یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 5 May, 2024
بازار روانكارهای چین
در سال۲۰۰۵، گزارشی با عنوان فرصت های مناسب در بازار روانكارهای چین منتشر شد. در این گزارش آماری، روانكارهای ویژه خودرو و صنایع هر كدام۴۵ درصد و سایر روانكارها۱۰ درصد كل روانكارهای تولیدشده- كه میزان تقریبی آن۴ میلیون و۸۰۰ متریك تن و ارزش اقتصادی آن۵ میلیارد و۹۸۰ میلیون دلار در سال است- را تشكیل می دهند.
صرف نظر از واحدهای تولیدكننده روانكار چینی، در جهان حدود یكهزار و۴۰۰ واحد بلندینگ و یكهزار نوع محصول روانكار وجود دارد و این در حالی است كه كشور چین، به تنهایی دارای۴ هزار واحد تولیدكننده با ظرفیتی بیش از۴ هزار نوع محصول روانكار است.
در حال حاضر، دو شركت مهم »پتروچاینا« و سینوپك۶۳ درصد بازار روانكارهای چین، را در اختیار دارند. شركت »پتروچاینا« بزرگترین تولیدكننده روانكار در چین تا۵ سال آینده و یكی از عمده ترین تولیدكنندگان روانكار در جهان تا سال۲۰۱۵ خواهد بود. این شركت در حال حاضر دارای۱۱ بلندینگ، دو مركز بزرگ توسعه و تحقیق و یك آزمایشگاه بزرگ تحقیقاتی است. این شركت با حذف روشهای گذشته طرحی را در دو بخش به اجرا درآورده است. بخش اول این طرح دارای۵ اصل بود كه شامل تمركز برنامه ریزی و تخصیص منابع، استاندارد ساختن محصولات، افزایش فعالیتهای تحقیق و توسعه، تدوین روش های قیمت گذاری و بازسازی شبكه توزیع می شود. بخش دوم نیز شامل حذف اسامی مختلف روانكار و عرضه انواع تولیدات با استفاده از یك نام ثابت با عنوان Kunlun است. برنامه ریزی و اقدام برای كوچك سازی، مهمترین بخش اجرایی این طرح بود. بدین ترتیب۹۳ سازمان عرضه محصولات روانكار این شركت در۶ مركز فروش متمركز شدند و
در حال حاضر شركت پتروچاینا بزرگترین تولیدكننده ادتیو در چین است و مركز تحقیق و توسعه بسیار وسیعی دارد. البته۸۰ درصد تولیدات پتروچاینا شامل محصولات صنعتی با كیفیت پایین و تنها۲۰ درصد آنها، روانكارهای خودرو با كیفیت ممتاز است و به طور كلی می توان گفت بیشتر محصولات این شركت از عرضه بسیار خوب و كیفیت پایینی برخوردارند.
هم اكنون، شركت پتروچانیا۳۶ درصد بازار روانكارهای چین را در اختیار دارد. پس از سال۲۰۰۱ هدف اصلی شركت برپایه ارایه محصولات تمام بسته بندی شده در ازای فروش روغن های پایه ای با كیفیت پایین و نظایر آن بنانهاده شد.
امروزه هیچ روغن پایه ای به صورت بالك از این شركت به بازار عرضه نمی شود و تمامی فعالیت آن برای ساخت محصولات خود بكار گرفته می شود. این شركت۵ مركز فروش و بازاریابی را تاسیس و هدف اصلی را بر پایه كاهش هزینه ها و بالاترین كیفیت محصولات خود بنا نهاده است. سینوپك با انجام تبلیغات بسیار در رسانه ها به ویژه تلویزیون سعی در معرفی محصولات خود دارد و هدف نهایی خود را جهانی شدن قرار داده است. صادرات محصولات سینوپك در سال گذشته۲۰۰ درصد رشد داشته است. هم اكنون سهم شركت سینوپك از كل بازار چین۲۷ درصد است و در حال حاضر از نقطه نظر كیفیت در رتبه نخست روانكارهای این كشور قرار دارد. حجم عرضه كالای آن در سال۲۰۰۲ معادل۹ میلیون لیتر و در سال۲۰۰۴ با رشد قابل ملاحظه ای به یك میلیون و۳۰۰ هزار لیتر به ارزش اقتصادی یك میلیارد دلار ارتقا یافته است. رقابت میان این دو شركت برای بدست آوردن سهم بیشتری از بازار ادامه دارد.
نویسنده: مهندس سعید صالحی
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی انتخابات دولت حجاب حسین امیرعبداللهیان جنگ دولت سیزدهم حسن روحانی امیرعبداللهیان دانشگاه تهران
تهران شهرداری تهران هواشناسی سیل فضای مجازی قتل سامانه بارشی شهرداری باران آموزش و پرورش یسنا آتش سوزی
خودرو قیمت دلار قیمت طلا یارانه بازار خودرو قیمت خودرو بانک مرکزی دلار مسکن ایران خودرو حقوق بازنشستگان ارز
تلویزیون سینمای ایران نمایشگاه کتاب دفاع مقدس صدا و سیما رهبر انقلاب مسعود اسکویی صداوسیما موسیقی سریال مهران غفوریان تئاتر
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین جنگ غزه حماس روسیه آمریکا اوکراین نوار غزه انگلیس ایالات متحده آمریکا
فوتبال پرسپولیس استقلال رئال مادرید لیگ برتر مهدی طارمی سپاهان جواد نکونام بارسلونا باشگاه استقلال بازی علی خطیر
باتری گوگل اپل آیفون پهپاد سامسونگ عکاسی ناسا مایکروسافت
ویتامین دیابت خواب بیمارستان سلامتی کاهش وزن چای فشار خون توت فرنگی آلرژی اعتماد به نفس