جمعه, ۲۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 17 May, 2024
مجله ویستا

رازهای پولساز برنامه های ویندوزفون


رازهای پولساز برنامه های ویندوزفون

آیا واقعا اپلیکیشن های پرفروش, وجوه اشتراکی با هم دارند متخصصان بازار این طور فکر می کنند

آیا واقعا اپلیکیشن‌های پرفروش، وجوه اشتراکی با هم دارند؟ متخصصان بازار این‌طور فکر می‌کنند.

در بخش اول، نکاتی درباره اپلیکیشن‌های پرفروش بازار را با شما در میان گذاشتیم. در این شماره، بقیه موارد را مرور می‌کنیم:

۱ ـ محصول را سریع به بازار عرضه کنید

این روزها شرکت‌های مختلف، بازارهای جدیدی را هدف قرار می‌دهند و محصولات‌شان را در آنها عرضه می‌کنند. شرکتی که اپلیکیشن خود را سریع‌تر عرضه کند، علاوه بر دیده‌ شدن، جای پای خود را در بازار محکم می‌کند.

هر قدر اپلیکیشن‌های شما زودتر به بازار عرضه ‌شود، هنگامی که بازار از حضور رقبا اشباع شود، آمار دریافت‌کننده‌‌های اپلیکیشن شما در روزهای اول کمک می‌کند در بالای فهرست پرفروش‌ها بمانید.

۲ ـ هم جهانی فکر کنید، هم محلی

عرضه زودتر به بازار تنها یک راه کسب مشتریان تازه است، راه دیگر این است که اپلیکیشن خود را مطابق با فرهنگ‌ و زبان طراحی کنید. این فرآیندها «جهانی‌سازی» و «محلی‌سازی» نام دارد.

جهانی‌سازی اپلیکیشن، به این معنی است که مطمئن شوید مواردی مثل واحد پول، تاریخ و نمادها مطابق با نیاز بازارهای جهانی باشد. برای نمونه، مطمئن شوید اپلیکیشن مالی شما در بازار چین، واحد پول را به یوآن محاسبه می‌کند، نه دلار آمریکا. محلی‌سازی اپلیکیشن نیز ترجمه به یک یا چند زبان دیگر است. به عنوان مثال، بخش‌های رابط کاربری یا توضیحاتی که برای اپلیکیشن خود در بخش بازار می‌نویسید، همه شامل محلی‌سازی می‌شود.

گرچه این کارها زمان زیادی از شما خواهد گرفت، ولی ارزشش را دارد. جهانی‌سازی و محلی‌سازی، این احتمال را که اپلیکیشن‌تان در بازارهای محلی برجسته شود، بالا می‌برد و در نتیجه تعداد کاربران را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد. در حالت کلی، مردم دوست دارند اپلیکیشن‌ها به زبانی صحبت کنند که با آن آشنا هستند.

۳ ـ اپلیکیشن خود را بهینه کنید

تلفن‌های هوشمند در اندازه‌، شکل‌ و قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌شود. برای افزایش کاربران، سعی کنید اپلیکیشن خود را برای وسیع‌ترین طیف از جمله گوشی‌های ارزان‌قیمت‌ بهینه کنید.

۴ ـ نظرات کاربران را جویا شوید

تشویق کاربران به بیان نظرات درباره این که چه چیزهایی را در اپلیکیشن شما دوست دارند، برای موفقیت شما در درازمدت حیاتی است. تحلیل‌ها نشان می‌دهد اپلیکیشن‌های رتبه بالا در بازار از میانگین امتیاز۵/۳‌از‌۵ برخوردارند که تقریبا دو برابر سایر اپلیکیشن‌های موجود است. توسعه‌دهندگانی که به بازخورد کاربران خود اهمیت می‌دهند و زودتر اپلیکیشن‌های خود را بر اساس آنها به‌روزرسانی می‌کنند، عموما شاهد بالارفتن امتیاز اپلیکیشن خود خواهند بود که به نوبه خود، مشتریان بیشتری را به دریافت آن اپلیکیشن‌ها تشویق می‌کنند.

یک راه برای تشویق کاربران به بیان نظراتشان، این است که لینک صفحه نظرات بازار را در خود اپلیکیشن تعبیه کنید و به کاربر پیشنهاد دهید نظر خود را بیان کند. افزون بر این ، سرویس‌هایی در اینترنت وجود دارد که به دریافت نظرات کاربران در مورد اپلیکیشن‌های مختلف کمک می‌کند.

۵ ـ زود به زود به‌روز شوید

یک نگاه به آمارهای موجود می‌گوید «اپلیکیشن‌های رتبه‌بالا در بازار، به طور متوسط بیش از دو بار بیشتر از سایر اپلیکیشن‌ها به‌روزرسانی می‌شوند.» بعلاوه، توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن‌های رتبه‌بالا، هر دو یا سه ماه یکبار به‌روزرسانی ارائه می‌کنند، در حالی که سایر اپلیکیشن‌ها این مدت به چهار ماه یا بیشتر می‌رسد.

در کنار رفع اشکالات، چه نکاتی را باید در به‌روزرسانی گنجاند؟ نظرات کاربران یک منبع مهم برای طرح ایده است. رفتار کاربران نیز می‌تواند یک منبع دیگر باشد. سرویس‌های تحلیلگر به شما کمک می‌کند دید بهتری نسبت به رفتار کاربران در اپلیکیشن خود پیدا کنید.

همین‌طور که با افزودن امکانات جدید، اشکالات را برطرف می‌کنید، توضیحات و تصاویر مربوط به اپلیکیشن خود را هم به‌روز‌رسانی کنید تا دیگران بدانند در این تازه‌سازی چه چیزهای جدیدی وجود دارد. (البته این توضیحات را بعد از توصیف کلی از اپلیکیشن اضافه کنید تا کاربران تازه‌ای که صرفا به دنبال یک توصیف ساده از اپلیکیشن شما هستند، مجبور به مرور کامل فهرست تغییرات شما نباشند.)

امیربهاالدین سبط‌الشیخ