چهارشنبه, ۲۶ دی, ۱۴۰۳ / 15 January, 2025
ده روش موثر در افزایش اعضاء خبرنامه
خبرنامه الکترونیکی پدیده جدیدی در اینترنت نیست و همه ما هر روز با آنها سروکار داریم. شاید کمتر کسی را بتوان یافت که روزانه چند خبرنامه الکترونیکی از منابع مختلف دریافت نکند. این خبرنامه ها به دلایل مختلف مثل:
- خبر پراکنی فنی، فرهنگی، سیاسی و غیره
- معرفی شرکت
- معرفی محصول
- اعلامیه ها
به دست ما می رسند و ما قبلا در یک وب سایت خاص در آنها عضو شده ایم. خبرنامه ها با ساختار تماما متن و یا ابرمتن بدست ما می رسند. خبرنامه های متنی به دلیل کم حجم بودن و سازگاری با همه نوع سیستم عامل محبوبیت خاص خود را دارند و اینترنت کارهای قدیمی و حرفه ای، این نوع خبرنامه ها را ترجیح می دهند. خبرنامه های ابرمتنی شامل اطلاعات بسیار جذاب تری هستند چون با امکانات ابرمتن، امکان گنجاندن تصویر و رنگ و قلم های متنوع در آنها وجود دارد ولی حجم آنها بالاتر است و در زمان خواندن آنها حتما باید ارتباط اینترنت برقرار باشد تا تصاویر موجود در آنها قابل دیدن باشد.
عضویت در خبرنامه ها بسیار آسان است و معمولا فقط با ارائه یک آدرس پست الکترونیک معتبر می توان در آنها عضو شد. نحوه عضویت هم معمولا به دلیل مشکلات نامه های نا خواسته یا هرزنامه، بصورت Double-Optin است یعنی وقتی آدرس پست الکترونیک را ارائه می کنیم، یک نامه جهت تایید عضویت برای ما ارسال می شود و اگر ما آنرا تایید کنیم، عضویت ما در خبرنامه قطعی می شود. در این حالت مشکل عضویت ما در یک خبرنامه نا خواسته توسط دوستانمان وجود نخواهد داشت.
تمام خبرنامه ها باید امکان لغو عضویت را به آسانی در اختیار اعضاء قرار دهند و در تمام نامه های ارسالی، این موضوع مشخص شده باشد. اگر خبرنامه ای بدست شما برسد که امکان لغو عضویت در آن نباشد، به احتمال زیاد هرزنامه است. برای لغو عضویت هم معمولا از روش Double-optout استفاده می شود تا شما بطور ناخواسته توسط دوستانتان از عضویت خبرنامه خارج نشوید.
معمولا وب سایت های حرفه ای تر، به شما این امکان را می دهند که آرشیو خبرنامه های قبلی و یا یک نمونه خبرنامه را ببینید تا در صورت علاقه، در آن عضو شوید. در این حالت، اعضاء فیلتر شده و کاملا مناسب، خبرنامه را دریافت خواهند کرد.
امروزه شما کمتر مقاله ای در مورد روش های افزایش محبوبیت وب سایت و یا روش های حفظ مشتری را می توانید پیدا کنید که به وجود خبرنامه الکترونیکی اشاره نکنند و در بسیاری از موارد هم، اولین و بهترین روش اعلام می شود. برای نمونه چند مقاله در این مورد در آدرس های زیر قابل مطالعه هستند:
- خبرنامه تجارت شما را قدرتمند می کند
- افزایش فروش از طریق خبرنامه
- نکاتی برای تقویت خبرنامه های پستی
تقریبا اکثر وب سایت های معتبر و یا وابسته به شرکت های معتبر، به شما امکان عضویت در خبرنامه تخصصی خود را می دهند و بطور کاملا مرتب، اطلاعات مناسب را برایتان ارسال می کنند.
حالا موضوع مهم برای صاحبان خبرنامه ها این است که تعداد اعضاء خود را افزایش دهند چون هر عضو خبرنامه که مدتها اطلاعات شرکت و محصولات آنها را دریافت کرده است، می تواند یک مشتری بالقوه باشد. بنا بر این، رقابت در افزایش تعداد اعضاء بسیار شدید شده است. اما چگونه مردم را تشویق کنیم که در خبرنامه ما، از میان هزاران خبرنامه مشابه، عضو شوند و هر هفته یا هر ماه به حرف های ما گوش دهند؟ در این مقاله، ۱۰ روش بسیار مهم در جلب اعضاء بیشتر برای خبرنامه وب سایت خود را خواهید یافت که عمل به آنها، باعث افزایش ناگهانی تعداد اعضاء خبرنامه شما خواهد شد.
۱) رضایت اعضاء فعلی در مورد خبرنامه خود را از آنها بپرسید و نظرات مثبت آنها در مورد خبرنامه را در وب سایت خود قرار دهید. مردم معمولا به تاییدیه های دیگران در مورد یک موضوع اهمیت می دهند.
۲) به بازدید کنندگان این امکان را بدهید که قبل از عضویت، نمونه خبرنامه شما را ببینند. با این کار علاوه بر رعایت حق تصمیم بازدید کننده، اعتماد به نفس خود در مورد مفید بودن خبرنامه خود را نیز اعلام کرده اید. برای این منظور باید از ابزار و امکاناتی استفاده کنید که بتوان بایگانی خبرنامه های قبلی را به بازدید کننده ارائه کرد.
۳) مقاله بنویسید تا بازدید کنندگان ببینند که با عضویت در خبرنامه شما چه مطالب با ارزشی را بدست خواهند آورد. مقاله های خود را به لیست ها و سایت های مخصوص مقالات، ارسال کنید تا فراگیر شوند.
۴) مقاله های خود را با سایر صاحبان خبرنامه به اشتراک بگذارید و از مقاله های آنها در خبرنامه خود استفاده کنید. با این کار، در پراکنده شدن مقالات خود و در نتیجه جلب بیشتر عضو گام بر می دارید و علاوه بر آن، مقاله های بیشتری که دیگران زحمت نگارش آن را کشیده اند، در خبرنامه خود ارائه خواهید کرد.
۵) به مردم برای عضویت در خبرنامه خود جایزه بدهید. این جایزه می تواند مبلغی پول، قرعه کشی برای دریافت کارت اینترنت رایگان، یک سی دی آموزشی رایگان، کاتالوگ رایگان محصولات و غیره باشد. مردم از دریافت این گونه جوایز بسیار خوشحال می شوند و نه تنها عضو خبرنامه شما باقی می مانند بلکه به دوستان خود نیز عضویت در لیست شما را پیشنهاد خواهند داد.
۶) فضای تبلیغاتی موجود در خبرنامه خود را با سایر صاحبان خبرنامه به اشتراک بگذارید. در این صورت بدون پرداخت هزینه، خبرنامه خود را تبلیغ خواهید کرد. تبلیغ در خبرنامه های جذابیت بیشتری برای خواننده دارد تا تبلیغ در سایت ها چون خواننده می داند که این تبلیغ حتما با علایق او همخوان است و احتمال کلیک روی آن زیاد خواهد بود. سعی کنید جنبه اطلاع رسانی خبرنامه خود را با انبوه تبلیغات آلوده نکنید. همیشه در تبلیغات، با دقت عمل کنید تا ضد تبلیغ نشود.
۷) در صفحه تشکر از عضویت که برای اعضاء جدید ظاهر می شود، امکان عضویت در سایر خبرنامه های مرتبط غیر رقیب خود را بدهید و از سایر صاحبان خبرنامه بخواهید همین سرویس را به شما بدهند. وقتی از مردم تشکر می کنید که در خبرنامه شما عضو شده اند، آمادگی دریافت پیشنهاد های جذاب دیگری را نیز خواهند داشت.
۸) نامه خوش آمد گوئی نیز می تواند محل مناسبی برای معرفی سایر خبرنامه های مرتبط با خبرنامه شما باشد و دیگران نیز در صفحه خوش آمد گوئی خبرنامه خود، همین سرویس را به شما خواهند داد. البته این صفحه معمولا چندان خواننده نخواهد داشت چون قبلا یک بار از عضویت آنها تشکر کرده اید.
۹) یک بخش به عنوان پیشنهاد شما به اعضاء جهت عضویت در سایر خبرنامه ها را با انشاء خودتان قرار دهید و از سایر صاحبان خبرنامه بخواهید همین سرویس را به شما بدهند. در این بخش که می تواند مثلا در حاشیه سمت چپ خبرنامه شما باشد، می توانید نظر مثبت خود در مورد یک خبرنامه دیگر را اعلام کنید و به مردم پیشنهاد دهید در آن عضو شوند.
۱۰) خبرنامه خود را به لیست ها و موتورهای جستجوی مخصوص خبرنامه ها ارسال کنید. با این کار، مردم بیشتری از وجود خبرنامه شما آگاه خواهند شد و علاوه برا اعضاء بیشتر، فروش بیشتر فضای تبلیغ در خبرنامه خود و همچنین کسانی که بخواهند با شما همکاری متقابل داشته باشند را خواهید یافت.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست