دوشنبه, ۸ بهمن, ۱۴۰۳ / 27 January, 2025
تبلیغات در ورزش
از ورزش به عنوان یك هدف یا ابزاری برای دستیابی به اهدافی نظیر رشد و تكامل بدنی مطلوب، اصلاح مهارت های حركتی، رشد شخصیت و پیشرفت اجتماعی استفاده می شود. ورزش در سطوح جهانی و بازی های المپیك به عنوان عاملی برای پیشرفت، تفاهم و احترام متقابل در بین ملل كاربرد دارد. در عصر ارتباطات، الكترونیك و اطلاعات، دیگر رویدادها منحصر به یك نقطه خاص جغرافیایی نمی شود. افراد در كوتاه ترین زمان ممكن می توانند از تمامی وقایع سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و از جمله ورزشی كه خود خارج از مقولات ذكر شده نیست، مطلع شوند. با وجود اینكه ورزش امروز سخت مورد توجه مردم است، اما هنوز هم این پدیده در جایگاه مناسبی در كشور ما قرار ندارد كه برای این امر دلایل زیادی وجود دارد. شاید یكی از آنها استفاده غلط از تبلیغات باشد. برای رشد و توسعه ورزش، راه های مختلفی وجود دارد كه از آن جمله استفاده مطلوب از تبلیغات است.
رسانه ها همان كانال های ارتباطی هستند كه به وسیله آنها پیام به گیرنده ارسال می شود. اهداف، نوع مخاطب، نوع محتوا و نوع سازماندهی در تعیین نوع رسانه نقش بسیار مهمی ایفا می كنند.
در تبلیغات هیچ گونه محدودیتی در مورد نوع رسانه وجود ندارد. رسانه های مورد استفاده در تبلیغات مربوط به ورزش می تواند شامل این موارد باشد: انواع كتب، جلد كتاب و آلبوم عكس و یا جلد آلبوم نوارهای موسیقی، رادیو، تلویزیون، تئاتر، سینما، فیلم، فیلم استریپ، اسلاید، طلق شفاف، انواع چارت ها، روزنامه ، مجله، لباس ورزشی، برچسب شیشه ماشین، اطلاعیه های پارچه ای، تی شرت، پاك كن، مدادتراش، مداد، خودكار، كفش ورزشی، دیوار، تابلو اعلانات، گل سر، آگهی تبلیغات روی بدنه اتوبوس و ماشین، خط كش، جامدادی، پوستر، روزنامه دیواری و...
در طراحی تبلیغات چه دیداری و چه شنیداری و یا هر دو باید از اصول خاصی نظیر سادگی، توازن، تباین، تاكید، پیوستگی و هماهنگی پیروی شود.
به عبارت دیگر: برای اینكه یك رسانه ساده باشد، باید از ارائه اطلاعات طولانی پرهیز شود و یا حداقل اطلاعات طولانی تقسیم بندی شوند. هر رسانه باید از توازن رسمی یا غیررسمی برخوردار باشد. برای جذاب كردن آن بهتر است كه از راه های دیگری استفاده شود. اجزای یك رسانه باید از ارتباط منطقی برخوردار باشد تا بتواند موثر واقع شود، پیوستگی و هماهنگی لازم را تداعی كند و در جامعه تاثیر بگذارد و نقش سازنده و موثر داشته باشد.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست