شنبه, ۴ اسفند, ۱۴۰۳ / 22 February, 2025
بازاریابی رادیکال (انقلابی) Redical Marketing
یکی از رویکردهای جدید به بازاریابی، بازاریابی انقلابی است. شرکتهایی مانند هارلی - دیویدسون (Harley - Davidson) از این نوع بازاریابی بهره جستهاند و به نتایج قابل قبولی دست یافتهاند. بسط منابع محدود، ارتباط صمیمانه با مشتری و خلق راهحل برای ارضای نیازهای مشتری از تاکیدات این رویکرد است. رهنمودهای دهگانهءاجرای بازاریابی انقلابی عبارتند از:
۱) مدیر عامل ملزم به بر عهده گرفتن مسوولیت وظیفهء بازاریابی است. مدیران عامل شرکتهایی که این رویکرد را سرلوحهء کار خویش ساختهاند، هرگز مسوولیت بازاریابی را تفویض نمیکنند.
۲) بخش بازاریابی باید کوچک و تخت شروع به فعالیت کند و کوچک و تخت آن را ادامه دهد: مدیران عامل این نوع شرکتها نباید اجازه دهند لایههای مدیریتی مابین بازار و آنها افزایش یابد.
۳) ایجاد روابط رودر رو با افرادی که اهمیت بیشتری برای شرکت دارند: بازاریابان انقلابی، مزیت ارتباطات رو در رو و مستقیم را درک کردهاند و برای مشتریان وفادار و از طرفی سودآور اهمیت بیشتری قائلند.
۴) استفادهء هوشیارانه و محتاطانه از تحقیقات بازار: بازاریابان انقلابی، استفاده از فنون ساده و عمومی را در تحقیقات بازار ترجیح میدهند و از استفاده از تحقیقات حساسیتزا اجتناب میکنند.
۵) به خدمت گرفتن مبلغان پرشور و حرارت، نه بازاریابان: این نوع شرکتها بازاریاب ندارند، مبلغ دارند. مبلغانی که شرکت و هنجارها و ارزشهای آن را از تهدل پذیرفتهاند.
۶) ابراز عشق و احترام نسبت به مشتریان به عنوان اشخاص حقیقی، نه به عنوان دادههایی در صفحهء کامپیوتر: بازاریابان انقلابی به مشتریان نگاه ابزاری ندارند و به جنبههای انسانی هم توجه دارند.
۷) ایجاد اجتماعی از مصرفکنندگان: بازاریابان انقلابی، مصرفکنندگان را تشویق به مدنظر قرار دادن خویش به عنوان یک اجتماع و در نظر گرفتن نام و نشان شرکت به عنوان عامل وحدتبخش آنها میکنند.
۸) تجدیدنظر در آمیختهء بازاریابی: بازاریابان انقلابی، قیمت، محصول، توزیع و ترویج خود را در جهت نیل به نیازهای مشتری بازتعریف میکنند.
۹) احترام به شعور همگانی: به عنوان نمونه، بازاریابان انقلابی توزیع خود را محدود میکنند تا به وسیلهء آن وفاداری و تعهد مشتریان و توزیعکنندگان را بیفزایند. (مشتریان و توزیعکنندگان، قصد شرکت را درک میکنند)
۱۰) انطباق با نام تجاری: بازاریابان انقلابی نسبت به درستی، صداقت و شرافت نام تجاریشان حساسیت و وسواس دارند.
شهرام خلیلنژاد
دانشجوی دکترای بازاریابی _دانشگاه علامه طباطبایی
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست