سه شنبه, ۱ خرداد, ۱۴۰۳ / 21 May, 2024
اشتباه رایج کاربران ایرانی در ارسال ایمیل
به دلیل نوع کارم هر روز صدها ایمیل از کاربران ایرانی دریافت میکنم. (درخواست برای حل مشکل فنی ، کارهای تجاری و یا احوالپرسی دوستانه). در طول چند سال فعالیتم بارها شاهد یک اشتباه مرسوم در بین کاربران ایرانی و در ارسال ایمیل بوده ام و در واقع روزی نیست که چند ایمیل که دارای این نقص است را دریافت نکنم. نمیدانم چرا بسیاری از کاربران ایرانی فکر میکنند موضوع یا Subject ایمیل جایی است برای سلام کردن. همانطور که از معنای لغت Subject مشخص است قرار است این قسمت ایمیل اشاره ای به موضوع و ماهیت محتوای ایمیل داشته باشد.
در حالی که بسیاری از کاربران ایران در این بخش تنها عبارت Salam یا Hi را می نویسند.برای این کاربران مهم نیست که ایمیل را برای چه کسی (آشنا، همکار تجاری و یا فرد ناشناس) و با چه هدفی ارسال میکند ولی از قرار اصرار دارند که در موضوع ایمیل که یکی از مهمترین بخشها و اولین چیزی است که مخاطب ایمیل آنرا می بیند فقط سلام کنند.
در چنین شرایطی مخاطب نامه متوجه موضوع نامه و اهمیت آن نخواهد شد و به شخصه فکر میکنم کسی که چنین ایمیلی ارسال میکند اصولا کار مهمی ندارد و بنابراین ایمیل او را یا پس از بررسی بقیه ایمیلها میخوانم یا آنکه اصلا نخواهم خواند!.استفاده از عبارتی مانند salam شاید فقط در ایمیلهای شخصی و دوستانه کاربرد داشته باشد (که البته بهتر است در اینگونه ایمیلها هم کمی خلاقیت به خرج دهید تا جستجو آنها در آینده راحت تر باشد). وقتی که فردی روزی دهها ایمیل با عنوان salam یا hi دریافت میکند هرگز احساس دوستانه ارسال کننده ایمیل را متوجه نخواهد شد.
کار ساده ای است که خلاصه ای از موضوع، مشکل یا درخواست خود را در موضوع (Subject ) ایمیل بنویسید تا هم به مخاطب خود درباره ماهیت نامه اطلاع بدهید و هم شانس بررسی نامه را افزایش دهید.البته گاهی هم کاربران از یک عبارت ساده استفاده مانند عبارت Moshkel استفاده میکنند که این عبارت هم ناقص است و بهتر است نوع مشکل را هم در موضوع ایمیل بنویسید.(مثل moshkel dar sabt site یا faramooshi username va password ) .
توصیه دیگر آنکه داستان نویسی و احوال پرسی و تعریف و...(راحت تر بگویم روده درازی) در ایمیلهای کاری کاربرد چندانی ندارد.شما مطمئنا قصد توضیح مسئله یا مشکل را از دیدگاه تاریخی یا شخصی خود دارید یا اینکه مایلید در این فرصت کمال تشکر را هم از مخاطب ایمیل داشته باشید. اما در مورد ایمیلهای کاری دریافت کننده ایمیل بایستی چندین ایمیل دیگر را نیز بررسی کند و فرصت و حوصله محدودی برای خواندن ایمیل شما دارد پس توضیح خلاصه و صریح مشکل یا هدفتان در ایمیل به هر دو طرف کمک کرده و نشان از حرفه ای بودن شما ست.
نویسنده: علیرضا شیرازی
منبع: shirazi.blogfa.com
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
سید ابراهیم رئیسی سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور رئیسی سقوط بالگرد رئیسی ایران شهادت بالگرد تبریز حسین امیرعبداللهیان دولت سیزدهم شهادت رئیسی
تهران کنکور هواشناسی شورای شهر تهران شهرداری تهران تعطیلی مدارس هلال احمر سانحه بالگرد رئیسی پلیس سیل قوه قضاییه بارش باران
قیمت خودرو قیمت دلار قیمت طلا بورس خودرو یارانه بازار خودرو دلار حقوق بازنشستگان بازنشستگان ایران خودرو سایپا
شهادت رئیس جمهور سینمای ایران پیام تسلیت تلویزیون لیلا حاتمی سریال آیت الله سید ابراهیم رئیسی سینما شعر رسانه ملی نمایشگاه کتاب زری خوشکام
کنکور ۱۴۰۳ گوگل دانش بنیان تجهیزات پزشکی دانشگاه تهران تلسکوپ فضایی هابل باتری
رژیم صهیونیستی ترکیه جنگ غزه اسرائیل فلسطین غزه روسیه امیرعبداللهیان آمریکا چین حماس اوکراین
فوتبال پرسپولیس استقلال لیگ برتر رئال مادرید باشگاه پرسپولیس لیگ برتر ایران لیگ برتر انگلیس فدراسیون فوتبال بازی باشگاه استقلال منچسترسیتی
هوش مصنوعی مایکروسافت تبلیغات سامسونگ اپل ناسا نمایشگاه ایران هلث موبایل آیفون
سرطان سزارین رژیم غذایی آلزایمر طول عمر زایمان افسردگی فشار خون مغز انسان دیابت