چهارشنبه, ۹ خرداد, ۱۴۰۳ / 29 May, 2024
بازاریابی در محیط اقتصادی بی رونق
اینکه اعتقاد داشته باشید اقتصاد درحال رکود است یا نه، بیشتر به این بستگی دارد که تحت تاثیر سخنان چه کسی باشید یا اینکه اوضاع موجود اقتصادی تا چه اندازه مستقیماً بر کسب و کارتان اثر گذاشته باشد. اگر اوضاع راکد اقتصادی شما را به عنوان صاحب یک کسب و کار نگران می کند، بهتر است یک برنامه بازاریابی و فروش تهاجمی را تدارک ببینید. اگر همیشه کالا و خدمات شما متناسب با نیاز مشتریان و در جهت مرتفع کردن آن باشد مطمئناً درشرایط رکود اقتصادی در مقایسه با دیگران از گردش بالنسبه بهتری برخوردار خواهد بود زیرا فروش آنچه به کالا یا خدمات لوکس شهرت دارد در چنین شرایطی به حداقل می رسد.
در چنین شرایطی اگر کالا یا خدمات شما به عنوان یک ضرورت شناخته نشود آنگاه باید تلاش کنید تا آنجا که می توانید این ضرورت و اهمیت را برای مشتریان و مخاطبان خود توجیه و تفهیم کنید. در این حالت باید یک مساله را حل کنید، باید مرتفع کردن نیاز مشتری با قیمتی بسیار رقابتی را سرلوحه کار خود قرار داده و سعی کنید صرفاً بر پرداخت هزینه های اثربخش به عنوان راهکاری برای صرفه جویی متمرکز شوید.همچنین باید با راه اندازی یک برنامه بازاریابی از نظرات مشتری و نحوه رفتار وی باخبر بوده تا بتوانید به اقدامی مناسب دست بزنید. جاروجنجال و هیاهوی تبلیغاتی و تکرار ویژگی های محصول یا خدمات تان جز هزینه های اضافی حاصلی برایتان نخواهد داشت. باید خود و سازمان تان را تامین کننده چیزی کنید که مشتریان نیازمند آن هستند. این به آن معنی است که باید با هر وسیله ممکن از پرسشنامه صندوق پیشنهادات و انتقادات، ارسال نامه یا پست الکترونیک، مصاحبه حضوری و تلفنی یا... در یک ارتباط مستمر از نظرات مشتریان و آنچه به دنبال آن هستند باخبر باشید تا بتوانید به موقع عکس العمل متناسب داشته باشید. در شرایط رکود اقتصادی برنامه بازاریابی خود را بر معرفی کالا و حتی اطلاع رسانی و تبلیغات در مورد ویژگی های آن به مشتریان متمرکز نکنید. در عوض به فکر دو ویژگی فوق یعنی رفع نیاز مشتری و قیمت رقابتی باشید. از همه مهم تر اینکه به هر حال لازم است ارتباط خود را همانطور که در بالا به آن اشاره شد با مشتریان موجود حفظ کنید زیرا پس از این رکود همین دسته از مشتریان هستند که دوباره مخاطبان پروپاقرص شما خواهند بود.
علاوه بر اینها می توانید در چنین موقعیت هایی به فعالیت های صنفی به خصوص فعالیت هایی که نیازمند صرف هزینه نیست و مرتفع کردن مسائلی که در حوزه منافع مشترک گروهی برایتان حادث شده بود، بپردازید زیرا اینگونه اقدامات که خود از تکنیک های بازاریابی بوده اگرچه به غلط ولی در شرایط اوج و شلوغی کار معمولاً امکان پذیر نیست. در شرایط بد اقتصادی، مردم عموماً به دنبال بهانه ای برای شادی می شوند. از خلاقیت های خود استفاده کنید و عرضه کالا و خدمات خود را با شادی عجین کرده لبخند را بر لب مشتریان خود بنشانید. فراموش نکنید شما نه تنها می خواهید نیاز مردم را برآورده کنید بلکه آنان برای خرید از شما باید دلایل محکمی داشته باشند.
محمدسالاری
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
دورههای مدیریتی دانشگاه تهران
انتخابات ریاست جمهوری انتخابات مجلس دوازدهم مجلس شورای اسلامی مجلس محمدباقر قالیباف سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور سیدابراهیم رئیسی انتخابات ریاست جمهوری 1403 رئیسی ریاست جمهوری
تهران سلامت قتل هواشناسی قوه قضاییه شهرداری تهران پلیس سازمان هواشناسی سرقت فضای مجازی وزارت بهداشت افزایش حقوق بازنشستگان
بازار سرمایه بازار خودرو خودرو قیمت دلار دولت سیزدهم قیمت خودرو قیمت طلا حقوق بازنشستگان ایران خودرو بورس مسکن تورم
ابراهیم رئیسی سینمای ایران تلویزیون سریال سینما بازیگر هنرمندان رسانه ملی موسیقی تئاتر
دانشگاه تهران دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم دانش بنیان
اسرائیل رفح فلسطین رژیم صهیونیستی غزه جنگ غزه روسیه حماس نوار غزه ترکیه چین طوفان الاقصی
پرسپولیس فوتبال استقلال لیگ برتر شمس آذر قزوین لیگ برتر فوتبال ایران لیگ برتر ایران باشگاه پرسپولیس جواد نکونام باشگاه استقلال بازی مهدی طارمی
هوش مصنوعی تبلیغات هواپیما اپل سامسونگ ایلان ماسک ماهواره بنیاد ملی نخبگان گوگل تسلا
رژیم غذایی افسردگی کاهش وزن استرس سازمان غذا و دارو قهوه تجهیزات پزشکی