چهارشنبه, ۲۶ دی, ۱۴۰۳ / 15 January, 2025
استراتژیهای سازمانی در عرصه رقابتهای اینترنتی
برای فروش بیشتر و توسعه منطقی فعالیتهای سازمان خود در بازار نیاز به یک برنامهریزی درازمدت و حسابشده دارید. این برنامه که در واقع استراتژیهای اساسی سازمان شما نسبت به شاخصها و متغیرهای گوناگون موثر در بازارهای وبی است، باید دورنمایی از کلیه حرکتها و رفتارهای شما در دستیابی به شرایط ایدهآل و کنترل آن است.
در مقایسهای کلی و نه خیلی دقیق میتوان گفت کالاهای اطلاعاتی معمولا برای افراد و گروههای خاصی کاربری دارند و برعکس کالاهای فیزیکی جنبه استفاده عمومی ندارند. بهطور مثال یک کتاب الکترونیکی ویژه آموزش نرمافزار مورد توجه افراد خاصی قرار میگیرد، ولی یک لباس قابل خرید از سوی هر کسی است. بنابر این شما در معامله کالاهای فیزیکی بیشتر کالایی را بهکار میبرید که تقریبا در تمام دنیا مورد استفاده دارد و امکان ارسال آن از طریق شما و عاملیتهای فروش شما به سرتا سر نقاط کره زمین وجود دارد. ولی در کالاهای اطلاعاتی شما معمولا فروشنده کالاهایی هستید که بسیار نادر و انحصاری و تا حدودی سفارشی هستند، لذا مشتریان آنها هم گروه خاصی خواهند بود.
شما در فروش کالاهای فیزیکی با مسائلی همچون حجم و تعداد برای حمل و نقل مواجه خواهید بود، اما کالاهای اطلاعاتی معمولا این مشکلات را ندارند. اما نکته مشابهی که نباید در فروش هر دو دسته کالای اطلاعاتی و فیزیکی از آن غافل شد این است که هر چند امکان خرید و فروش مستقیم آن برای شما و مشتری فراهم باشد، اما اگر اینترنت راهحل سادهتری برای بازاریابی و فروش این کالا باشد اجازه بدهید این معامله از طریق اینترنت صورت بگیرد. گواینکه این راه میتواند در کاهش هزینههای انبارداری، نامهنگاری، تبلیغات و... تاثیر زیادی بگذارد. استراتژیهای اساسی توسعه وب سایت(فروشگاه الکترونیکی) مسلما مهمترین عامل حیاتی برای باقی ماندن یک سازمان در عرصه رقابتهای اینترنتی هستند. یک وب سایت حرفهای، فعال و پویاست که مورد توجه و اقبال گروههای مختلف مشتریان قرار گیرد.
امروزه تبلیغات در عرصه بازارهای وبی از شیوههای جالب توجه و حرفهای بهره میبرد و اصولا وبسایتهایی هستند که به صورت ویژه این خدمات را ارائه میدهند. موتورهای جستجو بهترین ابزارهای بازاریابان و افرادی هستند که به صورت حرفهای درصدد یافتن بستر مناسب برای خرید و فروش هستند. آنها برای خرید و فروش کالای موردنظر خود حاضرند ساعتها از طریق موتورهای جستجو به سایتهای گوناگون به گشت و گذار بپردازند و شرکتهای مختلف را از ویژگیهای مختلفی نظیر قیمت، کیفیت، خدمات و... مورد بررسی و مقایسه قرار دهند.
تدوین راهبردهای اتوماسیون تحت وب فرآیند ثبت و ردگیری سفارش توسعه سیستمهای وب مدار در چند سال اخیر نقش قابل توجهی در تسهیل و توسعه تجارت در بستر مجازی داشته است. پیاده سازی سیستمهای وب مدار در استراتژیهای بازاریابی الکترونیکی امکان پیشبینی و طرحریزی نیازها و حرکات مشتریان را در گزینش کالا و انجام تراکنشهای مالی داشته است. مشتری در هنگام ثبت سفارش تا دریافت آن از طریق وب کلیه فرآیند را شخصا مورد مدیریت و نظارت قرار میدهد.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست