جمعه, ۲۶ بهمن, ۱۴۰۳ / 14 February, 2025
۹ ترفند بازاریابی از استادان بازاریابی هالیوود
![۹ ترفند بازاریابی از استادان بازاریابی هالیوود](/web/imgs/16/143/pki9d1.jpeg)
اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که فکر میکنند اسکار چیزی جز بازیهای سینمایی نیست فقط کافی است به بزرگی کمپینهایی که فیلمها برای بردن این جایزه راه میاندازند نگاهی بیندازید؛ کمپینهایی به بزرگی ۱۰ تا ۲۰ میلیون دلار که هر کدام از آنها به نوبه خود بیزینسهای بسیار جدی هستند. فیلمهایی که برای تصاحب بهترین فیلم اسکار نامزد شدهاند یک پنجم درآمدشان را در ماه بین نامزد شدن و برگزاری مراسم بدست میآورند و برندههای جوایز ۱۲ درصد درآمدشان را پس از گرفتن جایزه تصاحب میکنند. شما از استادان بازاریابی هالیوود چه چیزهایی میتوانید یاد بگیرید؟
گرگ وال استریت (The Wolf of Wall Street)
همه چیز به زمانبندی بر میگردد.
گرگ وال استریت و فریب آمریکایی (American Hustle) به دو منظور دیر به تقویم اکران اضافه شدند: یکی اینکه در اذهان داوران آکادمی اسکار راحتتر باقی بمانند و دیگری اینکه همه این توجهها باعث شوند که فروش فیلمها بالا برود. فریب آمریکایی از ۱۴۴ میلیون دلار فروشش در آمریکا ۴۰ میلیون آن را از زمان نامزدی اسکار بدست آورده و گرگ وال استریت پس از نامزدی ۳۶ درصد افزایش درآمد را شاهد بوده است.
کاپیتان فیلیپس (Captain Philips)
با پاسخهای آرام و درست از جنجالهای مطبوعاتی بیرهیزید.
معمولاً همه نامزدهای اسکار حداقل یک بار با یک کمپین که هدفش از بین بردن شانس یک فیلم است مواجه میشوند. فیلم جسمین غمگین (Blue Jasmine) از وودی آلن پس از شایعه کودک آزاری کارگردانش تقریباً در این چاه افتاد چون آلن و همکارانش به تندی پاسخ دادند. در حالی که گرگ وال استریت و کاپیتان فیلیپس هم با این چالش مواجه شدند ولی پاسخهای آرامتری به اوضاع دادند و در رقابت باقی ماندند.
۱۲ سال بردگی (Twelve Years a Slave)
حرکت آهسته و پیوسته
کمپینهای اسکار معمولاً ۶ ماه طول میکشد تا بر سر زبانها بیفتند و حمایت بازار را بدست آورند. مراسم رونمایی از فیلم ۱۲ سال بردگی در اواخر آگوست ۲۰۱۳ در جشنواره فیلم Telluride انجام شد. آغاز اکران در آمریکا با ۱۹ سینما در اکتبر استارت خورد و در اواخر ژانویه به ۱۲۳۱ سینما رسید و حالا بیلبورد فیلم در هالیوود میگوید: «الان وقتش است.»
باشگاه مشتریان دالاس (Dallas Buyers Club)
بازخورد بگیرید و روی شبکههای اجتماعی کار کنید.
در حین یک کمپین طولانی بسیار احتمال دارد که راه را اشتباه بروید. برخی از مردم از اینکه ستاره فیلم متیو مک کاناهی در سخنرانیاش در حین گرفتن جایزه گلدن گلوب هیچ اشارهای به ایدز نکرد و اینکه جارد لتو درباره بازیاش در نقش یک فرد ترنسکچوال شوخی کرده بود، ناراحت شده بودند. اما بلافاصله، صفحه فیسبوک فیلم از قربانیان ایدز تجلیل کرد.
فریب آمریکایی (American Hustle)
تمام تیم خود را بکار بگیرید.
بازاریابی امروزه در شرکتها وظیفه همه افراد سازمان است چون همه ممکن است بتوانند تغییر ایجاد کنند. در همین راستا اخیراً ستاره فیلم فریب آمریکایی بردلی کوپر و کارگردان آن دیوید اوراسل در برنامه Tonight Show با یکدیگر هم تیمی شده و حضور پیدا کردند. همچنین راسل در برنامه The Daily Show نیز حضور پیدا کرد تا با جان استوارت مصاحبه کند.
نبراسکا (Nebraska)
از طنز هوشمندانه استفاده کنید.
هیچکس از فروشندهای که بیش از حد خوار و خفیف و نچسب به نظر برسد خوشش نمیآید. استفاده از طنز در مورد خود میتواند از فشار وارده بکاهد و چهرهای انسانی ببخشد. در همین راستا جون اسکوییب از فیلم نبراسکا اولین نامزدی اسکارش را در سن ۸۴ سالگی کسب و با جیمی کیمل برای اجرای ویدئوهایی طنز برای رأی دهندگان آکادمی همکاری کرد.
جاذبه (Gravity)
فرآیند تصمیم گیری را درک کنید.
گاهی اوقات بازاریابی با فرآیندهای پیچیده تصمیم گیری بین یک گروه همراه است. فهمیدن دینامیکهای این فرآیند میتواند به معنی فرق بین برنده شدن و بازنده شدن باشد. اسکار از فرآیند امتیازدهی مخفیانه استفاده میکند. علیرغم اینکه ۱۲ سال بردگی شانس بالایی برای بردن اسکار داشت ولی ممکن بود طبق نظر کارشناسان آنقدرها هم محبوب نباشد. گزینه دوم یعنی جاذبه میتوانست گوی سبقت را از آن برباید اگر این فرآیند را درک کرده و بر آن تأثیر میگذاشت.
او (Her)
از تله برندینگ عام بپرهیزید.
احتمالاً تا الان اسمی عامتر از اسم «او» یا«Her» برای یک فیلم نشنیدهاید. اگر در این زمینه جستجو کنید با کلمههایی مشابه مثل here,there,everywhere مواجه خواهید شد. همچنین استفاده از شبکههای اجتماعی برای درک موفقیت فیلمی در مورد عشق یک فرد به یک سیستم عامل نیز ماموریت غیرممکن بعدی خواهد بود.
فیلومنا (Philomena)
بازاریابی چریکی هنوز هم جواب میدهد.
فیلومنا لی، شخصی که فیلم فیلومنا بر اساس شخصیت وی ساخته شده است سفری به واشنگتن داشت تا در زمان بین نامزدی فیلم و برگزاری مراسم در مورد اصلاحات قانون فرزندخواندگی صحبت کند. این حرکتی چریکی بود که از طرف پدر کمپینهای اسکار هاروی واینستاین پایهگذاری شد. او این رویکرد را در سال ۱۹۹۰ با کمپین موفقیتآمیز بازدید و مباحثه در مورد فیلم «پای چپ من» شروع کرده بود.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست