چهارشنبه, ۸ اسفند, ۱۴۰۳ / 26 February, 2025
محمد رضا سرکار آرانی (۱۳۴۴-)

محمدرضا سرکار آرانی در شهریور ١٣٤٤ درحاشیه کویر مرکزی ایران (شهرستان آران و بیدگل) به دنیا آمد
دکتر محمدرضا سرکار آرانی دانش آموخته دانشگاه های شهید بهشتی و تربیت مدرس است و در سال ١٣٧٨ درجه دکتری تخصصی خود را در رشته آموزش تطبیقی و بینالملل از دانشگاه ناگویای ژاپن گرفته است.
او در مهرماه ۱۳۸۳ به عنوان پژوهشگر برگزیده "انجمن توسعه علم ژاپن" انتخاب شد و همزمان بورس دوره تحقیقاتی فوق دکتری را برای ۲۴ ماه از این انجمن دریافت کرد.
دکتر سرکار آرانی فوق دکتری خود را در روشهای بهسازی آموزش در دانشگاه ناگویای ژاپن با موفقیت در سال۱۳۸۵ به پایان رساند و به وطن بازگشت او اکنون دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی، استاد وابسته دانشکده مطالعات جهان در دانشگاه تهران و استاد مدعو دانشگاه ناگویا است.
پروژه پژوهشی و بین المللی پیشنهادی ایشان در آستانه سال تحصیلی ۲۰۰۹ با موفقیت به تصویب وزارت علوم ژاپن رسید و ایشان از این پس یکی از نادر پژوهشگران خارجی با گرنت پژوهشی از وزارت علوم در ژاپن است که مسئولیت هدایت پروژه تحقیقاتی بین المللی را در حوزه علوم انسانی و مشخصاً زمینه تحقیقاتی خود "درس پژوهی" بر عهده دارد. دکتر محمدرضا سرکار آرانی پیش از این نیز در سال ۱۳۸۳ به عنوان پژوهشگر برگزیده ی " انجمن توسعه ی علم ژاپن" انتخاب شد.
از وی تاکنون بیش از ۴۰ مقاله ی علمی، پژوهشی به زبان های فارسی، انگلیسی و ژاپنی در مجلات معتبر ملی (ایران و ژاپن) و بین المللی به چاپ رسیده است و درکنفرانس های بین المللی بسیاری در ایران، ژاپن، آلمان، فرانسه، هنگ کنگ، چین، کره جنوبی، هلند، بلغارستان، مجارستان و انگلستان شرکت کرده و مقاله ارایه داده است.
او فصل هایی از چند کتاب به زبان های فارسی، انگلیسی و ژاپنی نوشته است. دکتر سرکار آرانی، کتابهای بسیاری در ایران به چاپ رسانده است؛ "مدیریت دانش"، "فرهنگ آموزش"،" اصلاحات آموزشی و مدرن سازی"، "یادگیری و شکاف دیجیتالی"، "فناوری برای آموزش"، "الفبای مدیریت کلاس درس "، "آموزش به مثابه فرهنگ"و" پژوهش در کلاس درس" از مهمترین آنهاست. کتابی که به زبان انگلیسی با عنوان "درس پژوهی به مثابه راهبرد اصلاحات آموزشی در جامعه یادگیرنده" همراه با دو تن از همکاران ژاپنی و انگلیسی اش نوشته و در سال ۲۰۰۶ به زیور طبع آراسته است به زبان چینی ترجمه شده است و به زودی وارد بازار نشر چین میشود.
مهمترین محورهای پژوهشی وی عبارتند از: فرهنگ آموزش، مطالعات تطبیقی آموزش و سنتهای آکادمیک و دانشگاهی، آموزش عالی و مدیریت دانش، و مدلهای اثربخش بهسازی آموزش به ویژه "درس پژوهی".
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست