شنبه, ۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 4 May, 2024
مقایسه ای جالب بین فراری و آستون مارتین
تصور کنید از مسافرت با هواپیما وحشت دارید اما باید هر چه سریع تر مسافت قابل توجهی را پشت سر بگذارید. این در حالی است که مقصدتان ویلای چند میلیاردی جدیدتان است و باید با وسیله ای شایسته روانه آنجا شوید. یک خروار از چمدان های رنگ و وارنگ نیز توشه راحتان است. این ها چه تصوراتی شیرین باشند چه حقیقتی محض توفیری نمی کند ما در این جا شما را راهنمایی می کنیم تا بهترین انتخاب ممکن را انجام دهید. برای شروع دو اتومبیل از برترین های صنعت خودروسازی را به شما پیشنهاد می دهیم.
● Ferrari F۱۲ Berlinetta
سریع ترین اتومبیل سواری ساخت فراری از فضای باری برابر با ۵۰۰ لیتر سود می جوید. این فضای بار بسیار چشم گیر است اما نمی توان منکر فریبنده گی بیشتر این مدل یعنی برلینتا شد. مدلی که از هر لحاظ بی نظیر است. از موتور منحصر به فرد تنفس طبیعی آن که از ساختار ۱۲ سیلندر V شکل سود می جوید و گشتاوری استثنایی تولید می کند گرفته تا فرمان فوق مستقیمش که ارتباط راننده با مسیر را به طرزی بی نظیر مدیریت می کند. ایرودینامیک آن نیز از جمله عناصر ی است که تنها در یک اتومبیل فراری قابل مشاهده است. چنین ایرودینامیکی به هندلینگی مثال زدنی در سرعت های بالا منجر می شود. تمامی عناصر داخلی و خارجی طراحی و مهندسی آن بی نقص هستند. همین امر برلینتا را به محبوب ترین اتومبیل فراری که تا به حال ساخته شده تبدیل ساخته است.
● Aston Martin Vanquish
اگر مایل به انتخاب این مدل هستید بهتر است حتما به خرید رفته و یک دست کت و شلوار اعلا دست و پا کنید. البته پیشنهاد نمی کنیم کلیه شیطنت های جیمزباند را به جا بیاورید؛ همان کت و شلوار کافی است. آستون مارتین موردنظر ما مدل ونکوئیش است که در طراحی مجدد آن از هیچ نوآوری دریغ نشده است. استایل جدیدش به معنای واقع جنجالی است هر چند که تکنولوژی آرمیده در زیر پوست آن تغییر چندانی نکرده است و تا حدودی قدیمی به نظر می رسد. با این وجود عملکردش هنوز هم بی نظیر است. ونکوئیش به زبان ساده آمیزه ای از استایل برتر، آسایش و سرعت را به نمایش می گذارد. فضای بارش نیز افزایش یافته است. می توانید آن را دو برابر فضای بار مدل DBS تصور کنید.
● کدام یکی؟
هر دو اتومبیل عملکردی بی نظیر را به اجرا می گذارند. تجربه ای آکنده از حس حقیقی رانندگی. هر دو زیبا، خوش ساخت و چالاک هستند. آستون مارتین ونکوئیش نمایشی تمام عیار و جیمزباند گونه را به اجرا می گذارد. اما در رقابت ما این فراری برلینتا است که گوی را از دستان او می رباید. شاید حس اسپرت وافر سواری با فراری است که ما را تا این حد شیفته آن ساخته است.
● چرا این خودرو ویژه است؟
ساده است بدلیل سواری استثنایی آن. این همان چیزی است که از هر اتومبیل سوپراسپرتی انتظار می رود اما لوتوس الیس آن را به نحوی تکرارناپذیر به اجرا می گذارد. این اتومبیل کوچک چالاک عملکرد بسیاری از ابراتومبیل های دیگر را تحت الشعاع قرار می دهد. الیس جدیدترین اتومبیل تولیدی لوتوس نیست و موتور ۶/۱ لیتری ۱۳۴ اسب بخاری حاضر آن نیز بهترین گزینه ممکن برای انتخاب موتور شناخته نمی شود اما لذتی که سواری با آن در پی دارد هر کمبودی را جبران می کند. دستی کشیدن با آن بسیار هیجان انگیز است. یک تجربه ناب و بی نقص که با الیس امکان پذیر می شود. شاسی آلومینیومی اش کاملا خلاقانه ساخته شده است. جعبه دنده دستی، صندلی های باریک و فرمان خوش دستش نیز راحتی هرچه تمام را برای شما به ارمغان می آورند. دیگر هیچ چیز مخل آسایش شما در حین رانندگی نخواهد شد. می توانید با فراغ بال لذت رانندگی را تجربه کنید.
● چرا یک خودروی کلاسیک برای آینده است؟
بنا بر دلایل فراوانی. در صنعت خودروسازی این عقیده هم چنان پا بر جا است که طراحی و مهندسی الیس تا حدی عالی صورت پذیرفته که تا به امروز کمپانی را پابرجا نگاه داشته است. به عبارتی الیس ناجی لوتوس خوانده می شود. این مدل نخستین بار در سال ۱۹۹۶ روی کار آمد. طراحی زیبا، مهندسی زیرکانه و سواری حیرت انگیزش آن را به اتومبیلی مناسب برای کلکسیونرها تبدیل ساخته است. اتومبیلی که برترین خصلت های بسیاری از رقبای دیگر را به همراه دارد و از این طریق کاستی های مدل هایی نظیر کاترهام ناکارآمد یا باکستر سنگین وزن را جبران می کند.
● آیا می دانستید که؟
مدل پایه الیس ۱۱۸ اسب بخاری با شتاب صفر تا صد ۸/۵ ثانیه از مدل ۲۰۱۲ لوتوس نیز سریع تر بوده و وزن خالص آن تنها ۷۲۵ کیلوگرم بوده است در حالی که یک مدل تیون شده فوق سبک وزن آن تحت عنوان ۳۴۰R از توانی برابر ۱۷۷ اسب بخار سود می جسته است.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
امیرعبداللهیان دولت چین سیستان و بلوچستان حسین امیرعبداللهیان جنگ انتخابات مجلس شورای اسلامی عراق دولت سیزدهم رسانه حجاب
سیل تهران هواشناسی شهرداری تهران بارندگی باران سازمان هواشناسی فضای مجازی آتش سوزی یسنا هلال احمر آموزش و پرورش
ایران بانک مرکزی دلار قیمت خودرو قیمت دلار مسکن قیمت طلا تورم ارز بازار خودرو حقوق بازنشستگان ایران خودرو
صدا و سیما مسعود اسکویی تلویزیون دفاع مقدس بی بی سی موسیقی مهران غفوریان صداوسیما ساواک سریال سینمای ایران تبلیغات
رژیم صهیونیستی فلسطین جنگ غزه اسرائیل حماس روسیه آمریکا ترکیه انگلیس اوکراین نوار غزه ایالات متحده آمریکا
فوتبال پرسپولیس استقلال سپاهان لیگ برتر رئال مادرید باشگاه استقلال جواد نکونام بازی علی خطیر باشگاه پرسپولیس بایرن مونیخ
هوش مصنوعی اینستاگرام خواب آیفون دیابت اپل ناسا عکاسی موبایل گوگل تلفن همراه
سلامت طب سنتی کبد چرب فشار خون گرما