یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 12 May, 2024
مجله ویستا

ورود نسل سوم دوج به بازار


ورود نسل سوم دوج به بازار

بالاخره پس از یک‌سال «دورانگو» برای عرضه در سال ۲۰۱۱ در صف خط تولید دوج قرار گرفت و نماد جدید دوج را به نمایش گذاشت. نگران نباشید اگر به این موضوع فکر می‌کنید که دوج دورانگو ۲۰۱۱ …

بالاخره پس از یک‌سال «دورانگو» برای عرضه در سال ۲۰۱۱ در صف خط تولید دوج قرار گرفت و نماد جدید دوج را به نمایش گذاشت. نگران نباشید اگر به این موضوع فکر می‌کنید که دوج دورانگو ۲۰۱۱ شباهت زیادی به یک جیپ گراند چروکی کشیده شده با جلو پنجره‌ای متشکل از دو خط متقاطع دارد، چرا که لزوما این همان چیزی است که باید باشد. دوج دورانگو به لحاظ شاسی و زیربندی تا حد زیادی شبیه جیپ چروکی است.

طراحی بدنه دورانگو شکل کشیده‌تر جیپ گراند چروکی است که تا چند وقت دیگر به بازار عرضه می‌شود. شاید بتوان گفت این طراحی از شکل مرسدس کلاس‌های ML و GL عاریه گرفته شده است. برخلاف طراحی جیپ چروکی که به منظور استفاده در جاده‌های خارج شهر و مناطق کوهستانی است در طراحی دورانگو بیشتر تمرکز روی حمل افراد در جاده‌های شهری است. به همین دلیل و به خاطر شکل کشیده‌تر دورانگو ۳ ردیف صندلی دارد در حالی که جیپ چروکی دارای ۲ ردیف صندلی است. در جیپ چروکی توانایی حرکت در مناطق سخت ارتقا یافته، در حالی که در مدل دورانگو تاکید روی حمل بهتر افراد در شهر است.

پس از گرفتن مجوز در سال ۲۰۱۰ نسل سوم دوج دورانگو ۱۳ سال پس از معرفی نمونه‌ای اولیه ظاهر می‌شود.

موتور استاندارد این خودرو اساسا موتور ۶‌/‌۳لیتری Pentastar V-۶ کرایسلر است. البته موتور Hemi V-۸ نیز به عنوان آپشن در نظر گرفته شده است. سیستم محرک تمام چرخ‌ها نیز آپشن است، اما شرکت دوج مشخص نکرده که دقیقا از چه نوع سیستمی به این منظور استفاده می‌کند. قدرت یدک‌کش این خودرو با موتور V-۶ ۶۲۰۰پوند و با موتور V-۸ ۷۴۰۰پوند است که این میزان اندکی کمتر از مدل باری پیش از این است.

استیل ماشین کمی خشن و متناسب با اندازه آن است. عقب ماشین شباهت قابل توجهی با گراند چروکی دارد. جایی که چراغ‌های عقب به وسیله یک نوار کرومی به هم متصل شده‌اند. به نظر می‌رسد نمای داخلی هر دو ماشین هم شباهت زیادی به هم داشته باشد. قرار است در عقب اتومبیل همانند درهای جلو علامت یک قلعه (دا) حک شود.

اتومبیل به منظور برخورداری از قدرت بیشتر و صرفه اقتصادی دارای زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها و سیستم جابه‌جایی متغیر است. دورانگو قرار است دارای سیستم کروز کنترل انطباقی، کیسه هوای فول، سیستم نظارت در نقاط کور، هشدار برخورد با موانع جلو، استارت و ورود به ماشین بدون کلید و سیستم هدایت در حالت دنده عقب باشد.

سایت car and driver

مترجم: آتنا حسن‌آبادی