جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
آینده تام کروز به «ولکری» بستگی دارد
پس از آنکه «یونایتد آرتیستس» اعلام کرد اکران «ولکری»، با بازی تام کروز در نقش افسر آلمانی که قصد کشتن هیتلر را داشت، مجددا به تعویق افتاده، فضای وب مملو از اخبار مرتبط با مرگ و میر شد.
سایت هالیوودی thehotblog.com در اظهار نظری بیمزه نوشت: «ولکری مرد.» سایت دیگری موسوم به defamer.com اعلام کرد احیای مجدد «یونایتد آرتیستس» با مرگ آن همزمان شده است. در همین حال راجر فریدمن، یکی از پرخوانندهترین روزنامهنگاران اینترنتی که ستونی در foxnews.com دارد، در مقالهای پندآمیز درباره کروز نوشت: «او به یک کمدی رمانتیک دیگر مانند «جری مگوایر» احتیاج دارد و همین حالا هم به آن احتیاج دارد.»
این نوشتههای نومیدکننده از این جهت قابل توجهاند که «یونایتد آرتیستس» تنها هشت ماه است با سرمایهگذاری عدهای مجددا آغاز به کار کرده است. «ولکری» در ابتدا قرار بود ماه ژوئن به نمایش درآید، سپس اکران آن تا اکتبر به تأخیر افتاد و در نهایت ۱۳ فوریه ۲۰۰۹ بهعنوان زمان قطعی نمایش اعلام شد و تا آن زمان نمیتوان هیچگونه نظر قاطعی درباره موفقیت یا موفقنشدن آن ابراز کرد. در همین حال، تام کروز و شرکایش در «یونایتد آرتیستس» به همراه سازندگان «ولکری» خود را آماده نبردی ۹ ماهه برای اثبات غلط بودن انتقادها میکنند.
پائولا واگنر، از مدیران ارشد «یونایتد آرتیستس» اخیرا گفت: «از هیچ چیز نخواهیم ترسید.» واگنر ضمن بیان این جملات در گفتوگوی ۹۰ دقیقهای که با حضور سران کمپانی برگزار شد، افزود: «هرکس سعی دارد ما را از این حرفه بیرون بیندازد یا میخواهد با نوشتههایش دلسردمان کند، هیچ درکی از دنیای تجارت ندارد.
ما مصمم به ادامه راهمان هستیم و هیچ چیز نیز مانعمان نخواهد شد.»با وجود این آینده استودیو هنوز هم بستگی زیادی به تغییر دیدگاههای منفی موجود دارد. بسیاری معتقدند تصمیمی که پولا واگنر و تام کروز یک سال و نیم پیش برای خرید «یونایتد آرتیستس» از «مترو-گلدوین-مهیر» گرفتند، بزرگترین لطمه را به این کمپانی قدیمی زده است.
یکی از مدیران ارشد «مترو» اخیرا گفته بود آنان هنوز به «یونایتد آرتیستس» وفادارند و حاضرند برای بازاریابی و پخش محصولات آن کمک کنند اما در این اظهار نظر هیچ اشاره صریحی به «ولکری» نشده بود.
«یونایتد آرتیستس» اوت گذشته ۵۰۰ میلیون دلار کمک مالی از مریل لینچ دریافت کرد و بلافاصله «شیرها برای برهها» را روانه پرده ساخت.
این فیلم با کارگردانی و بازی رابرت ردفورد و با حضور تام کروز و مریل استریپ، نه مورد توجه تماشاگران قرار گرفت و نه منتقدان از آن استقبال کردند. «یونایتد آرتیستس» پس از این تجربه ناموفق اکنون دوباره دل به تام کروز و «ولکری» بسته که فیلمنامهاش را کریستفر مککین به همراهی ناتان الکساندر نوشته و کارگردانیاش برعهده براین سینگر، سازنده «مردان ایکس» و «مظنونان همیشگی» است.
واگنر از اظهار نظر در خصوص هزینه ساخت «ولکری» که گفته میشود بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار است، خودداری کرد. او همچنین درباره ضررهای احتمالی «شیرها برای برهها» نیز که بیش از ۵۰ میلیون دلار برآورد میشود، چیزی نگفت. «شیرها برای برهها» هنوز در خارج از آمریکا روی پرده است و فروش بهتری نسبت به بازار داخلی داشته است.
واگنر به این نکته اشاره میکند که «دریم ورکس»، بهعنوان یکی از موفقترین کمپانیهای کمسابقه که در سال ۱۹۹۴ توسط استیون اسپیلبرگ، جفری کاتزنبرگ و دیوید گفن تاسیس شد، تقریبا سه سال طول کشید تا بتواند نخستین فیلم خود را تولید کند.
این مساله برای «کروز/واگنر پروداکشنز»، کمپانی شخصی واگنر و کروز نیز صادق است که نخستین محصول آن «ماموریت: غیرممکن» در سال ۱۹۹۶ اکران شد.
گرچه حضور تام کروز نقطه قوت «ولکری» است اما سازندگان فیلم در دوران ساخت با اتفاقات ناگوار زیادی مواجه شدند. مقامات آلمانی ابتدا مانع حضور گروه فیلمبرداری در «بندلر بلاک» برلین شدند که از لوکیشنهای اصلی داستان است و پس از چانهزنیهای فراوان به این کار رضایت دادند. خراب شدن برخی نگاتیوها در لابراتوار و نیاز به برداشت مجدد نیز باعث قوت گرفتن شایعاتی درباره مشکلات فیلم شد. از سوی دیگر برخی صحنههای فیلم که قرار بود بعدا به آن اضافه شوند، تا به حال فیلمبرداری نشده و واگنر امیدوار است بتوانند حداقل یکی از این صحنهها را که در صحرا میگذرد، طی دو ماه آینده، احتمالا در آمریکا، فیلمبرداری کنند.
معمولا اظهار نظرهای منفی پیش از نمایش فیلمها آثار سوء بر فروش آنها خواهد گذاشت اما همیشه نیز اینطور نبوده است. «دراکولای برام استوکر» ساخته فرانسیس فورد کاپولا پیش از اکران به شدت مورد تمسخر قرار میگرفت اما در همان هفته اول نمایش در سال ۱۹۹۲ به فروش خیرهکننده ۸۳ میلیون دلار دست یافت. حتی «تایتانیک» که سال ۱۹۹۷ حدود ۶۰۱ میلیون دلار در آمریکا فروش داشت، از سوی بسیاری از منتقدان فیلمی شکستخورده پیشبینی میشد.
سینگر میگوید مشابه چنین تجربیاتی را هنگام ساخت «مردان ایکس» نیز داشته است. سینگر به یاد میآورد طرفداران کتابهای مصور به خاطر برخی شایعهها فکر میکردند او داستان محبوبشان را نابوده کرده است اما هنگام نمایش فیلم استقبال قابل توجه از آن کردند.
سینگر میگوید: «گمانهزنی یکی از بخشهای هیجانانگیز تجارت فیلم است.» او در خصوص «ولکری» معتقد است: «مردم از تماشای آن متعجب خواهند شد. این فیلم با آنچه مردم فکر میکنند، بسیار متفاوت خواهد بود.»
مایکل سیپل
منبع: نیویورک تایمز،۲۳ آوریل
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
بنیامین نتانیاهو رهبر انقلاب انفجار مجلس شورای اسلامی نیکا شاکرمی دولت سیزدهم روز معلم معلمان دولت بابک زنجانی مجلس شهید مطهری
ایران هواشناسی بارش باران آتش سوزی هلال احمر قوه قضاییه تهران پلیس شهرداری تهران سیل آموزش و پرورش فضای مجازی
سهام عدالت قیمت طلا قیمت خودرو قیمت دلار بازار خودرو حقوق بازنشستگان خودرو دلار سایپا بانک مرکزی ایران خودرو کارگران
سریال نمایشگاه کتاب شهاب حسینی مسعود اسکویی تلویزیون تئاتر سینمای ایران سینما دفاع مقدس
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس چین ترکیه نوار غزه انگلیس اوکراین
فوتبال استقلال پرسپولیس علی خطیر سپاهان باشگاه استقلال تراکتور لیگ برتر لیگ قهرمانان اروپا لیگ برتر ایران رئال مادرید بایرن مونیخ
هوش مصنوعی گوگل کولر اپل همراه اول تلفن همراه تبلیغات اینستاگرام ناسا
فشار خون کبد چرب دیابت بیمه