جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
هماهنگی بین روابط عمومی و بازاریابی
روابط عمومی و بازاریابی هنوزهم دو حوزه مجزا ولی با همپوشانی بسیار زیاد هستند. هر یک به تنهایی دارای تمرکز کاری و همچنین ابزارهای خاص خود هستند و اهداف خاصی را در سازمان دنبال میکنند و بیش از هر چیز شاهد هستیم که هماهنگی بین روابط عمومی و بازاریابی میتواند باعث افزایش بهرهوری و کارآیی شود.
روابط عمومی یک کارکرد مدیریتی است که به طور سنتی بر گونههای مختلف ارتباطی یک سازمان با بخشهای مختلف جامعه تاکید میکند. روابط عمومی در جستجوی افزایش و ارتقاء این ارتباطات و خلق درک و شناخت متقابل و حسن نظر و حمایت عمومی است.
ارتباطات بازاریابی از سوی دیگر یک کارکرد مدیریتی است که به صورت بیواسطه بر خواست و تامین نظر مصرفکنندگان نسبت به محصولات و خدمات سازمان تمرکز و تاکید دارد. بازاریابی در جستجوی یافتن راهی اقتصادی برای ایجاد تعامل سازمان با مصرفکننده است. به علاوه، بازاریابی اعتماد بسیار زیادی به تبلیغات دارد و به همین دلیل به طور چشمگیری از روابط عمومی پرهزینهتر است.
هر دو این واحدها میخواهند از علایق، نیازها و توقعات گروههای کلیدی مردم آگاهی یابند و با آنها ارتباط برقرار کنند. هر دو آنها متکی بر پژوهش هستند و ریشه در رسالتهای سازمان دارند. در نهایت روابط عمومی و بازاریابی ارتباط و اشتراک لازم را بین برنامههای کوتاهمدت و بلندمدت سازمان را برقرار میکنند، با این حال مرز بین روابط عمومی و بازاریابی هرگز مشخص و روشن نخواهد بود.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
انتخابات احمد وحیدی عراق حسن روحانی مجلس شورای اسلامی حجاب دولت نیکا شاکرمی مجلس روز معلم رهبر انقلاب شهید مطهری
ایران سیل هواشناسی تهران آتش سوزی شهرداری تهران قوه قضاییه پلیس آموزش و پرورش معلم فضای مجازی سلامت
قیمت خودرو سهام عدالت قیمت طلا سازمان هواشناسی مالیات دولت سیزدهم بازار خودرو قیمت دلار خودرو بانک مرکزی حقوق بازنشستگان ایران خودرو
مهران غفوریان موسیقی تلویزیون سریال ساواک عمو پورنگ سینمای ایران مهران مدیری تبلیغات مسعود اسکویی سینما عفاف و حجاب
رژیم صهیونیستی فلسطین اسرائیل غزه آمریکا جنگ غزه روسیه ترکیه حماس نوار غزه انگلیس اوکراین
استقلال فوتبال پرسپولیس سپاهان باشگاه استقلال علی خطیر لیگ برتر جواد نکونام بازی لیگ برتر ایران تراکتور رئال مادرید
هوش مصنوعی اپل فناوری خودروهای وارداتی گوگل آیفون ناسا
فشار خون کبد چرب