دوشنبه, ۲۴ دی, ۱۴۰۳ / 13 January, 2025
بازی های کامپیوتری و دختران
● استودیوهای الکترونیک آرتز
صنعت بازیهای کامپیوتری در حال از دست دادن مشتریان دختر خود به دلیل کمبود تولید بازیهای مناسب برای آنهاست.
دیوید گاردنر، مدیر اجرایی استودیوهای " الکترونیک آرتز"(EA) با اعلام این موضوع در کنفرانسی دو روزه در ادینبورگ اسکاتلند افزود: "ما در باره این مساله مدتهای طولانی بحث کردهایم."
تحقیقات این شرکت نشانگر آن است که تنها ۴۰ درصد نوجوانان دختر به بازیهای ویدئویی تمایل نشان میدهند در حالی که این میزان برای پسران نوجوان ۹۰ درصد بوده است، به علاوه اغلب دخترانی که به این بازیها می پردازند پس از یک سال علاقهمندی خود را نسبت به آن ها از دست می دهند.
آقای گاردنردراین کنفرانس با بیان این که" ما به تناسب جنسی لازم دست نیافته ایم" از اینکه الکترونیک آرتز از دستیابی به میلیاردها دلار سود به دلیل از دست رفتن مشتریان دختر محروم مانده است، ابراز تاسف کرد.
او افزود صنعت بازیهای کامپیوتری باید از صنعت سینما یاد بگیرد زیرا " صنعت سینما فقط برای پسران فیلم نمی سازد."
● بازی های صورتی
مدیر اجرایی شرکت الکترونیک آرتز در این زمینه به یک مورد خاص اشاره کرد: "تا وقتی که تایتانیک نیامده بود، جنگهای ستارگان محبوبترین فیلم همه دوران بود؛ اما پس از آن تایتانیک پرفروش ترین فیلم شد زیرا زنان را بارها برای دیدنش به سالن های سینما کشاند. در حالی که فقط پسران برای چندمین بارجنگ های ستارگان را دیده بودند."
آقای گاردنر گفت یکی از مشکلات اصلی، نامناسب بودن محتوای بازیهایی که برای زنان ساخته میشوند بوده است.
با این حال وی تاکید کرد که آنها "بازی های صورتی" (خاله زنکی) نمی خواهند یا کوشش نمی کنند که بازیهایی مثل آن بسازند که قهرمان اصلی به خرید می رود و آرایش می کند.
به گفته وی " این چیزها هیچ وقت موفقیت آمیز نبوده است." ولی بازیهایی مانند The Sims وبازی های آن لاینی چون pogo.com در میان دختران علاقهمندان زیادی برای خود دست و پا کرده است.
او می افزاید:" اغلب طرفداران The Sims دختران هستند و هفتاد درصد آن ها زیر ۲۵ سال دارند. این بازی در واقع در باره برقراری ارتباط و آن چه دختران می خواهند است، آن ها دوست دارند که بتوانند گفتوگو کنند."
بازی The Sims که توسط این شرکت عرضه شده است، بازی محبوبی است که بیش از چهل میلیون نسخه از آن در جهان به فروش رفته است.
آقای گاردنر همچنین گفت که صنعت بازیهای کامپیوتری نیازمند "خلق موج گسترده ای برای پوشش سلیقه های دخترانه است."
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست