چهارشنبه, ۲۶ دی, ۱۴۰۳ / 15 January, 2025
BMW M۴ ۲۰۱۴ ؛ فصل جدید MPower
با رونمایی از سدان M۳ و کوپه M۴ بامو فصل جدیدی در تاریخچه سوپراسپرتهای عملکردبالای بامو آغاز میشود. این دو مدل فلسفه سری M را به نسل پنجم M۳ انتقال میدهند.
با رونمایی از سدان M۳ و کوپه M۴ بامو فصل جدیدی در تاریخچه سوپراسپرتهای عملکردبالای بامو آغاز میشود. این دو مدل فلسفه سری M را به نسل پنجم M۳ انتقال میدهند. بیشتر از چهل هزار نمونه از نسل چهارم کوپه M۳ ساخته شده و حالا نوبت به کوپه M۴ رسیده است تا این موفقیت بزرگ را تکرار کند. برای نخستین بار مدل کوپه و مدل چهاردر به طور هم زمان معرفی میشوند.
نسل چهارم بامو M۳ ژن موتوراسپرت و قابلیت استفاده روزمره را در یک بدنه زیبا گرد آورده است. منبع تامین نیروی جدید ۶ سیلندر مجهز به توربوشارژر نیروی فنآوری توربوشارژر را با مزایای موتور تنفس طبیعی ترکیب میکند. این موتور خطی دوربالا ۴۳۱ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. از طرف دیگر مصرف سوخت و میزان آلایندگی تا حدی پائین آمده است. شتابگیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت هر دو مدل سدان M۳ و M۴ کوپه ۴.۱ ثانیه به طول میانجامد. یک جعبه دنده ۷ سرعته و ۲ کلاچه در صورت تمایل به موتور جفت میشود.
طراحی سبک وزن M۳ وزن کل آن را تا ۸۰ کیلوگرم کاهش میدهد. وزن کوپه M۴ هم به ۱۴۹۷ کیلوگرم رسیده است. استفاده از مواد سبک وزن مانند مصنوعات استحکام یافته فیبرکربن و آلومینیوم برای ساخت تعدادی از قطعات شاسی و بدنه در این امر تاثیر بسزایی داشته است. سقف هر دو مدل از فیبرکربن ساخته شده است.
یکی از اهداف اولیه طراحی سدان M۳ و کوپه M۴ معرفی خودروهای جدید با تواناییهای خودروهای اسپرت بوده است. M۳ و M۴ قابلیتهای مسابقهای را به جاده میآورند. این دو مدل استانداردهای جدیدی را برای دقت و چالاکی تعریف میکنند. سیستم خنک کننده مخصوص خودروهای مسابقه که دمای مطلوب را تحت هر شرایطی برای موتور، توربوشارژر و جعبه دنده فراهم میآورد از امکانات موجود در آنها است. به منظور هر چه برجستهتر کردن شخصیت مسابقهای مدلها از نظر فنی و تیونینگ، مهندسین و رانندگان حرفهای مسابقه طی پروسه ساخت با یکدیگر در ارتباط بودهاند. برای نمونه دو راننده DTM در آزمایشات گسترده و اقدامات مختلف در پیست نوربرگرینگ حضور داشتهاند.
آیرودینامیک مدلهای سری M یکی از دغدغههای همیشگی بامو بوده است. مهندسین میبایست هوا را در اطراف خودرو به نحوی به حرکت درآورند که برترین آیرودینامیک ممکن به وجود آید. نکاتی مانند فرم نیرومند قسمت جلوی بدنه، زیر تنه صاف و اسپویلر عقب سدان M۳ یا طراحی بخش عقب کوپه M۴ وزن یکسانی را از دوش اکسل جلو و عقب برمیدارند و هندلینگ را به میزان قابل وجهی ارتقا میبخشند. در نتیجه این امر فرماندهی نیز بهبود مییابد.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست