دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 13 May, 2024
روابط عمومی و تحقق اهداف سازمانی
تحقیق و پژوهش یکی از فعالیتهای مهم و به عبارتی از ارکان روابط عمومی است. اگر بپذیریم سنجش افکار عمومی یکی از فعالیتهای عمده و مهم روابط عمومی است، پس بهرهگیری از روشهای پژوهشی و تحقیق گامی بلند در جهت دستیابی به اهداف روابط عمومیاست.
بسیاری از صاحبنظران معتقدند که فعالیت روابط عمومی با تحقیق و پژوهش آغاز شده و با ارزیابی به پایان میرسد. امروزه در روابط عمومیهای نوین و کارآمد تحقیقات و پژوهش به ویژه سنجش افکار موجب شده تا تصمیمگیریها و تصمیمسازیها در سازمان مخاطبمحور شده و سطح فعالیتها و موفقیتهای سازمانی ارتقا یابد.
باید بپذیریم اطلاعیابی واطلاعرسانی درست زمانی به طور منطقی و اصولی محقق میشود که زمینه پژوهشی داشته باشد و یک ارتباط دوسویه هم زمینه اعتماد مخاطبان را فراهم سازد وهم با ارزیابی دیدگاههای مخاطبان و تبادل اطلاعات زمینه مشارکت فعال و پویای آنان ایجاد شود.
بررسی و شناخت و مطالعه مداوم محیط داخل و خارج سازمان یک وظیفه مهم روابط عمومی است. پیشرفت روز افزون وسایل ارتباط جمعی و بهرهگیری از فنآوریهای نوین اطلاعاتی و ارتباطی موجب شده است تا روابط عمومیهایی بتوانند در عرصه فعالیت سازمانی موفق باشد که پژوهشمدار و تحلیلگرا باشند.
حرکت از جامعه صنعتی به سوی جامعه اطلاعاتی و پدیده مهم جهانی شدن زمینه شناسایی، کسب پردازش و انتقال دانش و اطلاعات را فراهم کرده است و اگر روابط عمومی نتواند در این چرخش اطلاعات نقشآفرینی کند، روابط عمومی مرده و ناکارآمد است.
راه اندازی تلفن گویا، سایت و پایگاههای اطلاعاتی، وبلاگ، نشریات الکترونیکی، مجله الکترونیکی در تغییر کارکردها و شکل و محتوای روابط عمومی در هزاره سوم تأثیر بسزایی داشته است و در این عرصه سازمانی میتواند موفق عمل کند که با اطلاعرسانی واطلاعیابی به موقع چالشها را پشت سر بگذارد. درغیر این صورت سازمانهای با روابط عمومی سنتی و ناکارآمد در آستانه شکست و ناکامی قرار میگیرد.
امروزه روابط عمومی را کوشش مدبرانهای برای ترغیب و تشویق مردم یا نفوذ در افکار آنان بااستفاده از وسایل ارتباطی تعریف میکنند و پروفسور حمید مولانا معتقد است روابط عمومی در واقع رابطی است بین سازمانها و مردم و سعی دارد که اهداف سازمانها را برای مردم تشریح و از مردم بیشتر خبرگیری کند.
شکی نیست که در عصر دیجیتال و برای تحقق اهداف سازمانی روابط عمومی وظیفه دارد که نقاط ضعف و قوت درون سازمان را بشناسد و از فرصتها و تهدیدهای برون سازمانی نیز مطلع باشد تا بتواند با اطلاعرسانی شفاف و واقعی و پرهیز از بزرگنمایی و تعریف و تمجید غیرواقعی زمینه تصمیمگیری و تصمیمسازی مناسب را در سازمان فراهم کند.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران دولت مجلس شورای اسلامی مجلس صادق زیباکلام انتخابات انتخابات مجلس مجلس دوازدهم انتخابات مجلس دوازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی ستاد انتخابات کشور دولت سیزدهم
قتل سلامت فضای مجازی تهران هواشناسی سیل شهرداری تهران زلزله سازمان هواشناسی پلیس بارش باران آتش سوزی
قیمت خودرو حقوق سربازان قیمت شکر خودرو قیمت دلار قیمت طلا گاز بازار خودرو حقوق بازنشستگان نمایشگاه نفت بانک مرکزی ایران خودرو
نمایشگاه کتاب عفاف و حجاب کتاب نمایشگاه کتاب تهران سینمای ایران رضا عطاران تلویزیون دفاع مقدس سینما نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران تئاتر
فناوری کره زمین
رژیم صهیونیستی غزه فلسطین جنگ غزه روسیه آمریکا حماس افغانستان نوار غزه اسرائیل سازمان ملل اوکراین
فوتبال استقلال پرسپولیس رئال مادرید لیگ برتر بازی هوادار باشگاه پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران لیگ برتر ایران سپاهان باشگاه استقلال
شفق قطبی نوآوری مریم میرزاخانی ایلان ماسک ناسا اپل تبلیغات گوگل طوفان خورشیدی
کاهش وزن درمان و آموزش پزشکی خواب دیابت قهوه بارداری افسردگی