جمعه, ۸ تیر, ۱۴۰۳ / 28 June, 2024
شیعه و دشمن شناسی
![شیعه و دشمن شناسی](/web/imgs/16/96/o98cc1.jpeg)
شیعیان که آوازه ارادت و عشقشان به علی(ع) جهان شمول است، باید همواره جایگاه افکار و کردار و نیات خود را نسبت به شخصیت و سلوک علی(ع) بسنجند و در نزدیکی خود به آن بزرگوار بکوشند. براستی اگر شیعه امروز، با همین کردار و اندیشه، در زمان حضور و حیات علی(ع) می زیست و ایام حکومت او را درک می نمود، در کدام جبهه قرار می گرفت؟ آیا عدالت علوی را می پسندید و در کنار علی(ع) و در رکاب او برای تحقق آن مبارزه می کرد و یا به هر دلیلی در صف مخالفان علی(ع) قرار می گرفت؟
برای یافتن پاسخ این سؤال، باید دشمنان و جریان های مخالف علی(ع) را شناخت و دنباله های آنها را در زمان کنونی شناسایی نمود. چرا که «دشمن شناسی» ضرورت اجتناب ناپذیر «شیعه گری» است!
الف) ناکثین: در این گروه طیفی از مخالفین علی(ع) قرار گرفته اند که دل در گرو دنیا و متاع قلیل آن سپرده اند. «ناکثین» دنیاطلبان زراندوزی اند که آنگاه که منافع دنیوی و زندگی راحت و مرفه خود را با عدالت طلبی علی(ع) در خطر می بینند، تمام سوابق قابل احترام خود، حتی افتخار همراهی با پیامبر(ص) را زیر پا نهاده و به صف دشمنان علی(ع) پیوسته و به بهانه خون خواهی خلیفه مقتول، «فتنه جمل» را برپا می نمایند.
ب) قاسطین: این گروه «قدرت طلبان» زورمداری اند که تمام هم و غم آنان، حفظ مقام و ریاست خودشان است؛ معاویه و همراهان وی که در جنگ صفین به مبارزه مسلحانه و علنی با علی(ع) برمی خیزند و به هر دری می زنند تا دارالحکومه خود را آباد کنند. علی(ع) که تسلط آنان را بر امور مردم تاب نمی آورد، دشمنی و کینه و عداوت آنان را به جان خریده، تا تاریخ، دلبستگی شرم آور آنها را به ریاست و حکومت و بی شرمی آنان را در فتنه صفین» و بر نیزه کردن قرآن، نظاره گر باشد.
۳- مارقین: علی(ع) از همان ابتدا می دانست که جهل و نادانی آنانی که از دین و اسلام تنها ظاهر و پوسته آن را می بینند، او و عدالت طلبی اش را تحمل نخواهند نمود و به نام دین در مقابل او خواهند ایستاد و فتنه عمروعاص در صفین و ماجرای حکمیت بهانه ای شد تا این قوم متحجر مقدس مآب، حقیقت خود را نشان داده و جبهه مارقین شکل گیرد.
«فتنه نهروان» تابلوی روشن تقابل جهل و تحجر و قشری گری با آگاهی و روشن بینی است. ... آری تاریخ همواره شاهد تقابل «دنیاطلبی»، «قدرت طلبی» و «جهل و کج اندیشی» با «حق» و «عدالت» بوده است و شیعه نیز اگر گرفتار «زرق و برق دنیا»، «ریاست طلبی» و «کج اندیشی» گردد در صف مخالفان علی(ع) قرار خواهد گرفت و باید در ادعای شیعه گری خود شک کند.
... آری تشیع با «زراندوزی»، «قدرت طلبی» و «تحجر و مقدس مآبی» سازگار نیست!!
دکتر محمد جعفر طالب پور
انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری 1403 انتخابات انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ایران انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ مسعود پزشکیان سعید جلیلی علیرضا زاکانی قالیباف پزشکیان انتخابات 1403
زلزله هواشناسی بارش باران سیل قوه قضاییه سوادکوه تهران قتل فضای مجازی سیلاب سازمان هواشناسی محیط زیست
قیمت خودرو خودرو حقوق بازنشستگان قیمت دلار قیمت طلا دلار دولت سیزدهم بازنشستگان نهضت ملی مسکن مسکن قیمت سکه طلا
تلویزیون جوکر احسان علیخانی سینمای ایران رسانه ملی شهید خدمت سریال سینما تئاتر
هوش مصنوعی ماهواره دانش بنیان
دونالد ترامپ آمریکا رژیم صهیونیستی غزه جنگ غزه جو بایدن فلسطین بولیوی چین اوکراین ترکیه اتحادیه اروپا
پرسپولیس فوتبال استقلال یورو 2024 تیم ملی فوتبال ایران باشگاه پرسپولیس لیگ برتر عبدالکریم حسن سپاهان جام ملت های اروپا جواد نکونام لیگ برتر ایران
عیسی زارع پور همراه اول نمایشگاه الکامپ فناوری وزیر ارتباطات ایلان ماسک
رژیم غذایی دیابت کاهش وزن سرطان ریزش مو زوال عقل