شنبه, ۲۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 11 May, 2024
زنگ زنگ زده کرامت معلمان
پیش از نمایندگی جلس، در جایگاه معلمی شاهد ایثارها و ازخودگذشتگی معلمان سختکوش بسیاری بودم که در سخترین شرایط، محرومترین روستاها و دوردستترین نقاط کشور عاشقانه و بیهیچ مابهازای قابلتوجهی برای تربیت فرزندانمان کوششها کردهاند. کوششهایی که ستایش از آنها هیچگاه برای دستاندرکاران آموزش و پرورش که همواره با مشکلات عدیدهای همراه بودهاند، محقق نبود و این ناتوانی را همواره کمبرخوردارترین مردم بر دوش کشیده و ناستودهترین سرمایههای جامعه را با روی گشاده و مهر و عاطفه ستودهاند و به ما آموختهاند چگونه میتوان از دل ناستودهها، ستایشآمیزترین فضایل را به نمایش گذاشت.
از آغازین روزهای آغاز به کار مجلس هشتم در کنار جمع دیگری از همکاران که حسب امانتی که مردم بر دوششان نهادند از کلاس و تختهسیاه ناخواسته جدا شده و بر صندلی سبز بهارستان نشستند، بر خود فرض دانستیم رفع مسائل، مشکلات و نامهربانیهایی که به فرهنگ و فرهنگی شده است را در دستورکار خود قرار دهیم.
بیهیچ محافظهکاریای اقرار میکنم عادت کردهایم سربازانی که خالصانه و عاشقانه در عرصههای مختلف انقلاب (از دفاع از آب و خاک گرفته تا تربیت میراثبران ایرانمان) به میدان تلاش میفرستیم را پس از تحمل مشقتهای فراوان و ایفای ماموریتی که ایثارگرانه بر عهده خود گرفتهاند در میانه راه تنها گذاریم و ناخودآگاه ایثارگر را با قدرناشناسی و ناسپاسی در پیمودن رسالت خطیری که برای خود برگزیده است، ناراحت و سرخورده تنها بگذاریم. امروز مصداقی دیگر از این ناسپاسی را در آموزش و پرورش و آنچه تحت عنوان طرح تعیین تکلیف استخدام معلمین حقالتدریسی و آموزش یاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش به همت نمایندگان فرهنگی ارائه شد، شاهدیم. بیش از ۱۱۰ هزار نفر معلم که سالها است در انتظار جذب و استخدام به سر میبرند با وجود مجوزی که براساس بند <و> ماده ۱۴۵ قانون برنامه چهارم توسعه به دولت اعطا شده است کماکان در صف استخدام ایستادهاند و هر روز سرگردان بر سر کلاسهای درس، رسالت تعلیم و تربیت فرزندانمان را بر دوش میکشند.
آموزش و پرورش در شرایطی مجلس را وادار به تهیه این طرح کرد که به صورت خودکار و با استناد به قانون فوق، مجوز جذب حداقل نیمی از این آموزگاران را دارد و با تدبیر میتوانست مصداق این تمثیل شود که <حرمت مسجد با متولی است.> به واقع وقتی آموزش و پرورش که خود مسوولیت اصلی در سامان دادن به امنیت شغلی سرمایههای انسانی خود را دارد کمترین اهتمام را به این امر مهم میکند، چگونه میتوان از سایرین انتظار مداخله فعال برای رفع مسائل شغلی و معیشتی فرهنگیان و حفظ شأن و منزلت معلم را داشت. چند روزی بیشتر از آغاز سال تحصیلی جدید و حرفها و سخنهای فراوان در باب شأن و منزلت درس و مدرسه و معلم نگذشته است، بیاییم از کنار مسائل آموزش و پرورش و فرهنگیان به سادگی نگذریم و حرف و سخن را به کناری گذاشته، برای ارتقای منزلت این نهاد آیندهساز بیندیشیم و از تمامی ظرفیتها بهره بگیریم.
بارها شاهد بودهایم که وزرا و وکلای فراوانی در ادوار گذشته و حال از ترس به مخاطره افتادن صندلی وزارت و وکالتشان قولهای ناشدنی و امیدهای فراوانی به فرهنگ و فرهنگی دادهاند اما هیچوقت از این نهراسیدهاند که شاید بیتدبیری و بیعملیشان به مخاطرهای جدی برای آینده توسعه ایران بدل شود. بر خود لازم دانستم اهتمام به وضعیت فرهنگیان و خصوصا ۱۱۰ هزار نفر را به خود، همکارانم در مجلس و مدیران آموزش و پرورش تذکر داده و زنگ زنگزده کرامت معلمان را بار دیگر به صدا درآورم.
غلامحسین مسعودیریحان
نماینده اهر و هریس و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
انتخابات انتخابات مجلس مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس دوازدهم ایران ستاد انتخابات کشور مجلس مجلس دوازدهم رئیسی دولت رئیس جمهور دولت سیزدهم
تعطیلی مدارس فضای مجازی هلال احمر ترافیک سیل شهرداری تهران بارش باران قتل پلیس آموزش و پرورش سازمان هواشناسی وزارت بهداشت
چین قیمت خودرو بانک مرکزی گاز خودرو قیمت طلا نمایشگاه نفت قیمت دلار مالیات پالایش و پتروشیمی مسکن دلار
نمایشگاه کتاب رضا عطاران کتاب سینما مست عشق نمایشگاه کتاب تهران تلویزیون سینمای ایران حضرت معصومه (س) مهران مدیری سریال
فناوری دانش بنیان
فلسطین اسرائیل سازمان ملل رژیم صهیونیستی جنگ غزه آمریکا روسیه حماس رفح اوکراین حمله به رفح نوار غزه
فوتبال پرسپولیس سپاهان استقلال لیگ برتر رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ باشگاه پرسپولیس لیگ برتر ایران بازی باشگاه استقلال
هوش مصنوعی مغز فیبرنوری ناسا اپل ایلان ماسک سامسونگ
سازمان غذا و دارو توت فرنگی روغن زیتون هندوانه آسم