سه شنبه, ۱۶ بهمن, ۱۴۰۳ / 4 February, 2025
حرف هایی که نباید به همکاران گفت
بخشی از اعتبار و پیشرفت شما در محیط کار به رابطهای که با همکارانتان دارید باز میگردد به همین خاطر ایجاد و حفظ روابطی خوب با همکاران بخشی از مسئولیتی است که هر فرد در محیط کاری دارد. اما برای تحقق این روابط، در نخستین گام نباید همکارانتان را بیازارید، برای این کار بهتر است از گفتن حرفهای زیر به همکارانتان پرهیز کنید.
۱. «آیا بارداری؟» اگر کسی باردار باشد و بخواهد شما بدانید، حتما به شما خواهد گفت و تا آن زمان موضوع بارداری دیگران ارتباطی به شما ندارد. پس از پرسیدن این سوال آزاردهنده دست بردارید.
۲. «بابت سهم کادوی رئیس، بدهکاری» بسیاری از افراد دوست ندارند که در مراسم تولد مدیران یا همکاران شرکت کنند و بابت کادوی آن پولی بپردازند. به همین خاطر سعی نکنید که آنها را به این کار مجبور کنید.
۳. «خیلی لاغری! چرا هیچی نمیخوری؟» نظر دادن در مورد اندام دیگران در محیط کار اقدام چندان پسندیدهای نیست. به همین خاطر کاری به شیوه غذاخوردن همکارتان نداشته باشید.
۴. «این وظیفه من نیست» برای کمک کردن به همکارتان لازم نیست که آن کمک حتما در شرح وظایف شما باشد. فرصت کمک به دیگران را از دست ندهید، در غیر اینصورت ذهنیتی منفی از شما نزد دیگران ایجاد میشود.
۵. «رئیس جدید مزخرف است» انتقاد کردن از روسا به ندرت به پیشرفت شغلی شما کمک میکند. حتی اگر دیگران هم در انتقاد از رئیس با شما همراهی کنند اما ممکن است تنها انتقادات شما به گوش او برسد، پس انتقادات از رئیس را نزد خود نگه دارید.
۶. «میدونستی ... ؟» به شایعاتی که در مورد همکارانتان میشنوید بیتوجه باشید و آنها را به دیگران نگویید. شاید همکارتان به این ماجرا که دو نفر از کارمندان بیرون دفتر با یکدیگر ملاقات میکنند، توجه و علاقه نشان دهند اما به طور حتم میفهمد که شما همکار رازدار و قابل اطمینانی نیستید.
۷. «چند سالت است؟» اگر یکی از همکارانتان به طرز شگفتآوری جوان یا پیر به نظر میآید بهتر است شگفتی از این موضوع را برای خودتان نگه دارید.
۸. «اینجا کسی مرا تحویل نمیگیرد» اینکه ارزش خودتان در محیط کار را کم جلوه دهید کمکی به حسن شهرت شما در محیط کار نمیکند. بهتر است به اعتبارتان در محیط کار آسیب نزنید.
۹. «چرا امروز اینقدر شیک کردی، مصاحبه کاری داری؟» شما با پرسیدن این سوال از همکارتان او را در موقعیت نامناسبی قرار میدهید. از سویی اگر او مصاحبه کاری داشته باشد، احتمالا مجبور میشود با دروغ گفتن آن را تکذیب کند و در غیر اینصورت ممکن است نگران شود که شاید روسا فکر کنند او به دنبال شغل دیگری میگردد.
۱۰. «خیلی خستهام» گفتن اینکه دیشب را تا دیروقت میهمانی بودهاید و اکنون بسیار خواب آلوده و خستهاید باعث میشود که از اعتبار شما در محیط کار کاسته شود، حتی اگر مانند دیگر روزها وظایفتان را به بهترین نحو انجام دهید.
مردم درباره لباس پوشیدن شما، زنگ موبایلتان، غذایی که میخورید و فیلمی که میبینید نظر نمیدهند شما هم این کار را درباره همکارانتان انجام ندهید.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست