیم صهیونیستی غزه روسیه فلسطین آمریکا حماس جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان ترکیه یمن لبنان
فوتبال ایران پرسپولیس استقلال تراکتور بارسلونا لیگ برتر سپاهان جام حذفی لیگ برتر انگلیس بازی باشگاه استقلال
هوش مصنوعی مغز گوگل آیفون اپل باتری سونی سرعت اینترنت تبلیغات عیسی زارع پور
بارداری پوست سازمان غذا و دارو دیابت کاهش وزن آلزایمر