چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 8 May, 2024
مجله ویستا

کمک فنر با نام مونرو Monroe آمیخته است


کمک فنر با نام مونرو Monroe آمیخته است

اغلب رانندگان به کنترل سیستم ترمز, تایرها و تعویض به موقع آنها اهمیت می دهند اما کمتر راننده ای است که به تعویض به موقع کمک فنر خود توجه کند در هر حال, هرکسی که تابحال بعد از مستهلک شدن کمک فنر خودروی خود از کمک فنرهای Reflex و Sensa Trac مونرو استفاده کرده باشد تفاوت را کاملاً احساس می کند

برای بیش از ۷۵ سال، مونرو صنعت تولید کمک فنر را برای دستیابی به حداکثر میزان امنیت و کنترل با نوآوری‌های خود پیش برده است.

به گفته خود کارخانه، در طی این سالها، کیفیت محصول، رضایت مشتری و فناوریهای جدید همیشه مورد توجه قرار گرفته‌اند. همه این تعهدات از دهه ۹۰ با بهبود یک تلمبه تایر آغاز شد. ابتدا تاریخچه این کارخانه را به طور گذرا مرور می‌کنیم:

● تاریخچه Monroe :

سال ۱۹۱۶، سال آغاز تاسیس شرکتی به نام Brisk Blast . در این سال خودروها هنوز از فنرهای کالسکه‌ای استفاده می‌کردند. علاوه بر آن رانندگان تازه‌وارد مسائلی مهمتر از کیفیت رانندگی برایشان مطرح بود؛ مثل دور نگه داشتن خودرو از سنگهای جاده. در آن زمان استفاده از تایرهای تخت عمومیت داشت و مراکز خدمات پس از فروش و تعمیرگاهی وجود نداشت. رانندگان چاره‌ای جز تعمیر و پنچرگیری تایرها در کنار جاده نداشتند. برای یک مکانیک جوان بنام "آگوست اف. میر" که شرکت را تاسیس کرده بود، این فرصت بسیار بزرگی بود. از نظر "میر" به نظر منطقی می‌رسید که با وجود آن همه تایر، بازار خوبی برای تلمبه تایر وجود خواهد داشت. "میر" کارخانه Brisk Blast را در مونرو واقع در میشیگان تاسیس کرد.

سال ۱۹۱۸: "مکینتایر" سهامدار و نایب رییس "میر" شد.

قدم بعدی "میر" خرید شرکتهایی بود که تلمبه چرخ تولید می‌کردند. با مدیریت او، کارخانه توانست به تولیدکننده عمده تلمبه تایر تبدیل شود. بزودی تولید کارخانه به بیش از ۵۰۰۰ تلمبه در هفته رسید. اما "میر" افکار بزرگتری در سر داشت. فروشنده محلی خودروهای Dodge بنام "چارلز اس. مکینتایر" نیز افکار بزرگی در سر می‌پروراند. وی صنعت خودرو را می‌شناخت و در سال ۱۹۱۸ پس از آشنایی آن دو، "مکینتایر" شریک "میر" شد.

سال ۱۹۱۹: با رشد و توسعه تنوع در کارخانه در این سال Brisk Blast به "کارخانه تولید تجهیزات خودرو Monroe" تغییر نام داد.

روحیه نوآوری در "مونرو" غوغا به پا کرده بود. با تکمیل مدل تلمبه خود روغنکار و تک لوله، فروش این محصولات کارخانه به دو میلیون در سال رسید.

سال ۱۹۲۶: تا اواسط دهه بیست، دو پیشرفت مهم ماهیت "مونرو" را برای همیشه تغییر داد. در سراسر کشور، تعمیرگاهها شروع به دادن هوای مجانی!! کردند و در "دیترویت" کارخانه تولید خودروهایی با تایر یدک به عنوان تجهیزات استاندارد خودرو راه‌اندازی شد.

در این زمان، "مونرو" سرگرم به‌کارگیری فناوری تلمبه تک لوله در راهی بود که هنوز هیچکس آن را در ذهن هم نمی‌پروراند: صاف کردن جاده برای رانندگان آمریکا. در سال ۱۹۲۶، اولین جذب‌کننده ضربه توسط این کارخانه به بازار عرضه شد و در سالهای بعد نوآوری آنها ادامه یافت و مدلهای دیگری ارائه شد.

سال ۱۹۲۹: اولین ضربه گیر (کمک فنر) دوکاره هیدرولیکی در دسترس رانندگان قرار گرفت.

سال ۱۹۳۸: ساخت اولین کمک فنر برای وسائل حمل و نقل ریلی.

سال ۱۹۵۱: در این سال کمک فنر ساخت این کارخانه با نام Monroe-Matic بهترین و معروفترین کمک فنر در جهان به حساب می‌آمد. آنها استانداردهای خدمات پس از فروش را رعایت می‌کردند و این کمک فنر توسط اکثر سازندگان خودرو در آمریکا در دهه پنجاه مورد استفاده قرار می‌گرفت.

سال ۱۹۵۳: مونرو شروع به معرفی کیفیت محصولات خود با روشهای گوناگون کرد. در این سال، راننده‌ای به نام "بیل وکوویچ" در مسابقات ایندیاناپلیس ۵۰۰ با کمک فنر مونرو پیروز شد. آن برد شروع پیروزیهای کمک فنرهای مونرو بود و هرکدام، این محصول را بیشتر و بهتر به رانندگان دنیا معرفی می‌کرد.

سال ۱۹۵۶: مونرو بزرگترین سلسله تبلیغات ملی خود در رابطه با صنعت خود را آغاز کرد.

سال ۱۹۵۷: اولین واحد تنظیم کننده بار و پایدارکننده عقب خودرو معرفی شد.

سال ۱۹۶۲: اولین واحد تنظیم کننده بار و پایدارکننده جلوی خودرو عرضه شد.

سال ۱۹۶۴: با بکارگیری تجربیات و دانش بدست آمده در داخل کشور، مونرو با احداث کارخانه تولید در بلژیک قدمهای جهانی شدن را برداشت.

سال ۱۹۷۴: بمنظور ارائه خدمات بهتر در بازارهای بین‌المللی، مونرو کارخانه “Map Auto Pecas” در برزیل و کارخانه Unamuno که در بازار اسپانیا از تولیدکنندگان عمده کمک فنر بود، را خرید.

مونرو به عنوان رهبر جهانی تولید کمک فنر چه در زمینه تجهیزات اصلی و چه در زمینه خدمات پس از فروش شهرت یافت. کارخانه اعتبار خود را در ساخت کمک فنرهای خاص نیز توسعه داد؛ از سواریهای مخصوص گلف گرفته تا سواریهای ریلی با سرعت بالا.

سال ۱۹۷۷: در این سال مونرو جزیی به کارخانه TENNECO پیوست و با استفاده از منابع گوناگون و چندملیتی آن فرصتهای جدیدی برای گشودن دروازه‌های جهانی‌شدن یافت.

سال ۱۹۸۰: مونرو تولید اولین نگهدارنده (نوعی سیستم تعلیق که از کمک فنر به عنوان عضوی در بالای تایر استفاده می‌شود) خود را آغاز کرد. این محصولات در صنعت کنترل سواری اهمیت یافتند. بعد از آن، کارخانه اولین کمک فنرهای گازی خود را نیز تولید کرد.

سال ۱۹۸۵: با مالکیت کارخانه W.H. Wylie ( که بعدها به نام مونرو استرالیا تغییر نام داد)، مونرو گسترش جهانی خود را توسعه داد.

سال ۱۹۸۹: با خرید بخش تعلیق کمپانی تجهیزات “Armstrong” در انگلستان، گسترش مونرو در اروپا ادامه یافت. این حرکت، حضور مونرو در انگلستان را افزایش داده و خدمات پس از فروش آن در اروپا را توسعه داد.

سال ۱۹۹۰: با خرید "صنایع رانچو" ( تامین‌کننده عمده سیستم‌‌های تعلیق با عملکرد بالا و قطعات مربوط به چراغ کامیونها و خدمات پس از فروش خودروهای اسپورتی) یک قدم مهم در راه پیشرفت این کارخانه برداشته شد.

سال ۱۹۹۱: در این سال، کمک فنر و نگهدارنده Sensa-Trac عرضه شد. این محصولات سواری راحتتری را در شرایط متفاوت رانندگی به ارمغان می‌آوردند.

سال ۱۹۹۹: معرفی اولین کمک فنر Monroe Reflex . این کمک فنر تنها کمک فنری است که کنترل دقیق واقعی را با رانندگی آسوده‌تر ترکیب می‌کند. این فناوری انقلابی مدیون توسعه فناوری حسگر ضربه می‌باشد.

سال ۲۰۰۳: عرضه "نگهدارنده سریع". این محصول اولین نگهدارنده جایگزین کامل و آماده نصب است که بصورت مونتاژ در دسترس است! محصول فوق همه قطعات لازم برای جایگزینی نگهدارنده در یک واحد کاملاً مونتاژ شده را دارد.

سال ۲۰۰۵: پدالهای ترمز جدید مونرو کامل شد! هر چیزی که شما برای انجام یک تعمیر با کیفیت نیاز دارید ، همگی در یک بسته ارائه می‌شوند (پدالها، لایی فلزی، مفصلهای حذف کننده صدا و روانکار)

و ادامه کار این تولیدکننده بزرگ کمک فنر و نگهدارنده با نوآوریهای جدید در عرصه‌‌های مختلف که بزودی تیترهای خبری را بخود اختصاص خواهند داد.


شما در حال مطالعه صفحه 1 از یک مقاله 3 صفحه ای هستید. لطفا صفحات دیگر این مقاله را نیز مطالعه فرمایید.