چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 1 May, 2024
مجله ویستا

روانشناسی فروش حرفه ای در بازار ایران


روانشناسی فروش حرفه ای در بازار ایران

توجه به مطالب تکنیکی, تخصصی, بازاریابی و فروش, نکته ی مهمی است که باید از سوی متخصصین و مؤلفین کتب روانشناسی با گرایش موفقیت در فروش, مدنظر قرار گیرد

توجه به مطالب تکنیکی، تخصصی، بازاریابی و فروش، نکته ی مهمی است که باید از سوی متخصصین و مؤلفین کتب روانشناسی با گرایش موفقیت در فروش، مدنظر قرار گیرد. در این ارتباط شاید یکی از دلایل ناکامی کتاب های روانشناسی در جذب مخاطب ، علاوه بر ترجمه بودن و عدم سنخیت با فرهنگ ایرانی (و حتی گاهی در تعارض با فرهنگ ایرانی) جنبه تئوری و آکادمیک آنها باشد، به طوری که در برخی از تألیفات، نگارش کتاب آن قدر پیچیده و حجیم است که خواننده را در نیمه راه، سر درگم نموده و از ادامه ی خواندن باز می دارد.

اغـلب نویسندگان کتابهای بازاریابی و فروش تجربه عملی ندارند امـا روح ا... هادوی نیا مـؤلف « کتاب روانشناسی فروش حرفه ای » مشاور بازاریابی و فرو ش ، با ۲۰ سـال تجـربه عـلمی و عـملی در تـولید، تجارت، بازاریـابی و فروش می باشند که از جمله تجربیات عملی موفق ایشان در بازار ایران، مدیریت شرکت کهن چرم اسـت کـه مـی توانـید بـا مراجـعه به سایـت www.Kohancharm.com آن را ملاحظه نمایید . این کتاب از جمله کتاب های موفقی است، کـه نویسنـده آن با شنـاخت خوبی که از فرهنگ و رفتار و حساسیت مشتریان ایرانی داشته است به تلفیق متغیرهای تکنیکی و تخصصی فروش با مؤلفه های روانشناسی پرداخته تا این کتاب را برای عموم کسانی که در این عرصه به فعالیت می پردازند کاربردی سازد.

بر همین اساس وی معتقد است : هر کسی در هر شغلی به نوعی فروشنده است. از استاد دانشگاه گرفته تا مدیر ، مهندس ، پزشک ، نویسنده ، سیاستمدار ، دانشجو ، کارمند ، کاسب و ... در واقع هر کسی در هر شغلی و با هر جایگاهی مشغول فروختن یک محصول یا خدمت است از جایگاه یک رئیس جمهور ، تا عادی ترین فرد جامعه ، همه تلاش می کنند تا با اعمال و گفتار خویش ، مخاطب یا مخاطبین خود را تحت تأثیر قرار دهند وی بر همین اساس می گوید :

۹۵ درصد مطالب و تکنیک های گفته شده در این کتاب مخصوص بازار ایران بوده و در هیچ دانشگاهی در ایران برای دانشجویان تدریس نمی شود !!و در جای دیگر می گوید:

اگر به ‌دنبال متحول کردن شغل و درآمدتان هستید این کتاب ‌را‌ سه ‌بار ‌بخوانید و ‌می‌افزاید: بعد‌ از‌ مطالعه ‌این ‌کتاب ‌‌اگر در آمدتان ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرد کار بزرگی انجام نداده اید!!

یکی از ویژگی های کتاب این است که مطالب به ۶۵ بند مجزا تقسیم شده است ، به گونه ای که شما می توانید هر کدام از آنها را به طور جداگانه به کار گیرید و شاهد افزایش مهارت و پیشرفت خود باشید.

● فرازهایی از بخش های اولیه کتاب

▪ برنامه ریزی و مدیریت ذهن:

مهارت های تکنیکی بازاریابی و فروش به تنهایی شما را به یک ربات مکانیکی فاقد احساس تبدیل می کند در حالی که شما در هر مذاکره فروش ، با انسانی طرف هستید که دارای عواطف و احساسات انسانی است که این امر در انسان های شرقی ، به خصوص مردم ایران بیشتر قابل درک است . در نتیجه در این جامعه برای موفقیت در فروش باید بتوانید با استفاده از هر دو جنبه مهارت های تکنیکی و عوامل روانشناسی مؤثر بر فروش، به اهداف فروش خود دست پیدا کنید . برای اینکه بتوانیم دیگران را مدیریت کنیم تا مطابق میل ما رفتار کنند ، ابتدا باید ...

نویسنـده در سخن پایانی چنین آورده است : « اصولی که در این کتاب مطالعه کردید اصول خشک و کلاسیک مرسوم در کتاب ها ،کلاس ها و سمینارهای بازاریابی و فروش نیست ، بلکه باورها ، ارزش ها و مرامنامه ی زندگی من است. اینها بیشتر از اینکه تکنیک باشند نگرش هستند، نگرش به همنوع، نگرش به انسانیت، وطن، همشهری ، هم محلی ، همسایه ، خویشاوندان و نگرش به ذات و فطرت انسانی خودم است. »

نسخه الکترونیکی کتاب را می توانید از طریق سایتهایwww.Kohancharm.com و www.valatadbir.com بصورت رایگان دانلود نمایید.

ارسال کتاب با پست سفارشی به سراسر ایران ، رایگان است. مطالعه این کتاب ۲۲۰ صفحه ای که از سوی مؤسسه والاتدبیر، با قیمت ۴۹۰۰ تومان عرضه شده است را به تمامی خوانندگان سایت آفتاب توصیه می کنیم .

مولف: روح... هادوی نیا



همچنین مشاهده کنید