شنبه, ۲۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 11 May, 2024
Renault megane ۲.۰ Vs Toyota Corolla Xli
اگر قصد خرید اتومبیلی در محدوده قیمت ۳۵ میلیون تومان را داشته باشید با چند انتخاب مواجه خواهید شد. تویوتا کرولا - رنو مگان - مزدا ۳ و سایر خودروهای وارداتی (البته به صورت دست دوم) گزینه هایی هستند که شما پیش روی خود دارید. در این میان اگر از خودروهای دست دوم گذر کنیم سه گزینه باقی مانده انتخاب شما خواهند بود. در این میان مزدا ۳ به دلیل اسپرت بودن متفاوت از دو خودروی دیگر است به همین دلیل ما در این مقایسه دو خودرویی که از حیث کلاس و ابعاد به یکدیگر شباهت بیشتری دارند را انتخاب کرده ایم. ملاک این مقایسه انتخاب خودرویی است که دارای طراحی زیبا - موثر پرقدرت و کم مصرف و فضا و امکانات مناسب باشد. به همین دلیل توجه چندانی به ویژگی های اسپرت نشده است.
طراحی خارجی:
طراحی خارجی مگان مدتی است که برای ما عادی و کسل کننده شده چرا که در حدود ۶ سال از عمر این خودرو گذشته و طبیعتا نباید توقع یک طراحی به روز و جذاب را از مگان داشت. فرم شکسته و زاویه دار چراغ های جلو در کنار جلوپنجره کوچک دو تکه به مگان شخصیتی خشک و زمخت می بخشد. تیرگی خاص این چراغ ها نیز مزید بر علت شده و بر تقویت این شخصیت صحه می گذارد. خطوط روی بدنه مگان کاملا محو و کم رنگ است و تنها خطی که اندکی به چشم می آید خط روی کاپوت جلو است که حالتی شکسته به این عضو مگان می بخشد. مهم ترین نقطه ضعف طراحی مگان فرم صندوق عقب است. عموما در تبدیل فرم خودروهای هاچ بک به سدان این مشکل به وجود می آید. ارتفاع بلند این صندوق و طول کوتاه آن به یکدستی طرح مگان لطمه وارد کرده است. ستون C بسیار پهن و چراغ های عقب بزرگ به زیبایی مگان تا حد زیادی لطمه وارد کرده است.
البته در مدل های عرضه شده در داخل کشورمان ارتفاع عجیب و غیرعادی خودرو (کافی است تا یک رنو مگان را مثلا در کنار یک پژو ۴۰۵ قدیمی ببینید) نیز مزید بر علت می شود و نمای عقب مگان را غیر قابل قبول تر می نماید. اما طراحی کورولا بر خلاف مگان به خودروهای روز دنیا شباهت دارد. DNA کمری در تمامی بخش های کورولا به چشم می خورد و به همین دلیل زیبایی قابل قبولی را به کورولا می بخشد. فرم رو به پایین چراغ های جلو و جلوپنجره به همراه خطوط نرم و ماهیچه ای روی کاپوت به این خودرو چهره ای نرم و ملایم می بخشد که دقیقا در برابر مگان قرار دارد. ارتفاع کوتاه شیشه های جانبی و خطوط نرم روی درها به پویاتر شدن طرح کورولا کمک شایانی نموده است. پاشنه آشیل کورولا نیز همانند مگان قسمت عقب آن است. چراغ های ساده و برآمده عقب که به دور از هرگونه جذابیتی طراحی شده اند لطمه اساسی را به چهره این خودرو وارد می آورد و همین بخش است که باعث می شود یکدستی و هماهنگی طرح کمری در کورولا دیده نشود. در کل باید گفت که به رغم وجود ضعف در طراحی قسمت عقب هر دو خودرو ; چهره به روز تر و زیباتر کورولا در کنار کیفیت ساخت ظاهری بالاتر آن موجب می شود تا امتیاز این بخش به تویوتا کورولا برسد.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
انتخابات انتخابات مجلس مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس دوازدهم ایران ستاد انتخابات کشور مجلس مجلس دوازدهم رئیسی دولت رئیس جمهور دولت سیزدهم
تعطیلی مدارس فضای مجازی هلال احمر ترافیک سیل شهرداری تهران بارش باران قتل پلیس آموزش و پرورش سازمان هواشناسی وزارت بهداشت
چین قیمت خودرو بانک مرکزی گاز خودرو قیمت طلا نمایشگاه نفت قیمت دلار مالیات پالایش و پتروشیمی مسکن دلار
نمایشگاه کتاب رضا عطاران کتاب سینما مست عشق نمایشگاه کتاب تهران تلویزیون سینمای ایران حضرت معصومه (س) مهران مدیری سریال
فناوری دانش بنیان
فلسطین اسرائیل سازمان ملل رژیم صهیونیستی جنگ غزه آمریکا روسیه حماس رفح اوکراین حمله به رفح نوار غزه
فوتبال پرسپولیس سپاهان استقلال لیگ برتر رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ باشگاه پرسپولیس لیگ برتر ایران بازی باشگاه استقلال
هوش مصنوعی مغز فیبرنوری ناسا اپل ایلان ماسک سامسونگ
سازمان غذا و دارو توت فرنگی روغن زیتون هندوانه آسم