دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 6 May, 2024
مجله ویستا

عوامل تنش زا و روش های مواجهه با آنها در کودکان ۳ ساله شهر قزوین


عوامل تنش زا و روش های مواجهه با آنها در کودکان ۳ ساله شهر قزوین

از طریق مطالعه مسایل و مشکلات روزانه کودکان خردسال, می توان به الگوها و چهارچوب عوامل تنش زا و روش های مواجهه ای کودکان دسترسی یافت

● زمینه:

از طریق مطالعه مسایل و مشکلات روزانه کودکان خردسال، می توان به الگوها و چهارچوب عوامل تنش زا و روش های مواجهه ای کودکان دسترسی یافت.

● هدف:

مطالعه به منظور تعیین عوامل تنش زا و روش های مواجهه‌ با آن در کودکان ۳ ساله شهر قزوین انجام شد.

● مواد و روش ها:

این مطالعه تحلیلی در سال ۱۳۷۸ بر روی ۱۱۵ کودک ۳ ساله ساکن قزوین انجام شد که به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار سنجش، فهرست مشکلات، سوال های جمعیت شناختی و آزمون اصلی شامل ۴ داستان مصور چهار مرحله ای بود. داده ها به دو شیوه کمی و کیفی تجزیه و تحلیل شدند که در سطح کمی از آزمون تی مستقل استفاده شد.

● یافته ها:

کودکان مورد مطالعه بیش تر از پاسخ های ساده و معمولی و گاهی نیز از شیوه مساله گشایی استفاده می کردند. پاسخ های مواجهه ای کودکان، بیش تر در دسته ناکار آمد قرار داشت.

● نتیجه‌گیری:

بررسی کامل تر و تکمیلی این پژوهش می تواند به الگوی استرس و پاسخ های مواجهه ای کودکان منتج شود.

عنوان فایل
عوامل تنش زا و روش های مواجهه با آنها در کودکان ۳ ساله شهر قزوین application/pdf
avamele tanesh za.pdf
146 KB
دانلود

سیدعلی محمد موسوی

مرضیه یعقوب خانی غیاثوند

فاطمه پزشکیان