پنجشنبه, ۱۱ بهمن, ۱۴۰۳ / 30 January, 2025
برای اینکه بدانید تا چه اندازه شنونده ی خوبی هستید
۱ـ وقتی موضوعی به ذهن دوستانم می رسد، آن را برای من تعریف می کنند.
درست
غلط
۲ـ برایم مشکل نیست که به مشکلات دیگران گوش بدهم.
درست
غلط
۳ـ در گردهمایی های اجتماعی، از صحبتی به سراغ صحبت دیگر می روم.
درست
غلط
۴ـ وقتی کسی به سرعت سر اصل موضوع نمی رود، شکیبایی ام را از دست می دهم.
درست
غلط
۵ـ تمایل دارم لطیفه یا حکایاتی را که دیگران تعریف می کنند تمام کنم.
درست
غلط
۶ـ وقتی دیگران در حال صحبت با من هستند، به این فکر می کنم که حرف بعدی که می خواهم به آن ها بزنم چیست.
درست
غلط
۷ـ اغلب اشخاص حرف های ملال انگیز می زنند.
درست
غلط
۸ـ اغلب اوقات با هر کسی که هستم، بیش از او حرف می زنم.
درست
غلط
۹ـ اشخاص وقتی با من حرف می زنند، سخنانشان را دو یا چند بار تکرار می کنند.
درست
غلط
۱۰ـ ترجیح می دهم به جای گوش دادن حرف بزنم.
درست
غلط
محاسبه ی امتیازات
با توجه به جواب های زیر، در ازای هر جواب مشابه به خود یک امتیاز بدهید.
۱ـ درست ۲ـ درست ۳ـ غلط ۴ـ غلط ۵ـ غلط ۶ـ غلط ۷ـ غلط ۸ـ غلط ۹ـ غلط ۱۰ـ غلط
امتیاز ۸ به بالا: شما شنونده ی خوبی هستید. دوستانتان اغلب برای اینکه با کسی صحبت کنند شما را انتخاب می کنند. به احتمال زیاد در گردهمایی ها محبوب و مورد توجه هستید.
امتیاز ۷ـ۵: مانند اغلب اشخاص شنونده ای متوسط هستید. گاه خیلی خوب گوش می دهید و زمانی حواستان پرت می شود. توجه داشته باشید که همیشه فرصت برای بهتر شدن وجود دارد.
امتیار ۴ـ۰: صریحاً بگویم که شنونده ی خوبی نیستید. اغلب اوقات وقتی در ظاهر به کسی گوش می دهید، حواستان به موضوع دیگری است. بخش خصوصیات مربوط به این آزمون، اطلاعاتی در اختیار شما می گذارد که وضعیت بهتری پیدا کنید.
توضیحات:
چرا مشاوران آموزش دیده بهتر از دیگران با اشخاص ارتباط برقرار می کنند؟ این اشخاص برای رشد دادن به دیگران چه می کنند؟ دکتر گوردون اسم این کار را«گوش دادن پویا» گذاشته است. او این روش را به والدینی که فرزندانشان با آن ها حرف نمی زنند آموزش داده است. دکتر گوردون به این نتیجه رسیده که بزرگسالان هم می تواننند از این روش در برخورد با یکدیگر استفاده کنند.
روش دکترگوردون، که آن را به بیش از ۱۰۰ هزار پدر و مادر آموزش داده است. نشئت گرفته از کارهای دکتر کارل راجرز، بنیانگذار درمان متمرکز بر درمان جو می باشد. دکتر راجرز معتقد است که گوش دادن پویا تولید احساس همدلانه می کند، که عنصری مفید و مناسب برای برقراری پیوند با دیگران است. گوش دادن پویا به مفهوم ورود به دنیای ادراک صحبت کننده و دیدن اوضاع از زاویه دید اوست. به این معناست که به احساسات واقع در لایه های زیرین صحبت توجه شود و تنها به خود کلام و صحبت بسنده نشود.
نویسنده: میترا جراحها
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست