سه شنبه, ۱ خرداد, ۱۴۰۳ / 21 May, 2024
هویت تصویری در تبلیغات
انسان نمایی یکی از روش های مورد استفاده ی تبلیغات برای رسیدن به اهدافش است و عبارت از سیستمی نیمه نمادین است که با خلق هویت هایی تصویری شناخت محصول و یا خدمات را آسان می کند. کار ما شامل آزمودن انسان نمایی در تبلیغات، با تلاش برای رده بندی کردن انواع مختلف آن است و نیز طبقه بندی آن بر اساس درجه نزدیکی بین کالا و مصرف کننده ی آن. این نزدیکی می تواند تا حد شی ساختن انسان نیز پیش رود. در تبلیغات، انسان نمایی با بالا بردن و بت ساختن از کالا و با دادن ویژگی های خاص انسانی به آن، آن را برتر از انسان عادی می سازد. این ایده که یک شی ساده همان ویژگی های انسانی را دارد و گاهی حتی می تواند از آن برتر باشد یادآور ایده تنزل انسان به شی است. در منطق شی سازی، واضح است که شی بر انسان مسلط است و انسان تابع اوست. در چنین جهانی حتی ساده ترین شی گویا توانایی هایی شبیه انسان دارد. یک شی ساختاری است پیچیده و فعال در حالی که انسان هم از نظر روانی و هم فیزیکی موجودی ساده و منفعل به نظر می رسد.
برای خواندن مقاله در زیر کلیک کنید:
پرونده ی «تبلیغات» در انسان شناسی و فرهنگ
http://www.anthropology.ir/node/7611
پیوست | اندازه |
---|---|
8450.doc | 691.5 KB |
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور سقوط بالگرد رئیسی سیدابراهیم رئیسی شهادت ایران سقوط بالگرد بالگرد حسین امیرعبداللهیان دولت سیزدهم شهادت رئیسی شهادت سید ابراهیم رئیسی
هواشناسی تعطیلی مدارس تعطیلی ادارات تهران هلال احمر پلیس سیل قوه قضاییه شهرداری تهران مشهد سیل مشهد آموزش و پرورش
پیام تسلیت یارانه ایران خودرو بورس قیمت خودرو قیمت دلار خودرو دلار بازار خودرو قیمت طلا حقوق بازنشستگان بازنشستگان
لیلا حاتمی شهید رئیسی ابراهیم حاتمی کیا تلویزیون سینما هنرمندان سینمای ایران شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی زری خوشکام نمایشگاه کتاب رسانه ملی
قرآن تجهیزات پزشکی
رژیم صهیونیستی ترکیه اسرائیل روسیه چین آمریکا غزه فلسطین جنگ غزه حماس اوکراین ولادیمیر پوتین
فوتبال پرسپولیس استقلال لیگ برتر لیگ برتر ایران باشگاه پرسپولیس لیگ برتر انگلیس فدراسیون فوتبال منچسترسیتی تراکتور بازی باشگاه استقلال
سامسونگ هوش مصنوعی تبلیغات اپل موبایل نمایشگاه ایران هلث هواپیما اینترنت
رژیم غذایی خواب آلزایمر زیبایی استرس کاهش وزن طبیعت