پنجشنبه, ۱۱ بهمن, ۱۴۰۳ / 30 January, 2025
مجله ویستا

صنعت کفش ایران بر سر دوراهی استراتژیک


صنعت کفش ایران بر سر دوراهی استراتژیک

در قرن بیست و یکم مدیران با چالش های گسترده ای رو به رو هستند گرایش به سمت جهانی شدن, افزایش تغییر و تحولات تکنولوژی, مشتری مداری, کاهش عمر محصول و شدت و تنوع رقابت بین سازمان ها را افزایش داده است

در قرن بیست و یکم مدیران با چالش‌های گسترده‌ای رو به‌رو هستند. گرایش به سمت جهانی‌شدن، افزایش تغییر و تحولات تکنولوژی، مشتری‌مداری، کاهش عمر محصول و... شدت و تنوع رقابت بین سازمان‌ها را افزایش داده است. یک مدیر، امروزه نه تنها باید بازارهای داخلی را بشناسد، بلکه باید در بازارهای خارجی و در برابر رقبیان ناآشنا نیز آمادگی انجام کار را داشته باشد. افزایش گرایش به سمت جهانی شدن از قدرت بسیار زیاد تکنولوژی ریشه می‌گیرد، که صنایع را شکل‌دهی مجدد کرده و روش‌های رقابت کردن را عمیقاً تحت‌تأثیر قرار داده است. این دو نیرو یعنی جهانی شدن و تکنولوژی به همراه چالش جدید مشتری‌مداری، مشکل جدیدی از رهبری را می‌طلبد.

لذا ضروری است که مدیران، آمادگی اداره تغییرات، در محیط پویا و متغیر را داشته باشند و سازمان‌ها نیز برای ایجاد تغییر در جهت بهبود کارها تلاش کنند. در غیر اینصورت موجودیت و بقای خود را دستخوش تهدید و نابودی قرار می‌دهند، بنابراین برای اینکه سازمانها بتوانند از گرداب جان سالم به‌در ببرند، باید پیوسته با امواجی سهمگین از تغییرات دائمی روبه‌رو شوند.

عنوان فایل
صنعت کفش ایران بر سر دوراهی استراتژیک؟! application/pdf
sanate kafshe iran bar sare do rahi.pdf
364 KB
دانلود

غلامرضا عباسی