چهارشنبه, ۶ تیر, ۱۴۰۳ / 26 June, 2024
برای اینکه بدانید تا چه اندازه شنونده ی خوبی هستید
۱ـ وقتی موضوعی به ذهن دوستانم می رسد، آن را برای من تعریف می کنند.
درست
غلط
۲ـ برایم مشکل نیست که به مشکلات دیگران گوش بدهم.
درست
غلط
۳ـ در گردهمایی های اجتماعی، از صحبتی به سراغ صحبت دیگر می روم.
درست
غلط
۴ـ وقتی کسی به سرعت سر اصل موضوع نمی رود، شکیبایی ام را از دست می دهم.
درست
غلط
۵ـ تمایل دارم لطیفه یا حکایاتی را که دیگران تعریف می کنند تمام کنم.
درست
غلط
۶ـ وقتی دیگران در حال صحبت با من هستند، به این فکر می کنم که حرف بعدی که می خواهم به آن ها بزنم چیست.
درست
غلط
۷ـ اغلب اشخاص حرف های ملال انگیز می زنند.
درست
غلط
۸ـ اغلب اوقات با هر کسی که هستم، بیش از او حرف می زنم.
درست
غلط
۹ـ اشخاص وقتی با من حرف می زنند، سخنانشان را دو یا چند بار تکرار می کنند.
درست
غلط
۱۰ـ ترجیح می دهم به جای گوش دادن حرف بزنم.
درست
غلط
محاسبه ی امتیازات
با توجه به جواب های زیر، در ازای هر جواب مشابه به خود یک امتیاز بدهید.
۱ـ درست ۲ـ درست ۳ـ غلط ۴ـ غلط ۵ـ غلط ۶ـ غلط ۷ـ غلط ۸ـ غلط ۹ـ غلط ۱۰ـ غلط
امتیاز ۸ به بالا: شما شنونده ی خوبی هستید. دوستانتان اغلب برای اینکه با کسی صحبت کنند شما را انتخاب می کنند. به احتمال زیاد در گردهمایی ها محبوب و مورد توجه هستید.
امتیاز ۷ـ۵: مانند اغلب اشخاص شنونده ای متوسط هستید. گاه خیلی خوب گوش می دهید و زمانی حواستان پرت می شود. توجه داشته باشید که همیشه فرصت برای بهتر شدن وجود دارد.
امتیار ۴ـ۰: صریحاً بگویم که شنونده ی خوبی نیستید. اغلب اوقات وقتی در ظاهر به کسی گوش می دهید، حواستان به موضوع دیگری است. بخش خصوصیات مربوط به این آزمون، اطلاعاتی در اختیار شما می گذارد که وضعیت بهتری پیدا کنید.
توضیحات:
چرا مشاوران آموزش دیده بهتر از دیگران با اشخاص ارتباط برقرار می کنند؟ این اشخاص برای رشد دادن به دیگران چه می کنند؟ دکتر گوردون اسم این کار را«گوش دادن پویا» گذاشته است. او این روش را به والدینی که فرزندانشان با آن ها حرف نمی زنند آموزش داده است. دکتر گوردون به این نتیجه رسیده که بزرگسالان هم می تواننند از این روش در برخورد با یکدیگر استفاده کنند.
روش دکترگوردون، که آن را به بیش از ۱۰۰ هزار پدر و مادر آموزش داده است. نشئت گرفته از کارهای دکتر کارل راجرز، بنیانگذار درمان متمرکز بر درمان جو می باشد. دکتر راجرز معتقد است که گوش دادن پویا تولید احساس همدلانه می کند، که عنصری مفید و مناسب برای برقراری پیوند با دیگران است. گوش دادن پویا به مفهوم ورود به دنیای ادراک صحبت کننده و دیدن اوضاع از زاویه دید اوست. به این معناست که به احساسات واقع در لایه های زیرین صحبت توجه شود و تنها به خود کلام و صحبت بسنده نشود.
نویسنده: میترا جراحها
انتخابات ریاست جمهوری انتخابات انتخابات ریاست جمهوری 1403 مسعود پزشکیان سعید جلیلی انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم قالیباف پزشکیان ایران علیرضا زاکانی مناظره انتخاباتی مناظره
سیل هواشناسی قوه قضاییه تهران سوادکوه فضای مجازی قتل شهرداری تهران سازمان هواشناسی آتش سوزی آلودگی هوا وزارت بهداشت
دولت سیزدهم حقوق بازنشستگان بازنشستگان قیمت دلار قیمت طلا نهضت ملی مسکن قیمت خودرو مسکن ایران خودرو بانک مرکزی قیمت سکه خودرو
تلویزیون رسانه ملی دفاع مقدس سینمای ایران سریال سینما فیلم حج تئاتر زنان شهید موسیقی
فناوری دانش بنیان فضا
رژیم صهیونیستی اسرائیل روسیه آمریکا جنگ غزه غزه فلسطین اوکراین ترکیه لبنان اتحادیه اروپا حزب الله لبنان
پرسپولیس فوتبال استقلال یورو 2024 باشگاه پرسپولیس لیگ برتر خوان کارلوس گاریدو جواد نکونام باشگاه استقلال جام ملت های اروپا علیرضا بیرانوند لیگ برتر ایران
هوش مصنوعی عیسی زارع پور نمایشگاه الکامپ سامسونگ ایلان ماسک وزیر ارتباطات ماه اپل ناسا آیفون
کبد چرب رژیم غذایی دیابت زوال عقل سنگ کلیه ریزش مو مغز