چهارشنبه, ۱۷ بهمن, ۱۴۰۳ / 5 February, 2025
مجله ویستا

روش های برقراری ارتباط مشتری با مهندسی فروش


روش های برقراری ارتباط مشتری با مهندسی فروش

مهندسی فروش در زبان ساده به شخصی گفته می شود که اطلاعات فنی کاربردی و تکنیکی کافی در مورد کالایی و یا کالاهایی که قصد فروش آن را دارد, داشته باشد در این مورد, آموزش های لازم را از طریق افراد کارآمد دیده باشد

قبل از پرداختن به مقوله فروش در سیستم مهندسی فروش و نحوه برقراری ارتباط آن با مشتری اندکی به مفهوم مهندسی فروش و مقایسه مختصری درباره آن با فروش سنتی می پردازیم.

مهندسی فروش در زبان ساده به شخصی گفته می شود که اطلاعات فنی-کاربردی و تکنیکی کافی در مورد کالایی و یا کالاهایی که قصد فروش آن را دارد، داشته باشد. در این مورد، آموزش های لازم را از طریق افراد کارآمد دیده باشد.

در برخی از کتب و مقالات فروش عوامل موفقیت فروش به شرح زیر است:

۱) داشتن دانش فنی کافی

۲) تلاش برای بروز نگه داشتن

به طور کلی می توان گفت در جامعه مدرن امروزی عامل اصلی موفقیت در فروش خلاقیت در آن بازار و به روز به نگه داشتن آن اطلاعات است و از دیگر ویژگی های مهندسی فروش این است که شخص مهندس فروش منحصراً نیاز به بدست آوردن اطلاعات کامل از کالا نداشته باشد و بدنبال کسب اطلاعات همسو با آن محصول در بازار های مختلف نیز باشد.

در ضمن اصلی ترین مرحله مهندسی فروش که به طور اختصار به آن می پردازیم تعیین مشتریان واجد شرایط در آن بازار کسب و کار است.

می توان برای پیدا کردن این اطلاعات از راه نام و نشانی، نوشتن و برداشت مقالات، استفاده از مجلات یا روزنامه های راهنما و یا تلفن و پست را برشمرد.

عنوان فایل
روش‌های برقراری ارتباط مشتری با مهندسی فروش application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
Sales Engineering.docx
27 KB
دانلود

سید سلیم رضوی