سه شنبه, ۲۳ بهمن, ۱۴۰۳ / 11 February, 2025
مجله ویستا

بهره گیری از تلفن همراه در اثر بخشی استراتژی بازاریابی


بهره گیری از تلفن همراه در اثر بخشی استراتژی بازاریابی

خریدن یا نخریدن پاسخ مشتری به این سوال در قبال کالا و خدمات شما, نمایانگر اثربخشی استراتژی بازاریابی سازمان شما است, به همین سادگی

"خریدن یا نخریدن ؟ " پاسخ مشتری به این سوال در قبال کالا و خدمات شما، نمایانگر اثربخشی استراتژی بازاریابی سازمان شما است، به همین سادگی.

اما سوال مهمتر این است که " مشتری به چه دلیل و با چه فرآیندی تصمیم به خرید می گیرد؟ " ، " ما چگونه و با چه ابزارهایی می توانیم در فرآیند تصمیم گیری وی تاثیر گذار باشیم؟ " و " قبل از برقراری ارتباط با مشتری چه پیشنیازهایی را باید مد نظر قرار دهیم ؟ "

در طی چند سال گذشته شاهد استقبال بی نظیر از تلفن همراه نه تنها در ایران که در سایر کشور ها بوده ایم و این وسیله ارتباطی هر روز ابعاد جدیدتری از زندگی ما را متاثر می سازد . مکالمه ، تصویربرداری ، ارسال پیام و ارتباط با دنیای اینترنت از جمله کاربریهای این وسیله به ظاهر کوچک و با ارزش می باشد. بسیاری از سازمانها از این فرصت تکنولوژیکی استقبال کرده و با در نظر گرفتن حریم خصوصی مالکان آن ، از این کانال ارتباطی در جهت بهبود جایگاه نشان تجاری خود، ارتباط موثرتر با مشتریان و تبلیغات گسترده برای محصولاتشان بهره جسته اند اما " چگونه ؟ و طی چه فرایندی؟ "

در این مقاله سعی بر آن است تا از" به کارگیری تلفن همراه در راستای اثر بخش نمودن استراتژی بازاریابی " از طریق " اثر گذاری بر فرآیند تصمیم گیری مشتری " سخن به میان آید. پیش از آن لازم است تا با ذکر چند نمونه عمق و اهمیت این مساله به روشنی بیان گردد.

عنوان فایل
بهره گیری از تلفن همراه در اثر بخشی استراتژی بازاریابی application/octet-stream
a0b5069868fd916d989fed5d3cd71c13.doc
223 KB
دانلود

هما اعلمی میلاتی

کارشناس ارشد مدیریت اجرایی