پنجشنبه, ۲۸ تیر, ۱۴۰۳ / 18 July, 2024
نیسان التیما ۲۰۱۲ برای رانندگان امروزی
![نیسان التیما ۲۰۱۲ برای رانندگان امروزی](/web/imgs/16/87/iazrw1.jpeg)
نیسان التیما ۲۰۱۲ با موتوری که تلفیقی از قدرت و کارایی است یک سدان کاملا مناسب با رانندگی امروزی محسوب میشود. از آنجا که التیما وارد ششمین سال بازنگری در طراحی مدل نسل چهارم خود شده میتواند با تکیه بر اعتبار و شهرت گذشته باز هم در بازار فروش خودروهای سدان متوسط جایی برای خود دست و پا کند.
سدان التیما ۲۰۱۲ قرار است در ۳ مدل به بازار عرضه شود تا با توجه به نیاز و بودجه خریداران، طیف گستردهتری از اقشار جامعه بتوانند از آن لذت ببرند.
مدل CVT ۵/۲ و S CVT ۵/۲ با موتور ۵/۲ لیتری، ۱۶ سوپاپ ۴ سیلندر و قدرت ۱۷۵ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور بر دقیقه و مدل SR CVT ۵/۳ با موتور ۵/۳ لیتری ۱۶ سوپاپه و قدرت ۲۷۰ اسب بخار.
سالهاست که مدل التیما از فروش مناسبی در بازار برخوردار است. شاید به این دلیل است که التیما اتوموبیل خوب، جادار و با قدرتی منطقی و مناسب در نوع خود است. البته قیافه ظاهری التیما ۲۰۱۲ آنقدرها اسپرت نیست، اما از هر لحاظ دیگری دارای شایستگیها و توانمندی مناسب است. ممکن است این خودرو در بالای لیست کلاس مربوط به خود قرار نگیرد، اما شرکت نیسان با کاری شایسته و قابل تحسین التیما را تبدیل به همان چیزی کرده که اکثریت قریب به اتفاق رانندگان شهری به دنبال آن هستند. اتاق ماشین فضایی راحت و کمسر و صدا را برای رانندگی تامین میکند، اما تا تبدیل شدن به یک ماشین هیجانانگیز و اسپرت فاصله زیادی دارد.
فاصله ۲۷۵ سانتیمتری بین محور جلو و عقب در کنار طول ۵ متری این اتومبیل باعث افزایش چالاکی و مانورپذیری آن شده است. شاسی خودرو به گونهای طراحی شده که جلوی ماشین جادار بوده و در عقب هم فضای جلوی پای سرنشین و ارتفاع سقف از اندازه مناسبی برخوردار است.
در مدل ۵/۲، تایرها با رینگهای آلومینیومی ۱۶ اینچی و در مدل ۵/۳ با رینگهای ۱۷ اینچی عرضه میشود. داخل اتومبیل هم با ۳ رنگ ذغالی، کرم و استخوانی تزیین شده است. به طور استاندارد تمامی مدلهای التیما دارای سیستم کنترل دینامیک خودرو (VDC، به منظور بهبود در کنترل خودرو) و سیستم کنترل کشش (TCS، سیستم جلوگیری از هرزگشتن چرخهای متحرک روی سطوح لغزنده) هستند. علاوه بر اینها التیما ۲۰۱۲ مجهز به چندین ویژگی ایمنی دیگر مانند کیسه هوای پیشرفته نیسان (AABS)، کیسه هوای ۲ مرحلهای راننده، سیستم کنترل فشار باد تایرها و حسگرهای کمربند ایمنی است.
قیمت پایه در نظر گرفته شده برای این خودرو در مدل S ۵/۲ حدود ۳۳ میلیون تومان و برای مدلSR ۵/۳ حدود ۳۸میلیون تومان تعیین شده است.
autoweek
مترجم: آتنا حسنآبادی
تعمیرکار درب برقی وجک پارکینگ
دورههای مدیریتی دانشگاه تهران
فروش انواع ژنراتور دیزلی با ضمانت نامه معتبر
مسعود پزشکیان ایران دولت چهاردهم محمدجواد ظریف پزشکیان دولت دولت سیزدهم علیرضا زاکانی انتخابات علی باقری رهبر انقلاب رئیس جمهور
پلیس هواشناسی پلیس فتا تهران آلودگی هوا پلیس راهور قتل شهرداری تهران پشه آئدس تیراندازی زلزله گرما
واردات خودرو خودرو حقوق بازنشستگان قیمت خودرو قیمت طلا قیمت دلار بازار خودرو بازنشستگان اربعین دلار قیمت سکه مالیات
تلویزیون سینما فضای مجازی سریال فیلم سینمای ایران امام حسین دفاع مقدس فرهاد مشیری لیلی رشیدی بازیگر وزارت ارشاد
مغز محصولات کشاورزی دانشگاه تهران ماه آزمون سراسری
آمریکا جو بایدن دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه روسیه فلسطین جنگ غزه چین طوفان الاقصی ترور ترامپ
پرسپولیس فوتبال استقلال مهدی طارمی علی علیپور باشگاه پرسپولیس تراکتور سپاهان علیرضا بیرانوند رئال مادرید لیگ برتر ایران نقل و انتقالات
گوشی هوش مصنوعی اینترنت عیسی زارع پور ناسا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روزنامه
گرمازدگی سرطان خیار کاهش وزن لاغری سکته قلبی افسردگی صبحانه بارداری