پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
بازاریابی رادیکال (انقلابی) Redical Marketing
یکی از رویکردهای جدید به بازاریابی، بازاریابی انقلابی است. شرکتهایی مانند هارلی - دیویدسون (Harley - Davidson) از این نوع بازاریابی بهره جستهاند و به نتایج قابل قبولی دست یافتهاند. بسط منابع محدود، ارتباط صمیمانه با مشتری و خلق راهحل برای ارضای نیازهای مشتری از تاکیدات این رویکرد است. رهنمودهای دهگانهءاجرای بازاریابی انقلابی عبارتند از:
۱) مدیر عامل ملزم به بر عهده گرفتن مسوولیت وظیفهء بازاریابی است. مدیران عامل شرکتهایی که این رویکرد را سرلوحهء کار خویش ساختهاند، هرگز مسوولیت بازاریابی را تفویض نمیکنند.
۲) بخش بازاریابی باید کوچک و تخت شروع به فعالیت کند و کوچک و تخت آن را ادامه دهد: مدیران عامل این نوع شرکتها نباید اجازه دهند لایههای مدیریتی مابین بازار و آنها افزایش یابد.
۳) ایجاد روابط رودر رو با افرادی که اهمیت بیشتری برای شرکت دارند: بازاریابان انقلابی، مزیت ارتباطات رو در رو و مستقیم را درک کردهاند و برای مشتریان وفادار و از طرفی سودآور اهمیت بیشتری قائلند.
۴) استفادهء هوشیارانه و محتاطانه از تحقیقات بازار: بازاریابان انقلابی، استفاده از فنون ساده و عمومی را در تحقیقات بازار ترجیح میدهند و از استفاده از تحقیقات حساسیتزا اجتناب میکنند.
۵) به خدمت گرفتن مبلغان پرشور و حرارت، نه بازاریابان: این نوع شرکتها بازاریاب ندارند، مبلغ دارند. مبلغانی که شرکت و هنجارها و ارزشهای آن را از تهدل پذیرفتهاند.
۶) ابراز عشق و احترام نسبت به مشتریان به عنوان اشخاص حقیقی، نه به عنوان دادههایی در صفحهء کامپیوتر: بازاریابان انقلابی به مشتریان نگاه ابزاری ندارند و به جنبههای انسانی هم توجه دارند.
۷) ایجاد اجتماعی از مصرفکنندگان: بازاریابان انقلابی، مصرفکنندگان را تشویق به مدنظر قرار دادن خویش به عنوان یک اجتماع و در نظر گرفتن نام و نشان شرکت به عنوان عامل وحدتبخش آنها میکنند.
۸) تجدیدنظر در آمیختهء بازاریابی: بازاریابان انقلابی، قیمت، محصول، توزیع و ترویج خود را در جهت نیل به نیازهای مشتری بازتعریف میکنند.
۹) احترام به شعور همگانی: به عنوان نمونه، بازاریابان انقلابی توزیع خود را محدود میکنند تا به وسیلهء آن وفاداری و تعهد مشتریان و توزیعکنندگان را بیفزایند. (مشتریان و توزیعکنندگان، قصد شرکت را درک میکنند)
۱۰) انطباق با نام تجاری: بازاریابان انقلابی نسبت به درستی، صداقت و شرافت نام تجاریشان حساسیت و وسواس دارند.
شهرام خلیلنژاد
دانشجوی دکترای بازاریابی _دانشگاه علامه طباطبایی
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
ایران آمریکا اسرائیل روز معلم رهبر انقلاب دولت معلمان مجلس شورای اسلامی بابک زنجانی خلیج فارس مجلس دولت سیزدهم
تهران زلزله آتش سوزی معلم پلیس شهرداری تهران سیل قوه قضاییه فضای مجازی سلامت سازمان هواشناسی دستگیری
قیمت خودرو قیمت طلا بازار خودرو خودرو قیمت دلار دلار بانک مرکزی ایران خودرو سایپا کارگران روز کارگر قیمت
فیلم سینمایی تلویزیون سریال سینما مسعود اسکویی سینمای ایران دفاع مقدس موسیقی تئاتر فیلم
مکزیک
رژیم صهیونیستی فلسطین غزه جنگ غزه حماس روسیه چین نوار غزه ترکیه عربستان یمن اوکراین
فوتبال استقلال پرسپولیس سپاهان تراکتور باشگاه استقلال لیگ برتر ایران رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ لیگ برتر لیگ برتر فوتبال ایران
هوش مصنوعی همراه اول اپل تلفن همراه اینستاگرام گوگل پهپاد تبلیغات وزیر ارتباطات ناسا
فشار خون کاهش وزن دیابت بیماری قلبی کبد چرب ویتامین قهوه