سه شنبه, ۷ اسفند, ۱۴۰۳ / 25 February, 2025
مجله ویستا

از خود و سازمانمان شخصیت قابل قبول ارائه دهیم


از خود و سازمانمان شخصیت قابل قبول ارائه دهیم

یک سازمان مشتری‌مدار بدون داشتن ارتباط مناسب با مشتریان خود نمی‌تواند موفقیتی حاصل کند و در دنیای امروز که دنیای کیفیت‌محور و مشتری‌مدار است، مشتری هدف و مقصود کار و مشتری‌گرایی …

یک سازمان مشتری‌مدار بدون داشتن ارتباط مناسب با مشتریان خود نمی‌تواند موفقیتی حاصل کند و در دنیای امروز که دنیای کیفیت‌محور و مشتری‌مدار است، مشتری هدف و مقصود کار و مشتری‌گرایی زیربنای کلیه فعالیت‌های تجاری و اقتصادی خواهد بود.

جذب کارکنان مشتری‌مدار که ویژگی‌های بارز ارتباطات انسانی را در رفتار خود لحاظ کرده باشند، ضروری است.

برخی از ویژگی‌های کارکنان سازمان‌های مشتری‌مدار عبارت است از: مردم را دوست دارند. همیشه جانب مشتری را می‌گیرند.(حق با مشتری است). به حرف‌های مشتریان خوب گوش می‌دهند. پوشش مرتب و مناسب دارند و خوش صحبت هستند. ظاهری آراسته و باطنی وارسته دارند. بیشتر به فکر ارائه خدمات با کیفیت بالا هستند تا سود شخصی. همیشه بیشتر از انتظار مشتری کار می‌کنند. رفتار آنان نشانگر آن است که امور مردم و مشتریان را در اولویت قرار می‌دهند.

مهاتما گاندی می‌گوید: در حرفه ما مشتری مهمترین هدف است، او به ما نیاز ندارد بلکه ما به او نیاز داریم. مانع کار ما نیست، او هدف و مقصود ماست. با کار ما بیگانه نیست، بلکه قسمتی از آن است. با خدمتی که به او عرضه می‌کنیم لطفی نکرده‌ایم که او با فرصتی که می‌دهد به ما لطف می‌کند.

مراجعه مردم در سازمان‌ها و مؤسسات باعث بقای سازمان خواهد بود. پس باید مشتریان و مراجعان را نعمت الهی بدانیم و در ارائه خدمت و سرویس مفید و مناسب به آن‌ها بکوشیم و از خود و سازمانمان شخصیت قابل قبول جامعه ارائه دهیم.