دوشنبه, ۱ مرداد, ۱۴۰۳ / 22 July, 2024
استراتژیهای سازمانی در عرصه رقابتهای اینترنتی
![استراتژیهای سازمانی در عرصه رقابتهای اینترنتی](/web/imgs/16/83/zne6i1.jpeg)
برای فروش بیشتر و توسعه منطقی فعالیتهای سازمان خود در بازار نیاز به یک برنامهریزی درازمدت و حسابشده دارید. این برنامه که در واقع استراتژیهای اساسی سازمان شما نسبت به شاخصها و متغیرهای گوناگون موثر در بازارهای وبی است، باید دورنمایی از کلیه حرکتها و رفتارهای شما در دستیابی به شرایط ایدهآل و کنترل آن است.
در مقایسهای کلی و نه خیلی دقیق میتوان گفت کالاهای اطلاعاتی معمولا برای افراد و گروههای خاصی کاربری دارند و برعکس کالاهای فیزیکی جنبه استفاده عمومی ندارند. بهطور مثال یک کتاب الکترونیکی ویژه آموزش نرمافزار مورد توجه افراد خاصی قرار میگیرد، ولی یک لباس قابل خرید از سوی هر کسی است. بنابر این شما در معامله کالاهای فیزیکی بیشتر کالایی را بهکار میبرید که تقریبا در تمام دنیا مورد استفاده دارد و امکان ارسال آن از طریق شما و عاملیتهای فروش شما به سرتا سر نقاط کره زمین وجود دارد. ولی در کالاهای اطلاعاتی شما معمولا فروشنده کالاهایی هستید که بسیار نادر و انحصاری و تا حدودی سفارشی هستند، لذا مشتریان آنها هم گروه خاصی خواهند بود.
شما در فروش کالاهای فیزیکی با مسائلی همچون حجم و تعداد برای حمل و نقل مواجه خواهید بود، اما کالاهای اطلاعاتی معمولا این مشکلات را ندارند. اما نکته مشابهی که نباید در فروش هر دو دسته کالای اطلاعاتی و فیزیکی از آن غافل شد این است که هر چند امکان خرید و فروش مستقیم آن برای شما و مشتری فراهم باشد، اما اگر اینترنت راهحل سادهتری برای بازاریابی و فروش این کالا باشد اجازه بدهید این معامله از طریق اینترنت صورت بگیرد. گواینکه این راه میتواند در کاهش هزینههای انبارداری، نامهنگاری، تبلیغات و... تاثیر زیادی بگذارد. استراتژیهای اساسی توسعه وب سایت(فروشگاه الکترونیکی) مسلما مهمترین عامل حیاتی برای باقی ماندن یک سازمان در عرصه رقابتهای اینترنتی هستند. یک وب سایت حرفهای، فعال و پویاست که مورد توجه و اقبال گروههای مختلف مشتریان قرار گیرد.
امروزه تبلیغات در عرصه بازارهای وبی از شیوههای جالب توجه و حرفهای بهره میبرد و اصولا وبسایتهایی هستند که به صورت ویژه این خدمات را ارائه میدهند. موتورهای جستجو بهترین ابزارهای بازاریابان و افرادی هستند که به صورت حرفهای درصدد یافتن بستر مناسب برای خرید و فروش هستند. آنها برای خرید و فروش کالای موردنظر خود حاضرند ساعتها از طریق موتورهای جستجو به سایتهای گوناگون به گشت و گذار بپردازند و شرکتهای مختلف را از ویژگیهای مختلفی نظیر قیمت، کیفیت، خدمات و... مورد بررسی و مقایسه قرار دهند.
تدوین راهبردهای اتوماسیون تحت وب فرآیند ثبت و ردگیری سفارش توسعه سیستمهای وب مدار در چند سال اخیر نقش قابل توجهی در تسهیل و توسعه تجارت در بستر مجازی داشته است. پیاده سازی سیستمهای وب مدار در استراتژیهای بازاریابی الکترونیکی امکان پیشبینی و طرحریزی نیازها و حرکات مشتریان را در گزینش کالا و انجام تراکنشهای مالی داشته است. مشتری در هنگام ثبت سفارش تا دریافت آن از طریق وب کلیه فرآیند را شخصا مورد مدیریت و نظارت قرار میدهد.
![](/imgs/no-img-200.png)
تعمیرکار درب برقی وجک پارکینگ
دورههای مدیریتی دانشگاه تهران
فروش انواع ژنراتور دیزلی با ضمانت نامه معتبر
ویدیوهای آموزشی هفتم
مسعود پزشکیان ایران دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی دولت چهاردهم رهبر انقلاب پزشکیان دولت محمدجواد ظریف رئیس جمهور مجلس انتخابات
تهران اهواز شهرداری تهران شورای شهر تهران هواشناسی تب دنگی اربعین پشه آئدس سازمان هواشناسی وزارت بهداشت قتل پلیس
خودرو واردات خودرو قیمت خودرو بازار خودرو قیمت دلار ایران خودرو حقوق بازنشستگان مالیات برق قیمت طلا سایپا مسکن
مهران مدیری حسین انتظامی عاشورا سعید راد تلویزیون سینمای ایران فضای مجازی کربلا دفاع مقدس رسانه ملی سینما موسیقی
هوش مصنوعی دانش بنیان فناوری حوزه علمیه دانشگاه آزاد اسلامی اختلال جهانی باتری
جو بایدن دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی یمن اسرائیل آمریکا فلسطین غزه روسیه تل آویو چین جنگ غزه
فوتبال پرسپولیس استقلال نقل و انتقالات لیگ برتر باشگاه پرسپولیس لیگ برتر ایران نقل و انتقالات لیگ برتر باشگاه استقلال المپیک 2024 پاریس تراکتور سپاهان
اینترنت ایلان ماسک تبلیغات سرعت اینترنت تلگرام فیلترینگ گوگل ویندوز ناسا سامسونگ امنیت سایبری
خواب دیابت فشار خون مغز افسردگی ویتامین چای قند بیماری تب دنگی